Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

To je snad epidemie. I v Hradci jsou trable s mosty, dělníci rozebrali starý most ve Svinarech

13.06.2018
To je snad epidemie. I v Hradci jsou trable s mosty, dělníci rozebrali starý most ve Svinarech

Foto: Královéhradecký kraj

Popisek: Dělník rozebírá svinarský most

FOTOGALERIE Svinarský most, který je již téměř půl druhého roku uzavřen pro veškerou automobilovou dopravu, začali rozebírat pracovníci stavební firmy. Demontáž trvala do neděle. Chodci se na druhý břeh Orlice dostanou po provizorní lávce, která byla zprovozněna před několika dny. Na lávku byly také přeloženy inženýrské sítě.

V polovině tohoto měsíce se začne stavět nový most v hodnotě přes 78 milionů korun. Zprovozněn by mohl být za příznivých klimatických podmínek už letos, zcela dokončen pak bude v příštím roce.

Ještě letos, slibuje starosta

„Je to další významný moment v naší snaze obnovit v této části Hradce Králové dopravní spojení a oproti minulosti ho výrazně zkvalitnit. Plníme tím slib, který jsme dali místním občanům. Pro většinu z nich je stávající dopravní omezení každodenní komplikací. Uděláme všechno proto, aby se po novém mostě mohlo jezdit ještě v tomto roce,“ uvedl první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství. 

„Tato stavba má velký význam pro celou širší oblast, protože ve zhruba dvanáctikilometrovém úseku řeky Orlice se nenachází žádný jiný most pro silniční dopravu. Jsem přesvědčen, že dodavatel stavby dodrží plánovaný harmonogram a stavbu předá včas,“ potvrdil hejtman Jiří Štěpán. 

Složitá demontáž 

Během demontáže bylo jedno pole mostu rozděleno na dva díly, které byly ponechány poblíž mostu podle požadavků města. Druhé pole mostu bylo odvezeno. Následně dělníci rozebrali pískovcové opěry. Co bude následovat? Provede se hlubinná pilotáž pro založení nových opěr. Následně se provede pažení a výkopy pro vybetonování opěr. Následovat bude sestavení podpěrné skruže a bednění nosné konstrukce, osazení patních dílců ocelových oblouků, kotevních přípravků závěsů, betonářské a předpínací výztuže a betonáž nosné konstrukce. Poté bude možné předpínání nosné konstrukce a sestavení zbývajících dílců ocelových oblouků a montáž ocelových závěsů. Po provedení dokončovacích prací na mostě a pod mostem bude možné most uvést do provozu. 

Nový most nebude mít střední podpěru 

Nový most bude jednopólový bez střední opěry, což bude mít příznivý vliv na průtok Orlice. Při povodních totiž nebude docházet k zátarase před středním pilířem. Nejnižší bod nosné konstrukce je 1,13 m nad hladinou stoleté vody. Nový most s mostovkou z předpjatého betonu zavěšenou na ocelovém oblouku bude proveden v délce nosné konstrukce 76,80 m, šířka mostu bude 12,85 m. Most převádí krajskou komunikaci III. třídy č. 3082, šířka dvoupruhové vozovky bude 7 m a průchozího prostoru bude 2,5 m. Z důvodu tvaru křižovatky silnice III/3082 s ulicí Podhůrskou bude daným úsekem omezena doprava těžkých nákladních vozidel s délkou přes 10 m s výjimkou autobusů MHD. 

Zdroj: TK

Vložil: Markéta Vančová