Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Orlický net: Po kraji přestanou jezdit poloprázdné autobusy

06.03.2013
Orlický net: Po kraji přestanou jezdit poloprázdné autobusy

Autor: www.facebook.com

Popisek: autobus - ilustrační foto

Od letošního března přestanou po kraji jezdit autobusové spoje, které využívá minimum cestujících či za ně mohou lidé snadno v jízdních řádech nalézt náhradu. Takto Královéhradecký kraj zruší celkem zhruba 4 procenta spojů a ušetří nejméně 3,5 milionu korun. O změnách v dopravní obslužnosti od 3. března letošního roku, která s těmito kroky počítá, v pondělí rozhodli krajští zastupitelé.

„Od roku 2009 přibylo v našem kraji o 30 procent více spojů a tato nabídka nemůže růst donekonečna. Navíc se ukázalo, že lidé autobusy dostatečně nevyužívají. Nyní přizpůsobujeme rozsah veřejné dopravy možnostem kraje i potřebám cestujících. Obcím chceme zároveň nabídnout možnost podílet se na zajištění dopravní obslužnosti. V jiných krajích je to zcela běžné, u nás obce na provoz autobusových linek zatím přispívají minimálně,“ uvedl náměstek královéhradeckého hejtmana Karel Janeček, který má na starost oblast dopravy.

 Krajští zastupitelé také rozhodli, že od začátku března jízdné o 5 procent podraží. „Reálně to znamená zvýšení ceny většiny spojů o jednu korunu, maximálně o 2 koruny. Ke zdražení jsme museli přistoupit kvůli zvýšení DPH a dlouhodobě se zvyšujícím cenám pohonných hmot,“ doplnil vicehejtman Karel Janeček.

 Kraj vynaložil vloni na zaplacení prokazatelné ztráty autobusových spojů 300 milionů korun a výdaje na dopravní obslužnost jsou největší položkou krajského rozpočtu. Přesto veřejnou dopravu využívá stále méně cestujících a kraj hledá moderní a efektivní nástroje, jak nabídku spojů udržet a provozovat. Vedle spoluúčasti obcí, která v jiných krajích dosahuje milionové podpory, to mohou být třeba autobusové linky na zavolání, které fungují pilotně na Rychnovsku.

 Ročně najezdí linkové autobusy v Královéhradeckém kraji více než 18 milionů kilometrů (v roce 2009 to bylo 14 milionů kilometrů), vlaky, za jejichž provoz kraj dá ročně přes 350 milionů korun, najezdí zhruba 5,5 milionu kilometrů za rok.

(zdroj: Orlický.net, webové stránky)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace