Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Trapné, laciné, podbízivé, za pár kaček způsobem „udělej si sám“. Lidovci prý lákají mladší voliče svojí „provokativní kampaní“, expert se jim směje

06.05.2014
Trapné, laciné, podbízivé, za pár kaček způsobem „udělej si sám“.  Lidovci prý lákají mladší voliče svojí „provokativní kampaní“, expert se jim směje

Autor: KDU-ČSL

Popisek: Kampaň KDU-ČSL

KDU-ČSL se ve své kampani do evropských voleb snaží oslovit i mladší voliče, kteří zatím stáli spíše stranou jejího zájmu. Přiblížit se jim chtějí hned několika způsoby. Křesťanští demokraté o sobě tvrdí, že se mohou pochlubit jedním z nejnižších věkových průměrů kandidátů v porovnání s ostatními stranami ucházejícími se o křesla v Evropském parlamentu. Cestu k nejmladším mladším voličům si chce najít i formou své kampaně.

„V hojné míře využíváme sociální sítě, především Facebook a hlavně se snažíme brát kampaň s nadhledem. Vždyť každý politik by si měl umět udělat si legraci i sám ze sebe. Vymýšlíme a přidáváme různé vtipné obrázky a videa. Tím se snažíme naklonit hlavně ty mladší a dát najevo, že jim rozumíme a stojíme o jejich podporu. Mladí voliči jsou budoucností každé strany,“ říká třetí v pořadí na lidovecké kandidátce do Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský.

Mladí lidé rozhodnou podle politologů volební kampaň

„Bereme to jako obrovskou výzvu. Pokoušíme se otevřít voličské skupině, která se o politiku moc nezajímá, a KDU-ČSL si dlouho nevěděla rady s tím, jak jí oslovit. Nebude to snadné, ale věříme, že naše práce nakonec bude mít úspěch,“ dodává šestadvacetiletý Jihočech Šimon Heller, který obsadil třinácté místo kandidátky.

Kampaň KDU-ČSL

„Zacílení na mladší voliče určitě vítám a vnímám jej jako krok správným směrem. Ostatně KDU-ČSL ani nic jiného nezbývá. Nemůže už spoléhat na své tradiční příznivce a logicky se tedy musí otevřít i ostatním voličským skupinám. Je vidět, že strana se postupně mění, což je patrné i z většího počtu třicátníků na kandidátce. Nápaditá kampaň dokáže u nejmladších voličů vzbudit zájem o politické dění, což také hodnotím velmi pozitivně,“ říká politolog Daniel Rejman.

Bělobrádek sedí na milionech

Podle mediálního odborníka Vratislava Prokopa je naopak zmíněná kampaň KDU-ČSL na bodě mrazu. „Lidovci získali z voleb do Parlamentu přibližně 150 milionů korun, k tomu připočtěme, co vydělali historicky. Pan Bělobrádek zřejmě na těchto penězích sedí a to, jak staví kampaň, spíše připomíná skautský oddíl: Udělej si sám. Že někdo dá plakát na plot, je příšerné a trapné. Pan Bělobrádek by měl raději říci svým ovečkám, že si ty peníze utratí dle svého a ať s ničím nepočítají. Kvitují snahy pana Zdechovského, který je hodně vidět na konkurenčních Parlamentních Listech, ostatní jsou spíše na ozdobu. Ostatně jako účast KDU ve vládě," řekl pro KL Prokop.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Zdeněk Svoboda

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace