Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli a neřeknou?

Bydlení v okolí hradeckého letiště bude klidnější, město omezí výcvik pilotů vrtulníků

29.01.2018
Bydlení v okolí hradeckého letiště bude klidnější, město omezí výcvik pilotů vrtulníků

Autor: pixabay.com

Popisek: ilustrační foto

V letošním roce by mělo dojít k výraznému snížení hluku v okolí hradeckého letiště, který způsobuje především výcvik pilotů vojenských vrtulníků. Město bude tento provoz na svém letišti regulovat, pohyby a letové hodiny cvičných helikoptér by se měly ve srovnání s loňským rokem snížit až o třicet procent.

Letiště v Hradci Králové funguje jako veřejné vnitrostátní letiště bez řízení letového provozu a může jej využívat každý, kdo dodrží jeho provozní řád. V posledních několika letech letiště využívají také soukromé společnosti, které zde zajišťují výcvik pilotů vojenských vrtulníků. „Provoz na letišti se poměrně výrazně zvýšil, a tím i hluk, což je samozřejmě pro obyvatele této části Hradce a okolních obcí obtěžující,“ řekl primátor města Zdeněk Fink.

Vyzkoušelo se hodně variant

Vedení města se pravidelně schází se zástupci místních samospráv i společností, které hradecké letiště nejvíce využívají pro výcvik pilotů. „Vyzkoušelo se několik variant, v jakých lokalitách či výškových hladinách je možné výcvik provozovat, ale výsledek nebyl uspokojivý. Problémem není intenzita hluku, která podle měření nepřekračuje hygienické normy, ale jeho frekvence a délka,“ vysvětlil primátor.

Nejde to úplně ze dne na den

Ve srovnání s rokem 2015 je počet vzletů a přistání vrtulníků na hradeckém letišti více než dvojnásobný, v roce 2017 to bylo přes 32 tisíc těchto pohybů. „Takto intenzivní výcvik pilotů vojenských vrtulníků nepatří na letiště, které je blízko obytné zástavby. Cílem je postupně vrátit provoz a pohyby na letišti na úroveň před třemi lety, nelze to ale udělat ze dne na den,“ doplnil primátor Fink. Město v první vlně na svém letišti omezí počet letových hodin a pohybů vrtulníků ve výcviku o třicet procent, přičemž jsou stanoveny i denní limity.

 

Konečně více klidu

Regulace se nebude týkat malých leteckých škol, které ve výcviku nepřekročí počet dvou tisíc pohybů a 350 letových hodin za rok. Zároveň bude omezena i doba výcviku vrtulníků v letové zóně hradeckého letiště. Ve všední den budou moct piloti těchto strojů cvičit od 8 do 16 hodin. V sobotu bude doba výcviku omezena od 10 do 14 hodin, v neděli a o svátcích bude výcvik zakázaný. V minulosti přijatá opatření, která se týkala minimálních výšek průletů nad městem a okolními obcemi, změny tvaru a způsob využívání letištního okruhu a podobně, zůstávají v platnosti. 

Zdroj: tisková zpráva

Vložil: Jana Maisnerová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace