Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Renč si troufl na Baarovou. Detaily ale tají… Letošní MFF ve Varech potvrdil, že kvalita současné české filmové produkce je mizerná

30.07.2014
Renč si troufl na Baarovou. Detaily ale tají… Letošní MFF ve Varech potvrdil, že kvalita současné české filmové produkce je mizerná

Foto: Filip Renč představil ve Varech na festivalu svůj film Hlídač č.47. To bylo před pěti lety.

Popisek: Filip Renč

Už poněkolikáté se stalo, že diváci více tleskali starým dobrým filmům, jakými jsou Světáci nebo Ostře sledované vlaky, než domácím novinkám. A zklamaní ze současné tvorby jsou i filmaři. Úspěšný režisér Filip Renč se přiznal, že má jako člen České filmové a televizní akademie, udělující České lvy, problém dokoukat všechny soutěžní snímky. Sám nyní chystá velké překvapení.

V nedávném rozhovoru pro magazín DNES byl Renč jako vždy velmi otevřený a nikoho nešetřil. Na otázku, proč Češi přestali chodit do kina na české filmy  odpověděl, že podle něj stoupá jejich kvantita a klesá kvalita. Jako jeden z důvodů uvedl fakt, že dnes může točit každý, kdo má digitální kameru, zatímco dříve režiséři alespoň vystudovali FAMU. A myslí si také, že další příčinou může být tematické zaměření současných snímků. Na Západě jsou podle něj často filmovými hrdiny lidé, kteří něco dokážou, u nás jde spíše o bezradné lůzry a  ptá se: „Proč se mám dívat  na příběh člověka, který například jenom hulí trávu a nikam nejde, po ničem netouží, nemá charisma ani cíle?“ Renč je přesvědčen, že lidé si chtějí jít do kina odpočinout, pobavit se a ne trpět. 

Velké tajemství

On sám však rozhodně netočí jenom laskavé a zábavné příběhy. Příkladem jsou jeho filmy Requiem pro panenku, Hlídač č.47 nebo Sebemilenec. A příliš zábavný patrně nebude ani jeho chystaný, náročný projekt, v němž chce zachytit tragický životní příběh herečky Lídy Baarové. Osudy kontroverzní  femme fatale, která pobláznila i nacistické pohlaváry a jejíž avantýry musel dokonce řešit Hitler, jistě nalákají spoustu diváků. Renč si je toho vědom a zvědavost veřejnosti i médií se snaží zvýšit například tím, že tají jména hlavních představitelů. Prozradil pouze, že protagonistku již vybral v konkurzu a pochází z Východu.  Překvapením prý bude také obsazení Adiny Mandlové.  Snadné prý není najít ideálního představitele pro Goebbelse či  Gustava Froehlicha, který byl dalším osudovým mužem Baarové. Jediné jméno, které zatím režisér odtajnil, se týká Adolfa Hitlera, jehož by mohl  hrát Pavel Kříž.  

Risk nebo zisk?

Vše nasvědčuje tomu, že Renč stojí před svým životním dílem, na němž mimochodem pracuje již dvanáct let.  „Filmařina je vytrvalostní běh, určený jenom pro opravdové šílence,“ stěžuje si  Renč. Vzhledem k tomu, že se Hodina pokušení bude točit v mezinárodní koprodukci, vyžadující značný    rozpočet,  může jít též o velký risk. Nechme se překvapit, jak film o Lídě Baarové dopadne a zda skončí na MFF  v Karlových Varech nebo zamíří na prestižnější festival, například Berlinale. Pokud se  jej  podaří včas dokončit, premiéru můžeme čekat již příští rok v květnu, k 70. výročí skončení druhé světové války.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Adéla Hofmanová