Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Orlický net: Po kraji přestanou jezdit poloprázdné autobusy

06.03.2013
Orlický net: Po kraji přestanou jezdit poloprázdné autobusy

Foto: www.facebook.com

Popisek: autobus - ilustrační foto

Od letošního března přestanou po kraji jezdit autobusové spoje, které využívá minimum cestujících či za ně mohou lidé snadno v jízdních řádech nalézt náhradu. Takto Královéhradecký kraj zruší celkem zhruba 4 procenta spojů a ušetří nejméně 3,5 milionu korun. O změnách v dopravní obslužnosti od 3. března letošního roku, která s těmito kroky počítá, v pondělí rozhodli krajští zastupitelé.

„Od roku 2009 přibylo v našem kraji o 30 procent více spojů a tato nabídka nemůže růst donekonečna. Navíc se ukázalo, že lidé autobusy dostatečně nevyužívají. Nyní přizpůsobujeme rozsah veřejné dopravy možnostem kraje i potřebám cestujících. Obcím chceme zároveň nabídnout možnost podílet se na zajištění dopravní obslužnosti. V jiných krajích je to zcela běžné, u nás obce na provoz autobusových linek zatím přispívají minimálně,“ uvedl náměstek královéhradeckého hejtmana Karel Janeček, který má na starost oblast dopravy.

 Krajští zastupitelé také rozhodli, že od začátku března jízdné o 5 procent podraží. „Reálně to znamená zvýšení ceny většiny spojů o jednu korunu, maximálně o 2 koruny. Ke zdražení jsme museli přistoupit kvůli zvýšení DPH a dlouhodobě se zvyšujícím cenám pohonných hmot,“ doplnil vicehejtman Karel Janeček.

 Kraj vynaložil vloni na zaplacení prokazatelné ztráty autobusových spojů 300 milionů korun a výdaje na dopravní obslužnost jsou největší položkou krajského rozpočtu. Přesto veřejnou dopravu využívá stále méně cestujících a kraj hledá moderní a efektivní nástroje, jak nabídku spojů udržet a provozovat. Vedle spoluúčasti obcí, která v jiných krajích dosahuje milionové podpory, to mohou být třeba autobusové linky na zavolání, které fungují pilotně na Rychnovsku.

 Ročně najezdí linkové autobusy v Královéhradeckém kraji více než 18 milionů kilometrů (v roce 2009 to bylo 14 milionů kilometrů), vlaky, za jejichž provoz kraj dá ročně přes 350 milionů korun, najezdí zhruba 5,5 milionu kilometrů za rok.

(zdroj: Orlický.net, webové stránky)