Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ostuda Karlových Varů! Horní nádraží, kde staví i legendární Orient Expres, připomíná válečné trosky

30.11.2014
Ostuda Karlových Varů! Horní nádraží, kde staví i legendární Orient Expres, připomíná válečné trosky

Autor: dopravni.net

Popisek: Karlovarské nádraží

Ten kdo je spatří na vlastní oči, propadne pochybám, zda se náhodou neocitl v padesátých letech či zda se tu právě nenatáčí nějaký poválečný historický film. Tím spíš, že se zde občas zastaví na své dlouhé cestě legendární Orient expres. Bohužel však jde o vizitku současné české vlakové dopravy.

Karlovarské horní nádraží dlouhá léta nabízí odvrácenou tvář světoznámého lázeňského města. Že jde o naprosto zásadní ostudu, to již připouští i karlovarský primátor Petr Kulhánek (KOA). Mimochodem, horní nádraží tradičně vyhrává ankety o nejhorší nádraží v zemi. A právem.

Přes všechny možné sliby, že bude konečně opraveno, se však léta nic neděje a cestovat z Karlových Varů vlakem do zahraničí nabízí dosti adrenalinový zážitek i pro otrlé pasažéry.  A to nejen pro tuzemské, ale i zahraniční turisty a lázeňské hosty. Zdejší nádraží je totiž od roku 1870 napojeno na evropskou železniční síť. Stejně jako celé lázeňské město zažilo dobu velké slávy, kdy zde davy vítaly korunované hlavy a slavné filmové hvězdy. Jenže to je již hodně, hodně dávno.   

Hledá se viník

Najít viníka dnešního ostudného stavu není rozhodně jednoduché. Na lepší časy se začalo blýskat, když měla karlovarské horní nádraží, podobně jako hlavní nádraží v Praze, opravit italská firma Grande Stazioni. Zatímco v Praze se kompletní rekonstrukce celého areálu historického nádraží blíží do finále, ve Varech na opravy vůbec nedošlo. Grande Stazioni totiž od projektu odstoupila kvůli tomu, že areál nádraží je v tak zchátralém stavu, že jej prakticky nelze opravit.  Pak zase rekonstrukci zkomplikoval návrh, aby se dosavadní areál stal kulturní památkou. 

Od bodu nula

Začít se tak zase muselo od bodu nula. Přesto rekonstrukce nádraží připomíná kauzu dostavby rychlostní silnice R6. Během posledních deseti let už zaznělo mnoho planých slibů, a dokonce padaly termíny, kdy mělo být nové horní nádraží dokončeno.

Zásadní zvrat nastal až v okamžiku, kdy bylo nádraží převedeno z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty. Hotový je i návrh architekta Petra Franty, který na místě staré výpravní budovy plánuje zcela novou, splňující všechny současné požadavky na provoz. Architektonický styl je současný, stavba má aerodynamický tvar a je koncipována jako nízkoenergetická.

Pokud nedojde k dalším nečekaným komplikacím,  má být  realizace nové budovy zahájena  v únoru  příštího roku a dokončena již v roce 2016. „Je to investice, která by měla stát přes osmdesát dva miliony korun,“ prozradil novinářům Pavel Surý, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty. Peníze prý tentokrát budou, otázka je odkud vlastně. Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný (ČSSD)  totiž hovoří o celkové  investici až 640 milionů korun.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Adéla Hofmanová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace