Královéhradecké řidiče čeká hororové léto
15.05.2013
Foto: Archiv
Popisek: Dálnice D1, ilustrační foto
Hradec Králové očekává nárůst tranzitní dopravy v souvislosti se začátkem rekonstrukce dálnice D1.
O uplynulém víkendu začala dlouho plánovaná rekonstrukce nejvytíženější české dálnice D1. Mnoho řidičů mířících z Prahy na severní Moravu v obavách před dlouhými kolonami zvažují alternativní trasu vedoucí přes Hradec Králové. Obyvatelé krajského města se obávají, aby se z něj v důsledku husté dopravy nestalo jedno velké parkoviště.
„Není otázka, jestli se opravy D1 v Hradci vůbec projeví, ale kdy k tomu dojde. Je to velmi nepříjemná jistota a čekání na dopravní kolaps,“ sdělil své obavy novinářům opravní expert Lubomír Šitina.
Pro řidiče kamionů je cesta přes Hradec Králové jasnou volbou
Ze všech možných objízdných tras se jeví alternativa přes Hradec Králové jako nejideálnější. Řidičům, kteří se vydají na cestu do Ostravy přes Hradec, Vysoké Mýto, Litomyšl a Mohelnici, ukáže navigace trasu jenom o půl hodiny delší a o dvacet kilometrů kratší. To dobře vědí především řidiči kamionů, kteří už nyní potvrzují, že severní trasu budou využívat po celou dobu rekonstrukce.
„Dnes jsem jel přes Hradec poprvé a budu v tom pokračovat. Čas jsem sice neuspořil žádný, ale až opravy na dálnici začnou doopravdy, kolony budou mnohonásobně delší. A navíc se mi po dálnici vůbec nechce jezdit osmdesátkou,“ řekl novinářům řidič kamionu Ondřej Křižan.
Největší komplikace se očekávají v úseku mezi křižovatkami Mileta a Brněnská
Obyvatelé Hradce zatím rozdíl v hustotě dopravy nezaznamenali. Na dopravní situaci zejména u fakultní nemocnice si však stěžují dlouhodobě. „Zatím je to dobrý, žádnou velkou změnu jsem zatím nepoznal. Ono to ale určitě přijde. Až se práce na D1 rozjedou v plném proudu, určitě začne jezdit přes Hradec mnohem víc aut. Je to špatné, už teď jsou u „Fakultky“ a vysokoškolských kolejí dlouhé kolony a budou ještě delší,“ stěžuje si hradecký řidič Marcel Novák.
Obavy z nárůstu dopravy mají nejen Hradečané, ale obyvatelé všech měst a obcí, která protíná silnice I/35, po níž objízdná trasa vede. „Pociťujeme to už nyní. Ještě před vypuknutím opravy byla situace dopravně neudržitelná, mnohdy kolona stojí až do Zámrsku,“ popisuje novinářům komplikace v dopravě starosta Vysokého Mýta Miloslav Soušek.
Nyní by přišla vhod dlouhá léta diskutovaná R35
Východní Čechy nyní doplácejí na neustále odkládanou výstavbu rychlostní silnice R35, která by odvedla dopravu mimo obydlená území. Samotnému Hradci Králové by stačilo, kdyby byl hotov dvanáctikilometrový úsek z Opatovic nad Labem do Holic, jehož výstavba má začít v nejbližších letech. „S výstavbou úseku silnice R35 jižně od Hradce se má začít v roce 2015,“ řekl v dubnu tohoto roku královéhradecký hejtman Lubomír Franc.
SOUVISEJÍCÍ:
Po R35 z Hradce do Mohelnice chce jet ministr Stanjura v roce 2020
Průsmyk Pasa je definitivně uzavřen, až do podzimu
Komplikace v dopravě: Uzavírka průsmyku Pasa
Nárůst vozidel projíždějících skrz krajské město kvůli rekonstrukci dálnice D1 není jedinou dopravní komplikací Královéhradeckého kraje. Od dubna až do podzimu letošního roku bude uzavřena silnice II/303 z Police nad Metují do Broumova. Kraj se rozhodl pro její rekonstrukci a rozšíření o jeden jízdní pruh. Zároveň s tím má v tomto roce pokračovat například oprava silnice z Čisté přes Černý Důl a Jánské Lázně do Svobody nad Úpou v Krkonoších.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.