Město Dvůr Králové nad Labem, tamní zoo a Kuks připravují společně turistickou hru. Zapojit do ní chtějí i místní podnikatele
08.11.2015
Foto: Dvůr Králové nad Labem
Popisek: Brožura ke hře
Vedení města se zástupci ZOO Dvůr Králové a Revitalizace Kuks připravují turistickou hru, která by měla do regionu přilákat návštěvníky, přimět je, aby se zde ubytovali, strávili několik dní a prohlédli si zajímavé turistické cíle. Do hry by se jako další partneři měli zapojit i místní podnikatelé z oblasti cestovního ruchu.
Město se při tvorbě produktu inspirovalo hrou Play Broumovsko. „Neustále se hovoří o spolupráci se ZOO Dvůr Králové a Kuksem, tedy s místy, kam přijede velké množství turistů, zdrží se, ale do města už nedojedou. Když se tedy tvořila nová komise cestovního ruchu, dbali jsme na to, aby v ní zástupci zoo i Revitalizace Kuks byli. Nezapomněli jsme ani na podnikatele z oblasti cestovního ruchu,“ uvedla místostarostka Dvora Králové nad Labem Alexandra Jiřičková a pokračovala: „Právě v rámci komise vznikl nápad vytvořit společný produkt, kterým by se oblast Královédvorska mohla prezentovat. Produkt by obsahoval největší zajímavosti regionu a jako bonus hru pro turisty, která by je přiměla v regionu zůstat, ubytovat se, navštívit pamětihodnosti, restaurace a něco si u místních podnikatelů koupit. Vznikl tak nápad vytvořit regionální turistickou hru s pracovním názvem ´Užijte si Královédvorsko´, která má tyto ambice.“
Přemluví radnice živnostníky?
Město by rádo získalo pro produkt partnery z řad podnikatelů. „Potřebovali bychom 20 až 30 partnerů, kteří by do hry vstoupili,“ sdělila místostarostka. A o co v produktu jde? Připravuje se brožura, v níž bude zveřejněna nabídka turisticky zajímavých cílů v regionu a herní plán. Další část bude věnována propagaci jednotlivých podnikatelů, kteří se rozhodnou spolupracovat. Propagaci lze realizovat formou placené inzerce a přímým zapojením do hry.
Známky a jejich lepení do herního plánu
Turisté budou zase sbírat známky, jež nalepí do herního plánu. V brožuře pak bude uveden seznam ubytovacích zařízení, restaurací, obchodů a turistických cílů, kde a za jakých podmínek tyto známky získají (útrata, vstupné, ubytování…). Po nasbírání určitého počtu známek získá turista nějakou cenu. Hrát se bude o okamžité ceny a v závěrečném slosování také o hlavní výhru, což by měl být několikadenní zážitkový pobyt v regionu.
„V současné době pracujeme na grafickém návrhu brožury a na zařazení památek a turisticky zajímavých cílů, jako přehrada Les Království, Čertovy hrady, Kuks, zoo atd. Do konce ledna příštího roku bychom chtěli mít podepsané smlouvy s partnery-podnikateli. Poté plánujeme výběrové řízení na tisk a před sezonou bychom chtěli hru spustit,“ nastínila harmonogram místostarostka Alexandra Jiřičková. Hra by měla být k dostání na vybraných místech, jejichž seznam bude uveden na propagačním letáku, kterým bude město produkt propagovat nejen na Královédvorsku, ale také na veletrzích cestovního ruchu po celé ČR.
Hra se ještě vyvíjí
Místostarostka Alexandra Jiřičková se zástupcem ředitele ZOO Dvůr Králové Jaroslavem Hyjánkem již na setkání podnikatelů, které se uskutečnilo 8. října v Hankově domě, oslovila potenciální partnery, ale při jednání nebyl širší prostor pro diskusi. O produktu tedy bude dále město informovat, například počátkem prosince na setkání v zoo. „Město získalo příslib Královéhradeckého kraje na dar ve výši zhruba 80 000 korun, které by měly pokrýt grafiku a propagaci. Na hře se bude finančně podílet také město, ale bez pomoci místních podnikatelů je pro nás hra nerealizovatelná. Pokud tedy nenajdeme partnery, hru nespustíme. Proto prosím potenciální zájemce, kteří by se chtěli zapojit, ať mě kontaktují,“ dodala místostarostka Alexandra Jiřičková.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Lucie Bartoš