Úředníci radí: Vyřizování pasu nenechávejte na poslední chvíli
07.05.2013
Foto: profimedia.cz
Popisek: Pokud se chcete vyhnout frontám, pospěšte si
Platnost cestovního pasu či občanského průkazu by si měli včas před letní prázdninovou sezónou zkontrolovat všichni, kteří chtějí cestovat do zahraničí. Své cestovní pasy nebo občanské průkazy musejí mít, stejně jako vloni, i malé děti. Královéhradecký magistrát vyzývá všechny žadatele, aby v případě potřeby navštívili zdejší správní odbor co nejdříve. Jedině tak se vyhnou možným frontám, které se každoročně před letními dovolenými tvoří.
Ačkoliv od loňského léta magistrát na úseku osobních dokladů disponuje již sedmi odbavovacími kabinami, nevylučují pracovnice tohoto oddělení s ohledem na zkušenosti, že může docházet v tomto předsezónním období k vytváření front, a s tím spojených prodloužených čekacích lhůt.
Už teď jsou termíny zabrané
„Vzhledem k tomu, že jsme tu kromě Hradečanů k dispozici i občanům z okolních 80 obcí, doporučujeme všem navštívit úřad včas. Kvůli rostoucímu letošnímu zájmu žadatelů jsou už v této předsezónní době termíny elektronického objednávkového systému značně zaplněny,“ upozorňuje Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního na magistrátu a připomíná, že také v letošním roce je současně s elektronickými objednávkami možnost odbavení prostřednictvím denního pořadí, takže návštěvu úřadu není dobré odkládat.
Občané jsou zvyklí navštěvovat magistrát především v pondělí a ve středu, kdy jsou úřední hodiny od 8 do 17 hodin. Služby jsou však nabízeny i ve zbývajících dnech, a to v úterý a ve čtvrtek od 8 do 14 a v pátek do 12 hodin. Neúředních dnů k návštěvě magistrátu klienti zatím využívají jen částečně.
Odbavování žádostí komplikuje nový systém z ministerstva
V loňském roce si úřednice prošly zatěžkávací zkouškou. Ministerstvo vnitra totiž zavedlo nový systém zpracovávání žádostí dokladů, což také přineslo delší odbavovací dobu klientů na přepážce. Z toho důvodu došlo k prodloužení čekacích lhůt, což vedlo vedení města, v druhém pololetí roku, k rozhodnutí dokoupit pro oddělení další dvě tolik potřebné odbavovací kabiny.
„Služby se snažíme vylepšovat i nadále, v tomto týdnu jsme například spustili na vyvolávacím terminálu zkušebně i anglickou verzi. Mezi naše klienty patří i cizinci, zejména studenti místních vysokých škol, kterými touto službou vycházíme vstříc,“ doplňuje Ľudmila Ducháčová.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.