Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nejvytíženější je linka na Šerlich a Pomezní Boudy. Cyklobusy již vozí první kola. A v Hradci přibudou stojany

08.06.2018
Nejvytíženější je linka na Šerlich a Pomezní Boudy. Cyklobusy již vozí první kola. A v Hradci přibudou stojany

Autor: Královéhradecký kraj

Popisek: Cyklobus již vyrazil

Sezona cyklobusů začala již v sobotu 2. června. Z měst až do hor a skalních měst vozí cyklisty i pěší turisty až do 30. září. Linky jezdí o sobotách, nedělích a ve svátek. Některé z nich během letních prázdnin každý den. Cyklobusovou dopravu financuje z větší části Královéhradecký kraj, přispívají jednotlivé mikroregiony.

Cyklobusy obsluhují čtyři turisticky atraktivní oblasti, z nichž některé zasahují do sousedních krajů i k severním sousedům – Krkonoše, Orlické hory, Český ráj a Kladské pomezí. „V jízdních řádech nedošlo k žádným zásadním změnám. Všechny linky, které u dopravců objednáváme, se dokázaly u veřejnosti prosadit a mají dostatečnou obsazenost. K vůbec nejvytíženějším patří linky na Šerlich a na Pomezní Boudy,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Můžete i nakouknout do Polska

Cyklobusy lze využít i k návštěvě sousedního Polska. Například linka 000262 vyráží z Nového Města nad Metují a přes Náchod a polské lázeňské město Kudowa Zdrój cestující doveze do horských středisek Zieleniec (PL) a Orlické Záhoří. Cestu končí v sedle pod vrcholem Šerlich. Z jednotlivých zastávek se dá vyrážet na cesty po české i polské straně Orlických hor.

Atraktivní destinace na obou stranách hranice přibližuje také linka 000554. Z Náchoda se s ní cestující dostanou do lázní Kudowa Zdrój, dinosauřího parku v Karlówě nebo poutního místa Wambierzyce. Svou cestu končí tato linka v Broumově lákajícím na tamní klášter i řadu přírodních a kulturních skvostů v okolí. Ve všední prázdninové dny končí tato linka v Karlówě, až do Broumova zajíždí o víkendech.

Takhle to vypadá v přívěsu na kola

143 tisíc kilometrů za sezónu

Náklady na provoz cyklobusů v roce 2018 se odhadují na 3,5 milionu, přičemž deset procent z této částky poskytnou dohromady čtyři svazky či sdružení (Euroregion Glacensis, Branka o. p. s., Mikroregion Česká ráj, svazek měst a obcí Krkonoše). Na základě vyhodnocení loňského roku nedošlo k navýšení dotace ze strany přispěvatelů. Prokazatelná ztráta se předem obtížně odhaduje, odvíjí se totiž od vytíženosti cyklobusů, která je závislá na počasí a dalších nepředvídatelných faktorech.

Za celou sezónu najezdí cyklobusy přes 143 tisíc kilometrů a přepraví okolo 70 tisíc osob.Podrobné informace o cyklobusových linkách v jednotlivých oblastech najdete zde:

V Hradci se objeví další „šetrné“ stojany na kola

Před hradeckým kinem Bio Central a na dalších místech v centru města přibydou nové funkční stojany na kola, kterých je obecně v Hradci Králové nedostatek a jejich současné umístění není ideální pro chodce ani cyklisty. Jedná se o pilotní část projektu, který by se v případě osvědčení a spokojenosti hradeckých cyklistů měl objevit i na dalších místech východočeské metropole.

Celkem by se u Centrálu mělo ještě letos objevit dvacet pět jednoduchých stojanů, které umožní bezpečně odložit kolo až padesáti cyklistům. „Stojany chceme umístit na obou stranách třídy Karla IV. Jde o místo s velkým množstvím obchodů, kaváren, jsou tu pobočky bank, kino,“ říká Karel Šimonek, který má na hradeckém magistrátu na starosti oblast cyklodopravy ve městě. „Stojany budou velmi funkční a praktické, jednoduchý obdélníkový rám, který bude navíc pogumovaný, tedy vůči oděru pro kolo šetrný.“

S umístěním nových stojanů by mělo před Centrálem zároveň dojít k bezpečnějšímu a komfortnějšímu pohybu chodců kolem přechodu přes ulici. „Kontejnery na tříděný odpad před kinem se přesunou do slepé ulice blíže k podchodu. Stojany pro kola se pak umístí tak, aby nebránily přirozenému průchodu chodců od přechodu přímo ke kinu,“ vysvětluje Šimonek. Pokud se stojany osvědčí a cyklisté si je oblíbí, podobná řešením by se mohla brzy objevit i na dalších místech v Hradci Králové.

Zdroj: TK

Vložil: Markéta Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace