Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Petice nepomohla, investor může začít stavět. Zeleň zmizí

22.03.2013
Petice nepomohla, investor může začít stavět. Zeleň zmizí

Autor: www.facebook.com

Popisek: Vizualizace projektu Pilot 3

Na Moravském předměstí v Hradci Králové má i přes odpor tamních obyvatel vyrůst další bytový dům.

Na Moravském předměstí v Hradci Králové by se mohl v brzké době začít stavět nový bytový dům. Investor Tomas Invest získal pro svou stavbu stavební povolení. Končí tak nejspíš dlouholeté spory, které se ohledně plánované výstavby vedly.

Díky certifikátu autorizovaného inspektora může investor stavět

Aby investor získal stavební povolení, několikrát pozměnil celý projekt. Původně měl v plánu postavit domy s názvy Pilot 1, Pilot 3 a MediumPark. V současné době vlastní stavební povolení na projekt Pilot 3. Opoziční zastupitel Tomáš Záruba (Změna pro Hradec) v souvislosti se stavebním povolením uvedl novinářům, že aby jej firma získala a vyhnula se námitkám obyvatel, pořídila si certifikát autorizovaného inspektora.

Představa Tomas Invest o přeměně Moravského předměstí v Hradci Králové

Petice místních obyvatel proti zamýšlené výstavbě

Proti záměru vybudovat nové bytové domy od samého počátku protestují obyvatelé Moravského předměstí, kteří kvůli tomu sepsali petici. Připomínají, že na Moravském předměstí žije nejvíc obyvatel Hradce Králové. Hned vedle je Benešova třída, nejlidnatější ulice východních Čech. A místo, které si firma vybrala pro realizaci svého záměru, je jednou z posledních odpočinkových zón v této lokalitě. Navíc se zde nachází jediné dětské hřiště, otevřené dvacet čtyři hodin denně.

„Investor projekt na základě naší petice trochu pozměnil, ale nejlepší by stejně bylo, kdyby se dům nestavěl vůbec. Kvůli němu má zmizet spousta zeleně, i když architekti slibují nový park a dětské hřiště,“ řekl novinářům organizátor petice Tomáš Doležal.

Architekt přislíbil nová parkovací místa i dětské hřiště

Obyvatelé se zároveň obávají, že přijdou o poslední parkovací místa, která jim zbývají. „Normy pro takový objekt předepisují sedmačtyřicet parkujících míst. Společnost Tomas Invest jich však vybuduje ještě o deset více. Většina míst vznikne pod domem a v jeho okolí. Počítáme s tím, že volná místa využijí i lidé z blízkých domů,“ slíbil architekt projektu Miroslav Gebas. Současně s tím se vyjádřil i k otázce dětského hřiště: „Zrenovujeme staré škvárové hřiště a opravíme a zkvalitníme dětské hřiště, které bude, na rozdíl od toho současného, splňovat všechny standardy bezpečnosti. V maximální míře také zachováme zeleň. Část stromů bude nutné odstranit, ale místo nich vysadíme nové. Za jeden pokácený tři nové.“

Rozporuplný přístup královéhradecké radnice

Na stranu obyvatel se původně přiklonila i radnice.  „Na základě série veřejných projednávání a konzultací s investorem navrhujeme, aby se od projektu Pilot 3 upustilo,“ řekl loni v červnu novinářům náměstek primátora Jindřich Vedlich (TOP 09). Investorská firma Tomas Invest ovšem požadovala za to, že upustí od realizace projektu, od města výměnu pozemků, nebo finanční kompenzaci ve výši osmi milionů korun. Po vleklých jednáních města s Tomas Invest nakonec sám Vedlich navrhl zastupitelstvu, aby od jednání odstoupilo. „Další z nepochopitelných kroků radnice, jinak se to ani nedá nazvat,“ řekl na adresu radních Jiří Vebr (VV).

Kamil Kubáň

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace