Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nejvytíženější je linka na Šerlich a Pomezní Boudy. Cyklobusy již vozí první kola. A v Hradci přibudou stojany

08.06.2018
Nejvytíženější je linka na Šerlich a Pomezní Boudy. Cyklobusy již vozí první kola. A v Hradci přibudou stojany

Foto: Královéhradecký kraj

Popisek: Cyklobus již vyrazil

Sezona cyklobusů začala již v sobotu 2. června. Z měst až do hor a skalních měst vozí cyklisty i pěší turisty až do 30. září. Linky jezdí o sobotách, nedělích a ve svátek. Některé z nich během letních prázdnin každý den. Cyklobusovou dopravu financuje z větší části Královéhradecký kraj, přispívají jednotlivé mikroregiony.

Cyklobusy obsluhují čtyři turisticky atraktivní oblasti, z nichž některé zasahují do sousedních krajů i k severním sousedům – Krkonoše, Orlické hory, Český ráj a Kladské pomezí. „V jízdních řádech nedošlo k žádným zásadním změnám. Všechny linky, které u dopravců objednáváme, se dokázaly u veřejnosti prosadit a mají dostatečnou obsazenost. K vůbec nejvytíženějším patří linky na Šerlich a na Pomezní Boudy,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Můžete i nakouknout do Polska

Cyklobusy lze využít i k návštěvě sousedního Polska. Například linka 000262 vyráží z Nového Města nad Metují a přes Náchod a polské lázeňské město Kudowa Zdrój cestující doveze do horských středisek Zieleniec (PL) a Orlické Záhoří. Cestu končí v sedle pod vrcholem Šerlich. Z jednotlivých zastávek se dá vyrážet na cesty po české i polské straně Orlických hor.

Atraktivní destinace na obou stranách hranice přibližuje také linka 000554. Z Náchoda se s ní cestující dostanou do lázní Kudowa Zdrój, dinosauřího parku v Karlówě nebo poutního místa Wambierzyce. Svou cestu končí tato linka v Broumově lákajícím na tamní klášter i řadu přírodních a kulturních skvostů v okolí. Ve všední prázdninové dny končí tato linka v Karlówě, až do Broumova zajíždí o víkendech.

Takhle to vypadá v přívěsu na kola

143 tisíc kilometrů za sezónu

Náklady na provoz cyklobusů v roce 2018 se odhadují na 3,5 milionu, přičemž deset procent z této částky poskytnou dohromady čtyři svazky či sdružení (Euroregion Glacensis, Branka o. p. s., Mikroregion Česká ráj, svazek měst a obcí Krkonoše). Na základě vyhodnocení loňského roku nedošlo k navýšení dotace ze strany přispěvatelů. Prokazatelná ztráta se předem obtížně odhaduje, odvíjí se totiž od vytíženosti cyklobusů, která je závislá na počasí a dalších nepředvídatelných faktorech.

Za celou sezónu najezdí cyklobusy přes 143 tisíc kilometrů a přepraví okolo 70 tisíc osob.Podrobné informace o cyklobusových linkách v jednotlivých oblastech najdete zde:

V Hradci se objeví další „šetrné“ stojany na kola

Před hradeckým kinem Bio Central a na dalších místech v centru města přibydou nové funkční stojany na kola, kterých je obecně v Hradci Králové nedostatek a jejich současné umístění není ideální pro chodce ani cyklisty. Jedná se o pilotní část projektu, který by se v případě osvědčení a spokojenosti hradeckých cyklistů měl objevit i na dalších místech východočeské metropole.

Celkem by se u Centrálu mělo ještě letos objevit dvacet pět jednoduchých stojanů, které umožní bezpečně odložit kolo až padesáti cyklistům. „Stojany chceme umístit na obou stranách třídy Karla IV. Jde o místo s velkým množstvím obchodů, kaváren, jsou tu pobočky bank, kino,“ říká Karel Šimonek, který má na hradeckém magistrátu na starosti oblast cyklodopravy ve městě. „Stojany budou velmi funkční a praktické, jednoduchý obdélníkový rám, který bude navíc pogumovaný, tedy vůči oděru pro kolo šetrný.“

S umístěním nových stojanů by mělo před Centrálem zároveň dojít k bezpečnějšímu a komfortnějšímu pohybu chodců kolem přechodu přes ulici. „Kontejnery na tříděný odpad před kinem se přesunou do slepé ulice blíže k podchodu. Stojany pro kola se pak umístí tak, aby nebránily přirozenému průchodu chodců od přechodu přímo ke kinu,“ vysvětluje Šimonek. Pokud se stojany osvědčí a cyklisté si je oblíbí, podobná řešením by se mohla brzy objevit i na dalších místech v Hradci Králové.

Zdroj: TK

Vložil: Markéta Vančová