Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Tajemství nejkrásnějších českých obchodů: Manufaktura, to je fascinující harmonie krásy a vůní. Ale i zachráněné legendy a nový ikonický produkt

18.10.2016
Tajemství nejkrásnějších českých obchodů: Manufaktura, to je fascinující harmonie krásy a vůní. Ale i zachráněné legendy a nový ikonický produkt

Foto: Manufaktura

Popisek: Obchody Manufaktura najdete v Praze i v Karlových Varech

Kdo navštíví oblíbená turistická místa v Praze či Karlových Varech nebo vyhlášená obchodní centra, nemůže přehlédnout značkové obchody firmy Manufaktura. Jeden z nich se nedávno dokonce umístil v prestižní soutěži Euro Shop Retail Award mezi první desítkou nejkrásnějších obchodů na světě. Jejich mimořádné kouzlo a přitažlivost spočívají v tom, že evokují éru tradičních českých řemesel a atmosféru domácích lázní. Zákazníci zde ihned pookřejí. Kromě originálního interiéru na ně zapůsobí fascinující harmonie krásy a vůní. Tu spolehlivě obstarává aromaterapie z použitých ingrediencí - bylin, květin a dalších přírodních ingrediencí.

„Manufaktura je dnes vnímána především jako unikátní, stoprocentně český koncept  s vlastní originální kosmetikou a doplňky pro domácí lázně. Za celým projektem stojí společnost Český národní podnik, založená v roce 1991, která kosmetiku vyvíjí, vyrábí i prodává v síti padesáti značkových obchodů po celé České republice i na Slovensku a prostřednictvím moderního e-shopu,“ říká ředitel firmy Tomáš Kratochvíl. 

Zákazníci z celého světa

Téměř neuvěřitelně pak zní, jakých úspěchů se této firmě za první čtvrtstoletí své existence podařilo dosáhnout. Více než deset miliónů zákazníků z celého světa si koupilo v atraktivních obchodech Manufaktury již téměř čtyřicet milionů výrobků. A jak se tohoto mimořádného úspěchu podařilo dosáhnout? „Manufaktura si prorazila cestu k zákazníkům kombinací projektu domácích lázní, inspirovaných historií, tradicí a přírodou naší země, a především poctivé kvality, lokálního původu, zajímavého designu, jedinečné atmosféry prodejen s příjemným a vzdělaným  personálem a zajisté také díky radosti a nadšení tvůrců projektu,“ prozrazuje kreativní ředitelka Bára Čechová. A připomíná také, že počátkem a dodnes nedílnou součástí Manufaktury je koncept obchodů „Manufaktura Original Czech Tradition,“ prezentující tradiční česká lidová řemesla a dřevěné hračky, prodávané v autentickém  prostředí historických obchodů ve starém centru Prahy.

Zachráněné legendy českého řemesla

Díky síti prodejen Manufaktura si tak domácí i zahraniční zákazníci mohou koupit legendární české řemeslné výrobky – velikonoční kraslice, vánoční skleněné ozdoby, modrotisk, figurky z šustí a slámy, perníky, kovářské artefakty, deky z ovčí vlny, keramiku a další produkty. „Tím, že je naše firma celá léta odebírá od nejlepších českých řemeslníků a zajišťuje jejich prodej ve vlastní síti na mimořádně vysoké úrovni, napomáhá zachování a rozvoje české řemeslné tradice,“ připomíná Tomáš Kratochvíl, ředitel společnosti. On i jeho kolegové považují kontakt s těmito tvůrci za jeden ze zdrojů radosti a uspokojení, které jim jejich práce poskytuje.

Nová ikona - pivní šampon

Česká tradice inspirovala také vlastní projekt kosmetiky Manufaktura, kterou začala společnost vyrábět záhy po svém vzniku. Prvními produkty byla čerstvá mýdla – na jejichž myšlenku Manufakturu přivedlo kouzlo místa bývalé Kadlecovy mýdlárny v Libni, kde tehdy sídlil hlavní sklad společnosti. Dnes již patří vlastní výrobky značky Manufaktura k ikonickým produktům. To je i příběh pivního šamponu. Pro mnohé zákazníky v Čechách i ve světě charakterizuje tuto značku právě tento fenomén, který je od svého uvedení velice populární. Pravděpodobně proto, že je spojen s tak tradiční a pro Čechy typickou ingrediencí – pivem. Vždyť Češi znali využití piva v péči o vlasy a pokožku již od svých prababiček, ale v poněkud nevábné konzistenci. „Právě nám se podařilo tento osvědčený prostředek na vlasy obohatit o další kvalitní přírodní ingredience, jedinečnou vůni a atraktivní design a zrodil se hit,“ popisuje tajemství nejúspěšnějšího produktu značky Manufaktura  Bára Čechová.

Vložil: Redaktor KL