Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Stav mostů rozlítil primátora, k zodpovědnosti žene ministra a žádá omluvu. Je to naprosto neomluvitelné

02.09.2018
Stav mostů rozlítil primátora, k zodpovědnosti žene ministra a žádá omluvu. Je to naprosto neomluvitelné

Foto: mmkv.cz

Popisek: Doubský most v Karlových Varech

Těžko už si lze představit rozhádanější politiky než jsou ti karlovarští. Na jejich obranu budiž řečeno, že jde o tradici, přetrvávající staletí, a tak si zdejší občané na nejrůznější hádky a spory dávno zvykli. Konšelé se hádají s krajem či ministerstvy nejen kvůli opravě Císařských lázní či krematoria, ale nově také kvůli opravě mostů. Primátora města Petra Kulhánka před volbami rozlítilo, že za rekonstrukci zdejšího strategického mostu nese odpovědnost stát, ale občané se zlobí na magistrát.

Primátor se proto obrátil na ministra dopravy Dana Ťoka a v něm mu připomněl jeho sliby, týkající se rekonstrukce tzv. Doubského mostu, který je hlavní spojnicí přes řeku z Ohře. Most byl letos na jaře uzavřen s tím, že jeho rekonstrukce bude ukončena v listopadu a uzavírka samozřejmě způsobila značné komplikace. Mimo jiné musela být zřízena náhradní autobusová doprava mezi oběma břehy s dlouhou objízdnou dobou. „Od počátku bylo terčem kritiky město, přestože jde plně o akci v režii státu, a to nejdříve za uzavírku samotnou, následně za to, že se na mostě nepracuje. Na můj dotaz, proč se na mostě vizuálně nic neděje, jsem byl ze strany Vás, pane řediteli, informován, že je nutné na základě nových zjištění stavu mostu přepracovat projektovou dokumentaci, nicméně že termín dokončení listopad 2018 bude dodržen,“ uvádí v dopise Kulhánek. Stěžuje si také na to, že čtyři měsíce po úplné uzavírce mostu na něm evidoval spíše symbolický pohyb než stavební ruch, což je rovněž předmětem kritiky občanů, kteří se ptají, proč nemohl být po tuto dobu zajištěn alespoň průchod pěších.

Naprosto neomluvitelné

Navíc nyní vedení města zjistilo, že uzavírka neskončí v listopadu, ale most bude zdemolován. „Připravit rekonstrukci zásadní dopravní spojnice v 21. století tak, že po čtyřech měsících uzavírky přijdu na to, že je most třeba snést a postavit nový, je z mého pohledu naprosto neomluvitelné a někdo v celém procesu zcela zásadně pochybil. Výsledkem bude o rok déle trvající komplikovaná situace v dopravě v této části města a s ní související poškozování komunikací a životního prostředí na dlouhých objízdných trasách,“ vytýká primátor ministrovi dopravy.

Kdo za to může?

Celá situace je pro město o to vážnější, že naléhavou rekonstrukci vyžaduje i Dvorský most, nyní sloužící jako jedna z alternativ tomu Doubskému. A jeho rekonstrukce měla navazovat na tu první. Kulhánek proto žádá ministra, aby mu sdělil, kdo je za celou situaci odpovědný. Zároveň požaduje, aby byla v režii státu vybudována lávka pro pěší, provedena celoplošná rekonstrukce povrchů komunikací na všech objízdných trasách, a především, aby se ministerstvo omluvilo občanům a městu s tím, že investorem a subjektem odpovídajícím za současný stav je Ředitelství silnic a dálnic, potažmo nadřízené ministerstvo dopravy.

Horší, než se čekalo

Most vybudovaný v roce 1964 je však podle ministra dopravy Dana Ťoka neopravitelný a je v horším stavu, než se čekalo. Tuto skutečnost podle něj prokázala až druhá diagnostika, při níž byla odkryta vrchní vrstva, která odhalila zničenou nosnou konstrukci Doubského mostu. „V tomto případě zafungoval kontrolní mechanismus Ředitelství silnic a dálnic. Podobné mosty z šedesátých až osmdesátých let nechá Ředitelství a Správa železniční dopravní cesty v následujících měsících mimořádně zkontrolovat,“ říká Dan Ťok. Jenže, podobných mostů je u nás až tisíc.

Vložil: Adéla Hofmanová