Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Renč si troufl na Baarovou. Detaily ale tají… Letošní MFF ve Varech potvrdil, že kvalita současné české filmové produkce je mizerná

30.07.2014
Renč si troufl na Baarovou. Detaily ale tají… Letošní MFF ve Varech potvrdil, že kvalita současné české filmové produkce je mizerná

Autor: Filip Renč představil ve Varech na festivalu svůj film Hlídač č.47. To bylo před pěti lety.

Popisek: Filip Renč

Už poněkolikáté se stalo, že diváci více tleskali starým dobrým filmům, jakými jsou Světáci nebo Ostře sledované vlaky, než domácím novinkám. A zklamaní ze současné tvorby jsou i filmaři. Úspěšný režisér Filip Renč se přiznal, že má jako člen České filmové a televizní akademie, udělující České lvy, problém dokoukat všechny soutěžní snímky. Sám nyní chystá velké překvapení.

V nedávném rozhovoru pro magazín DNES byl Renč jako vždy velmi otevřený a nikoho nešetřil. Na otázku, proč Češi přestali chodit do kina na české filmy  odpověděl, že podle něj stoupá jejich kvantita a klesá kvalita. Jako jeden z důvodů uvedl fakt, že dnes může točit každý, kdo má digitální kameru, zatímco dříve režiséři alespoň vystudovali FAMU. A myslí si také, že další příčinou může být tematické zaměření současných snímků. Na Západě jsou podle něj často filmovými hrdiny lidé, kteří něco dokážou, u nás jde spíše o bezradné lůzry a  ptá se: „Proč se mám dívat  na příběh člověka, který například jenom hulí trávu a nikam nejde, po ničem netouží, nemá charisma ani cíle?“ Renč je přesvědčen, že lidé si chtějí jít do kina odpočinout, pobavit se a ne trpět. 

Velké tajemství

On sám však rozhodně netočí jenom laskavé a zábavné příběhy. Příkladem jsou jeho filmy Requiem pro panenku, Hlídač č.47 nebo Sebemilenec. A příliš zábavný patrně nebude ani jeho chystaný, náročný projekt, v němž chce zachytit tragický životní příběh herečky Lídy Baarové. Osudy kontroverzní  femme fatale, která pobláznila i nacistické pohlaváry a jejíž avantýry musel dokonce řešit Hitler, jistě nalákají spoustu diváků. Renč si je toho vědom a zvědavost veřejnosti i médií se snaží zvýšit například tím, že tají jména hlavních představitelů. Prozradil pouze, že protagonistku již vybral v konkurzu a pochází z Východu.  Překvapením prý bude také obsazení Adiny Mandlové.  Snadné prý není najít ideálního představitele pro Goebbelse či  Gustava Froehlicha, který byl dalším osudovým mužem Baarové. Jediné jméno, které zatím režisér odtajnil, se týká Adolfa Hitlera, jehož by mohl  hrát Pavel Kříž.  

Risk nebo zisk?

Vše nasvědčuje tomu, že Renč stojí před svým životním dílem, na němž mimochodem pracuje již dvanáct let.  „Filmařina je vytrvalostní běh, určený jenom pro opravdové šílence,“ stěžuje si  Renč. Vzhledem k tomu, že se Hodina pokušení bude točit v mezinárodní koprodukci, vyžadující značný    rozpočet,  může jít též o velký risk. Nechme se překvapit, jak film o Lídě Baarové dopadne a zda skončí na MFF  v Karlových Varech nebo zamíří na prestižnější festival, například Berlinale. Pokud se  jej  podaří včas dokončit, premiéru můžeme čekat již příští rok v květnu, k 70. výročí skončení druhé světové války.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Adéla Hofmanová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace