Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Drtivě upřímná hvězda šedesátých let diváky varovala, co s nimi udělá život po padesáti letech. Krásná Věra Křesadlová se od Intimního osvětlení změnila opravdu k nepoznání

06.07.2016
Drtivě upřímná hvězda šedesátých let diváky varovala, co s nimi udělá život po padesáti letech. Krásná Věra Křesadlová se od Intimního osvětlení změnila opravdu k nepoznání

Foto: KVIFF

Popisek: Věra Křesadlová uvádí Intimní osvětlení. Vlevo Ivan Passer, vpravo Václav Šašek

Pokud lze Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech za něco opravdu pochválit, pak je skutečnost, že zpět na výsluní a do kin vrací někdejší filmové hvězdy a legendární snímky. Často je to spíše z nouze ctnost a z notorického nedostatku aktuálních tváří, které se koncentrují spíše na festivalu v Cannes nebo Berlíně. Ale tím lépe. Osobnosti, které se podílely na českém filmovém zázraku šedesátých let, si totiž zaslouží rozhodně více pozornosti než různé modelky a další prominenti, nemající s filmem nic společného.

Bylo až dojemné, když letos na červený koberec MFF napochodovaly vedle „vystajlovaných“ krásek někdejší filmové legendy. Zasloužené pozornosti se letos dostalo i jedné z nejlepších českých hereček vůbec Vlastě Chramostové, i jedné z těch kdysi vůbec nejkrásnějších, Věře Křesadlové. Byť už dávno nepatří do kategorie „femme fatale“, kouzlo osobnosti, ani úžasný smysl pro humor neztratila.

 

Jiří Bartoška vítá Vlastu Chramostovou

Protekční role

Je téměř neuvěřitelné, že letos do Varů přijeli tři hlavní aktéři jedinečného, čerstvě zrestaurovaného filmu Intimní osvětlení, který byl natočen již před jednapadesáti  lety. Dodnes patří k deseti nejlepším českým filmům všech dob.  Režisér Ivan Passer se na tiskové konferenci přiznal, že Věru Křesadlovou obsadil na naléhání Miloše Formana, který byl tehdy jejím manželem a byl nešťastný, že je jeho žena stále sama doma.  Passer se netajil tím, že se mu do toho vůbec nechtělo. Dnes ho prý ale mrazí při pomyšlení, že by její roli dostal někdo jiný. Scénárista Václav Šašek si zase pochvaloval, že v šedesátých letech se těšili uznání tvůrci, kteří ještě nic nevytvořili.

 

Věra Křesadlová v Intimním osvětlení

Hrozné stárnutí

Doslova drtivě upřímná byla před slavnostním uvedením Intimního osvětlení na letošním MFF Věra Křesadlová: „Já když ten film vidím, tak si akorát říkám, jak je to hrozné, jak ten člověk stárne a jak to holt musí pořád táhnout dál. Až mě uvidíte, tak prostě zjistíte, co s člověkem udělá život po čtyřiceti, padesáti letech.“  Není to ovšem poprvé, co se Křesadlová sebekriticky vyslovila o svém zevnějšku.  V jednom z rozhovorů, které v posledních letech poskytla, si posteskla, že dříve hrála krásné ženy, potom stárnoucí matky a nyní hraje staré baby. A přiznává, že s tím moc dobře nevyrovnává: „Hraju staré baby, ale nelíbím se sama sobě. Hraju je ale ráda, protože mě to baví,“ svěřila se týdeníku Aha! pro ženy. 

Co film, to událost

Herecká kariéra Věry Křesadlové začala v roce 1963, kdy ji Miloš Forman obsadil do svého filmu Konkurs. Potom hrála v několika dalších kultovních filmech, kromě Intimního osvětlení například také v Žertu nebo Skřiváncích na niti. Prozatím jejím posledním filmem se stal Hřebejkův Medvídek. V poslední době se ale uplatnila v několika úspěšných televizních seriálech, například ve Svatbách v Benátkách TV Prima.  Věnuje se však především své původní profesi výtvarnice a velké úspěchy slaví její tzv. Tiffanyho lampy. 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Adéla Hofmanová