Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Hradec se chtě nechtě musí zbavit stovek tun posypových materiálů

17.04.2013
Hradec se chtě nechtě musí zbavit stovek tun posypových materiálů

Autor: Archív města

Popisek: Silueta Hradce Králové

Letošní dlouhá zima výrazně zpozdila zahájení jarního čištění města, při kterém technické služby zbavují hradecké chodníky, vozovky i náměstí stovek tun písku a umělé drti ekogrit. Městská organizace musela kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám dokonce zrušit blokové čištění v sedmnácti lokalitách, vyčistí je až v květnu.

„Letošní zima nám skutečně zkřížila plány. V polovině února už se zdálo, že je po zimě a budeme moci brzy zahájit čištění, ale nakonec jsme ještě 1. dubna vyjížděli na úklid sněhu. Nemohli jsme tudíž přestavět techniku ze zimní údržby na léto a došlo tak ke zpoždění jarního úklidu asi o tři týdny,“ vysvětlil vedoucí střediska čištění města Technických služeb Hradec Králové Pavel Holeček.

Z 500 kilometrů silnic a 360 kilometrů chodníků teď musí co nejrychleji zmizet obrovské množství posypového materiálu. A bude co dělat. Na veřejná prostranství ve městě cestáři přes zimu vysypali 976 tun písku, tedy asi čtyřikrát víc než v loňské sezoně, kdy to bylo 236 tun. Podobné je to také u ekogritu, kterého se na chodnících a cyklostezkách objevilo 180 oproti loňským 68 metrům krychlovým. „Odhaduju, že se tím budeme prokousávat asi dva měsíce, a to i přes naše zvýšené úsilí,“ domnívá se Holeček.      

Všude bude čisto

Počasí udělalo čáru přes rozpočet také u blokového čištění města, při kterém se od jara do konce listopadu kompletně čistí a myjí uvolněná parkoviště a další prostranství v celkové délce 105 kilometrů. To mělo začít 18. března, ale vzhledem k teplotám pod nulou, zbytkům sněhu a zmrazkům u krajnic byly technické služby nuceny zrušit blokové čištění sedmnácti úseků. Jejich očistu naplánovaly v náhradních termínech v květnu, kdy budou muset kromě původně plánovaných lokalit zvládnout i čištění odložených oblastí. Jelikož se jedná většinou o ulice v centru města, chtějí je dát do pořádku co nejdříve.

Technické služby se už pustily i do ručního čištění 330 zastávek MHD, schodišť a přechodů pro chodce, které kvůli bezpečnosti chodců přes zimu notně sypaly. Problémem při zametání ulic je prašnost a městská organizace chystá na příští rok v této oblasti výrazné zlepšení. To chce dokázat pořízením nového silničního zametacího stroje, který hodlá koupit s využitím evropské dotace. „Toto vozidlo zajistí vyšší účinnost metení a nižší prachovou zátěž okolí. Navíc by v nejzatíženějších oblastech mělo dojít k nárůstu četnosti metení během letní i zimní sezony,“ řekl vedoucí správy čištění města Daniel Jeřábek. Součástí žádosti o dotaci je podle něho totiž odborné posouzení prašnosti ve městě, z něhož vyjdou právě konkrétní oblasti, kde se následně počítá s častějším zametáním a za použití nového vozidla.

Zdeněk Svoboda

Vložil: Zdeněk Svoboda

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace