Trapné, laciné, podbízivé, za pár kaček způsobem „udělej si sám“. Lidovci prý lákají mladší voliče svojí „provokativní kampaní“, expert se jim směje
06.05.2014
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Kampaň KDU-ČSL
KDU-ČSL se ve své kampani do evropských voleb snaží oslovit i mladší voliče, kteří zatím stáli spíše stranou jejího zájmu. Přiblížit se jim chtějí hned několika způsoby. Křesťanští demokraté o sobě tvrdí, že se mohou pochlubit jedním z nejnižších věkových průměrů kandidátů v porovnání s ostatními stranami ucházejícími se o křesla v Evropském parlamentu. Cestu k nejmladším mladším voličům si chce najít i formou své kampaně.
„V hojné míře využíváme sociální sítě, především Facebook a hlavně se snažíme brát kampaň s nadhledem. Vždyť každý politik by si měl umět udělat si legraci i sám ze sebe. Vymýšlíme a přidáváme různé vtipné obrázky a videa. Tím se snažíme naklonit hlavně ty mladší a dát najevo, že jim rozumíme a stojíme o jejich podporu. Mladí voliči jsou budoucností každé strany,“ říká třetí v pořadí na lidovecké kandidátce do Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský.
Mladí lidé rozhodnou podle politologů volební kampaň
„Bereme to jako obrovskou výzvu. Pokoušíme se otevřít voličské skupině, která se o politiku moc nezajímá, a KDU-ČSL si dlouho nevěděla rady s tím, jak jí oslovit. Nebude to snadné, ale věříme, že naše práce nakonec bude mít úspěch,“ dodává šestadvacetiletý Jihočech Šimon Heller, který obsadil třinácté místo kandidátky.
„Zacílení na mladší voliče určitě vítám a vnímám jej jako krok správným směrem. Ostatně KDU-ČSL ani nic jiného nezbývá. Nemůže už spoléhat na své tradiční příznivce a logicky se tedy musí otevřít i ostatním voličským skupinám. Je vidět, že strana se postupně mění, což je patrné i z většího počtu třicátníků na kandidátce. Nápaditá kampaň dokáže u nejmladších voličů vzbudit zájem o politické dění, což také hodnotím velmi pozitivně,“ říká politolog Daniel Rejman.
Bělobrádek sedí na milionech
Podle mediálního odborníka Vratislava Prokopa je naopak zmíněná kampaň KDU-ČSL na bodě mrazu. „Lidovci získali z voleb do Parlamentu přibližně 150 milionů korun, k tomu připočtěme, co vydělali historicky. Pan Bělobrádek zřejmě na těchto penězích sedí a to, jak staví kampaň, spíše připomíná skautský oddíl: Udělej si sám. Že někdo dá plakát na plot, je příšerné a trapné. Pan Bělobrádek by měl raději říci svým ovečkám, že si ty peníze utratí dle svého a ať s ničím nepočítají. Kvitují snahy pana Zdechovského, který je hodně vidět na konkurenčních Parlamentních Listech, ostatní jsou spíše na ozdobu. Ostatně jako účast KDU ve vládě," řekl pro KL Prokop.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Zdeněk Svoboda