Na Rock for People do Hradce vyrážejí rockeři a… senioři. Pamětníci, kterým v pátek zahraje Olympic, kapela plná seniorů

03.07.2019

Autor: Město Hradec Králové

Popisek: Jestlipak si seniorka v roztomilém kloboučku také lokne ´vizoura´? Každopádně ´staffman´, čili jeden z organizátorů festivalu, suchý zákon nectí...

Hradečtí senioři již po mnoho let pravidelně navštěvují festival. Projekt, který nemá nikde v Česku obdoby, píše po roce svůj další díl… Hradecký magistrát společně s organizátory jednoho z největších českých hudebních festivalů Rock for People znovu zdarma vyveze do neopakovatelné atmosféry festivalu autobus plný seniorů. Rock for People se každoročně koná začátkem léta, letos v termínu od 4. do 6. července. Na akci již podeváté za posledních deset let vyrazí také královéhradečtí senioři. Ve spolupráci s Centrem sociální pomoci a služeb, Městskou organizací Senioři ČR a klubem důchodců v Harmonii I byla přihlášena přibližně stovka seniorů, kteří se zúčastní v pátek koncertu skupiny Olympic.

„Projekt senioři na Rock for People je již tradiční, deset let fungující záležitost. Jde tady především o dialog generací. Vidíte, jak se mezi sebou baví dvacetiletí a sedmdesátiletí a rozumějí si. Právě třeba na této akci je vidět, že Hradec je skutečně město přátelské seniorům,“ sdělil k akci náměstek primátora pro oblast sociálních věcí Martin Hanousek. V minulosti již senioři na Rock for People viděli například Karla Gotta, Pavla Bobka nebo Marii Rottrovou. Senioři na festival dorazí zhruba dvě hodiny před vystoupením kapely Olympic, aby měli možnost se občerstvit a načerpat festivalovou atmosféru. Vstup do areálu mají zajištěný zdarma. „Pro seniory jsou díky pochopení organizátorů také připravená místa k sezení. Autobusy, zajišťované městem Hradec Králové, je navíc odvezou přímo do centra areálu,“ dodal Hanousek.

Kapela Olympic na Večeru města Karlovy Vary, který se konal v rámci Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, foto KVIFF

Jízdné zdarma a zvýhodněné vstupné

Vedle této speciální dopravy pro seniory je navíc vypravena také mimořádná linka, která jezdí zdarma už od středy 3. července a v provozu bude až do neděle 7. července. Trasa tohoto spoje vede z nástupiště F3 na Terminálu HD, přes Hlavní nádraží na nástupišti E, Muzeum, Akademika Bedrny, zastávku Letiště, která je na znamení a konečnou je Letiště Festivalpark uvnitř areálu. Další informace ohledně dopravy najdete také na stránkách DP Hradce Králové ZDE.

Projekt Senioři na Rock for People se letos koná již podeváté, foto město Hradec Králové

Na základě dlouhodobé spolupráce s Odborem sociálních věcí a zdravotnictví Magistrátu města Hradec Králové se nám již mnohokrát podařilo otevřít RfP také seniorům. Ti s nadšením uvítali v minulých letech možnost navštívit například vystoupení Karla Gotta, Blue Effect s Rozhlasovým Big Bandem Gustava Broma, Pavla Bobka nebo Jarmilu Šulákovou. A letošní rok nebude výjimkou – pro seniory nad 60 let nabízí festival zvýhodněné vstupné na 3 dny za 770 Kč.

Ve středu odstartoval Večírkem pro nedočkavé

Hudební festival Rock for People, který oficiálně začíná ve čtvrtek na letišti v Hradci Králové, letos slaví čtvrtstoletí. Jeho pořadatelé proto pro návštěvníky připravují celou řadu malých slavnostních překvapení. Vzhledem k očekávané zvýšené návštěvnosti se rozrostl i festivalový areál. „Letos jsme si mimo jiné připravili specialitu s Vypsanou fixou a orchestrem PKF – Prague Philharmonia. Fixa jsou kámoši a k našemu festivalu patří, jsou přímo součástí jeho DNA. Navíc pětadvacet let slavíme my, kapela i filharmonie, takže to skvěle vyšlo. Poprvé za dvacet pět let taky nebudeme mít jen jediný exkluzivní pivovar, ale nabídneme pětadvacet různých piv. Nechci, aby to vyznělo, že jsme pivní festival, ale bude mapa stánků, kde se dá ochutnávat a tak,“ sdělil zajímavosti z oslav pro iDnes.cz v rozhovoru zakladatel RfP Michal Thomes.

Ilustrační snímek z minulého ročníku, foto Rock for People

Stand-up comedy, TMBK či Ninja faktor: Rock For People není jen o muzice

V průběhu následujících tří dnů se na sedmi pódiích představí na sto kapel, muzikantů a DJs. Návštěvníci se můžou těšit například na rockové drzouny Bring Me The Horizon, kteří v červnu na německém festivalu Rock Im Park předvedli neskutečnou show a potvrdili, že jsou skutečně ve formě. Dalšími hvězdami budou kultovní Manic Street Preachers, metalové legendy In Flames nebo jedna z nejlepších tanečních kapel Rudimental. Milovníky indie a ostrovní muziky potěší Kodaline či Franz Ferdinand a příznivci říznější hudby ocení třeba Our Last Night, You Me At Six nebo populární Flogging Molly. Unikátní bude premiéra projektu, který přivede na jedno podium Vypsanou Fixu společně s renomovaným orchestrem PKF - Prague Philharmonia. A to zdaleka není vše.

Kromě desítek skvělých kapel z domova i ze zahraničí nabídne Rock For People bohatý doprovodný program. Pro ty, kteří budou chtít tanec pod podiem doplnit i nějakým dalším pohybem je připravená například ranní jóga, pravidelné běhy s RunCzech nebo populární street workout. Své síly budou moci zájemci poměřit i v exkluzivním překážkovém závodě Nija Factor. Jako každý rok nebude chybět U-rampa, kde budou probíhat nejen exhibice, ale i workshopy pro zájemce.

Těm, kteří raději než tělo rozhýbají bránici, pak bude každý den servírovat prvotřídní humor Stand-up Factory. Těšit se můžete na stand-up show v podání Martina Jirmana, Jiřího Charváta, Jiřího Jakimy, Nikoly Džokič, Lucie Hronkové, Daniela Bartoše, Jana Dudka a Libora Macháčka. Pravý letní relax pak nabídne i bazén, pláž a nespočet chill out zón. A pověstnou třešničkou na dortu bude netradiční výstava TMBK a Martyho frků. Program festivalu najdete ZDE.

Vložil: Markéta Vančová