Drtivě upřímná hvězda šedesátých let diváky varovala, co s nimi udělá život po padesáti letech. Krásná Věra Křesadlová se od Intimního osvětlení změnila opravdu k nepoznání
06.07.2016
Foto: KVIFF
Popisek: Věra Křesadlová uvádí Intimní osvětlení. Vlevo Ivan Passer, vpravo Václav Šašek
Pokud lze Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech za něco opravdu pochválit, pak je skutečnost, že zpět na výsluní a do kin vrací někdejší filmové hvězdy a legendární snímky. Často je to spíše z nouze ctnost a z notorického nedostatku aktuálních tváří, které se koncentrují spíše na festivalu v Cannes nebo Berlíně. Ale tím lépe. Osobnosti, které se podílely na českém filmovém zázraku šedesátých let, si totiž zaslouží rozhodně více pozornosti než různé modelky a další prominenti, nemající s filmem nic společného.
Bylo až dojemné, když letos na červený koberec MFF napochodovaly vedle „vystajlovaných“ krásek někdejší filmové legendy. Zasloužené pozornosti se letos dostalo i jedné z nejlepších českých hereček vůbec Vlastě Chramostové, i jedné z těch kdysi vůbec nejkrásnějších, Věře Křesadlové. Byť už dávno nepatří do kategorie „femme fatale“, kouzlo osobnosti, ani úžasný smysl pro humor neztratila.
Jiří Bartoška vítá Vlastu Chramostovou
Protekční role
Je téměř neuvěřitelné, že letos do Varů přijeli tři hlavní aktéři jedinečného, čerstvě zrestaurovaného filmu Intimní osvětlení, který byl natočen již před jednapadesáti lety. Dodnes patří k deseti nejlepším českým filmům všech dob. Režisér Ivan Passer se na tiskové konferenci přiznal, že Věru Křesadlovou obsadil na naléhání Miloše Formana, který byl tehdy jejím manželem a byl nešťastný, že je jeho žena stále sama doma. Passer se netajil tím, že se mu do toho vůbec nechtělo. Dnes ho prý ale mrazí při pomyšlení, že by její roli dostal někdo jiný. Scénárista Václav Šašek si zase pochvaloval, že v šedesátých letech se těšili uznání tvůrci, kteří ještě nic nevytvořili.
Věra Křesadlová v Intimním osvětlení
Hrozné stárnutí
Doslova drtivě upřímná byla před slavnostním uvedením Intimního osvětlení na letošním MFF Věra Křesadlová: „Já když ten film vidím, tak si akorát říkám, jak je to hrozné, jak ten člověk stárne a jak to holt musí pořád táhnout dál. Až mě uvidíte, tak prostě zjistíte, co s člověkem udělá život po čtyřiceti, padesáti letech.“ Není to ovšem poprvé, co se Křesadlová sebekriticky vyslovila o svém zevnějšku. V jednom z rozhovorů, které v posledních letech poskytla, si posteskla, že dříve hrála krásné ženy, potom stárnoucí matky a nyní hraje staré baby. A přiznává, že s tím moc dobře nevyrovnává: „Hraju staré baby, ale nelíbím se sama sobě. Hraju je ale ráda, protože mě to baví,“ svěřila se týdeníku Aha! pro ženy.
Co film, to událost
Herecká kariéra Věry Křesadlové začala v roce 1963, kdy ji Miloš Forman obsadil do svého filmu Konkurs. Potom hrála v několika dalších kultovních filmech, kromě Intimního osvětlení například také v Žertu nebo Skřiváncích na niti. Prozatím jejím posledním filmem se stal Hřebejkův Medvídek. V poslední době se ale uplatnila v několika úspěšných televizních seriálech, například ve Svatbách v Benátkách TV Prima. Věnuje se však především své původní profesi výtvarnice a velké úspěchy slaví její tzv. Tiffanyho lampy.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Adéla Hofmanová