Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Hradec se chtě nechtě musí zbavit stovek tun posypových materiálů

17.04.2013
Hradec se chtě nechtě musí zbavit stovek tun posypových materiálů

Autor: Archív města

Popisek: Silueta Hradce Králové

Letošní dlouhá zima výrazně zpozdila zahájení jarního čištění města, při kterém technické služby zbavují hradecké chodníky, vozovky i náměstí stovek tun písku a umělé drti ekogrit. Městská organizace musela kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám dokonce zrušit blokové čištění v sedmnácti lokalitách, vyčistí je až v květnu.

„Letošní zima nám skutečně zkřížila plány. V polovině února už se zdálo, že je po zimě a budeme moci brzy zahájit čištění, ale nakonec jsme ještě 1. dubna vyjížděli na úklid sněhu. Nemohli jsme tudíž přestavět techniku ze zimní údržby na léto a došlo tak ke zpoždění jarního úklidu asi o tři týdny,“ vysvětlil vedoucí střediska čištění města Technických služeb Hradec Králové Pavel Holeček.

Z 500 kilometrů silnic a 360 kilometrů chodníků teď musí co nejrychleji zmizet obrovské množství posypového materiálu. A bude co dělat. Na veřejná prostranství ve městě cestáři přes zimu vysypali 976 tun písku, tedy asi čtyřikrát víc než v loňské sezoně, kdy to bylo 236 tun. Podobné je to také u ekogritu, kterého se na chodnících a cyklostezkách objevilo 180 oproti loňským 68 metrům krychlovým. „Odhaduju, že se tím budeme prokousávat asi dva měsíce, a to i přes naše zvýšené úsilí,“ domnívá se Holeček.      

Všude bude čisto

Počasí udělalo čáru přes rozpočet také u blokového čištění města, při kterém se od jara do konce listopadu kompletně čistí a myjí uvolněná parkoviště a další prostranství v celkové délce 105 kilometrů. To mělo začít 18. března, ale vzhledem k teplotám pod nulou, zbytkům sněhu a zmrazkům u krajnic byly technické služby nuceny zrušit blokové čištění sedmnácti úseků. Jejich očistu naplánovaly v náhradních termínech v květnu, kdy budou muset kromě původně plánovaných lokalit zvládnout i čištění odložených oblastí. Jelikož se jedná většinou o ulice v centru města, chtějí je dát do pořádku co nejdříve.

Technické služby se už pustily i do ručního čištění 330 zastávek MHD, schodišť a přechodů pro chodce, které kvůli bezpečnosti chodců přes zimu notně sypaly. Problémem při zametání ulic je prašnost a městská organizace chystá na příští rok v této oblasti výrazné zlepšení. To chce dokázat pořízením nového silničního zametacího stroje, který hodlá koupit s využitím evropské dotace. „Toto vozidlo zajistí vyšší účinnost metení a nižší prachovou zátěž okolí. Navíc by v nejzatíženějších oblastech mělo dojít k nárůstu četnosti metení během letní i zimní sezony,“ řekl vedoucí správy čištění města Daniel Jeřábek. Součástí žádosti o dotaci je podle něho totiž odborné posouzení prašnosti ve městě, z něhož vyjdou právě konkrétní oblasti, kde se následně počítá s častějším zametáním a za použití nového vozidla.

Zdeněk Svoboda

Vložil: Zdeněk Svoboda

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace