Českým drahám loni opět přibylo cestujících
04.02.2014
Foto: KIDSOK
Popisek: Železniční souprava - ilustrační foto
Služby národního železničního dopravce loni využilo o půl milionu více zákazníků než před rokem. České dráhy tak pokračují v trendu navzdory jarním povodním, které cestující v postižených oblastech z vlaků dočasně vyhnaly.
„Meziroční srovnání s rokem 2012 je rovněž ovlivněno skutečností, že rok 2012 byl přestupný. I když jde jen o jeden den, představuje to 300 – 500 tisíc cestujících,“ říká náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Michal Štěpán. „Celkem jsme loni přepravili 169, 3 milionu zákazníků. Přepravní výkon se meziročně zvýšil o 17 milionů osobokilometrů.“ Růstový trend zaznamenávají České dráhy třetím rokem a dávají ho do souvislosti především s modernizací vozidlového parku a se zlepšováním služeb. Zákazníci přibývají zejména v dálkových a příměstských spojích. Průměrná délka cesty je cca 41 kilometrů. „Významnou roli hraje také aktivní obchodní politika, akční nabídky a cílení produktů na konkrétní skupiny cestujících,“ dodává Michal Štěpán.
Podle nedávného průzkumu spokojenosti cestujících vnímají lidé České dráhy jako tradičního dopravce, kterého znají, cítí se s ním bezpečně, a který je doveze prakticky kamkoliv, kam potřebují. Na dotazník odpovídalo v průběhu roku 5253 cestujících. Silnou stránkou se v očích zákazníků stává personál a gastronomické služby. Obecně se míra spokojenosti cestujících Českých drah pohybuje kolem 80 %, ve spojích jako je SC Pendolino, je to dokonce přes 90 %. Za největší problém považují dotazovaní zpoždění, které však dopravce ve většině případů nemůže ovlivnit.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh, v koši určitě neskončí! Na vaše unikátní zážitky čekáme na , do předmětu napište Příběh.
Vložil: Redaktor KL