Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Zadnice: Krajské školy se musí změnit, říká radní Šormová

04.03.2013
Zadnice:  Krajské školy se musí změnit, říká radní Šormová

Foto: k&k

Popisek: Královéhradeckému školství vládne KSČM

ROZHOVOR „Úprava sítě krajských škol bude nutná,“ říká radní Královéhradeckého kraje Táňa Šormová (nestraník za KSČM).

Potřeba stabilizovat síť krajských škol je více než aktuální. Častěji se však v souvislosti se školami hovoří o optimalizaci. V čem vidíte podstatný rozdíl?

S optimalizací mám spojené často kroky stylu – „něco zkusíme a ono to možná vyjde“. Chybí nám prostředky, tak slučujme.  Optimalizovat něco, o čem nevíte moc dopředu, zda se trefí do budoucího vývoje (a ve školách to tak je – optimalizace není s vizí jednoho roku, a co udělá pracovní trh je dnes těžko předvídatelné) je velmi obtížné. K tomu patří i nejistota pro školy, nejistota existenční, která je možná i trochu svázaná se změnami politickými.

Stabilizace by měla být větší jistotou na delší dobu, měla by souviset se stále uváděnou demografickou křivkou, s možnostmi finančními nejen kraje, ale i rodičů a žáků, měla by odpovídat možnostem zaměstnání, měla by být svázána s jednotlivými regiony a jejich zaměřením … Není to pro mne rychlý proces, naopak. Stabilizace by měla být signálem k tomu, že existuje konečný stav sítě kvalitních škol, na kterém se po určitě nejednoduché diskuzi shodnou politici napříč a nebude se každé čtyři roky měnit. Tady je nutná i konečně jasná vize MŠMT.

Perspektivnost vzdělání a uplatnění absolventů je důležitou součástí volebního programu KSČM i vašeho programového prohlášení. Jaké kroky k jeho dosažení budete podnikat?

Bohužel bude nutná další úprava sítě krajských škol, více se budu zaměřovat na podporu škol odborných. Velký důraz již nyní kladu na spolupráci s Úřadem práce, se školskou komisí hospodářské komory, členy školského výboru jsou zástupci několika velkých firem. Mapuji si požadavky a potřeby zaměstnavatelů v kraji, navštěvuji školy a osobně si ověřuji, jak připravují své žáky pro budoucí uplatnění. Případné úpravy sítě nechci dělat na základě rozhodnutí z kanceláře, ale na základě osobní zkušenosti a osobních poznatků. Další pozornost chci věnovat celoživotnímu vzdělávání a s tím spojeným COV v kraji.

Vaší srdeční záležitostí je rovněž problematika aktivního využívání volného času dětí a mládeže. Na co se chcete zaměřit v této oblasti?

Na pokus „narovnat“ cesty finanční podpory. V současné době lze požádat o podporu v programech, které jsou vyhlašovány krajem jedenkrát do roka a vyžadují na žadatelích splnění jasně daných podmínek. Všechny finanční prostředky jsou poskytovány na základě vyplnění žádosti, rozpočtu a popisu všech podporovaných aktivit. Po ukončení projektu musí být vše řádně vyúčtováno a v daném termínu předloženo. Mimo to se stále častěji objevují žádosti o podporu radou či hejtmanem kraje, o různé dary … Zde je potřeba podle mého názoru mít jasná pravidla, které aktivity se opravdu „nevejdou“ do vyhlašovaných programů a bylo by dobré je podpořit, protože jsou výjimečné, pro kraj důležité …

Dále bych se ráda pokusila narovnat nerovnoměrně rozdělenou finanční částku mezi dvě oblasti využívání volného času a to je mezi sportovními aktivitami a ostatními volnočasovými aktivitami.

Uvést do života oceňování pracovníků v oblasti práce s dětmi a mládeží ve volném čase v nesportovních oblastech. Pokud to bude trochu možné postupně navyšovat finanční prostředky do oblasti aktivního využívání volného času dětí a mládeže.

(zdroj: Zadnice, webové stránky)