Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Orlický net: Po kraji přestanou jezdit poloprázdné autobusy

06.03.2013
Orlický net: Po kraji přestanou jezdit poloprázdné autobusy

Autor: www.facebook.com

Popisek: autobus - ilustrační foto

Od letošního března přestanou po kraji jezdit autobusové spoje, které využívá minimum cestujících či za ně mohou lidé snadno v jízdních řádech nalézt náhradu. Takto Královéhradecký kraj zruší celkem zhruba 4 procenta spojů a ušetří nejméně 3,5 milionu korun. O změnách v dopravní obslužnosti od 3. března letošního roku, která s těmito kroky počítá, v pondělí rozhodli krajští zastupitelé.

„Od roku 2009 přibylo v našem kraji o 30 procent více spojů a tato nabídka nemůže růst donekonečna. Navíc se ukázalo, že lidé autobusy dostatečně nevyužívají. Nyní přizpůsobujeme rozsah veřejné dopravy možnostem kraje i potřebám cestujících. Obcím chceme zároveň nabídnout možnost podílet se na zajištění dopravní obslužnosti. V jiných krajích je to zcela běžné, u nás obce na provoz autobusových linek zatím přispívají minimálně,“ uvedl náměstek královéhradeckého hejtmana Karel Janeček, který má na starost oblast dopravy.

 Krajští zastupitelé také rozhodli, že od začátku března jízdné o 5 procent podraží. „Reálně to znamená zvýšení ceny většiny spojů o jednu korunu, maximálně o 2 koruny. Ke zdražení jsme museli přistoupit kvůli zvýšení DPH a dlouhodobě se zvyšujícím cenám pohonných hmot,“ doplnil vicehejtman Karel Janeček.

 Kraj vynaložil vloni na zaplacení prokazatelné ztráty autobusových spojů 300 milionů korun a výdaje na dopravní obslužnost jsou největší položkou krajského rozpočtu. Přesto veřejnou dopravu využívá stále méně cestujících a kraj hledá moderní a efektivní nástroje, jak nabídku spojů udržet a provozovat. Vedle spoluúčasti obcí, která v jiných krajích dosahuje milionové podpory, to mohou být třeba autobusové linky na zavolání, které fungují pilotně na Rychnovsku.

 Ročně najezdí linkové autobusy v Královéhradeckém kraji více než 18 milionů kilometrů (v roce 2009 to bylo 14 milionů kilometrů), vlaky, za jejichž provoz kraj dá ročně přes 350 milionů korun, najezdí zhruba 5,5 milionu kilometrů za rok.

(zdroj: Orlický.net, webové stránky)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace