Vlaky stojí. Havarijní trať z Karlových Varů do Chodova opravují
15.05.2013
Foto: KIDSOK
Popisek: Železniční souprava - ilustrační foto
Dvě výluky na dvou regionálních železničních tratích čekají na cestující v Karlovarském kraji. Nejproblematičtější je zejména ta z Karlových Varů do Chodova.
Až do havarijního stavu vyústila dlouholetá neúdržba železničních kolejí v úseku Karlovy Vary - Chodov. A právě kvůli tomu železničáři rozhodli o okamžitém zastavení provozu, přestože opravy měly probíhat částečnými výlukami až od června. Všechno je ale jinak, a vlaky už nejezdí od 14. května.
Okamžitá stopka
„Tato neplánovaná výluka ovlivní provoz i na trati Karlovy Vary - Stará Role a Loket předměstí - Nová Role," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Po dobu výluky vlaky nahradí autobusy. "V úseku Karlovy Vary - Stará Role nahradí všechny vlaky autobusy. V úseku Stará Role - Nejdek pojedou normálně vlakové spoje."
Jenže to není všechno. Mimo provoz bude i úsek Nejdek - Potůčky od 15. května až do 3. června. „Vlaky nepojedou, nahradí je autobusy," dodala mluvčí ČD Radka Pistoriusová. "Nahrazení vlaků autobusy přinese omezení i pro přepravu zavazadel nebo cestování větších skupin."
Podle mluvčí spoluzavazadla se přepravují ve všech autobusech náhradní autobusové dopravy do vyčerpání jejich kapacity, přeprava dětských kočárků je přednostní. „Přeprava jízdních kol je možná v omezené míře pouze ve spojích označených symbolem C. V ostatních spojích je přeprava jízdních kol vyloučena, je ji však u některých spojů možno zajistit po předchozí objednávce."
Rušení tratí zatím oddáleno
Na Karlovarsku jsou ohroženými tratěmi právě ty regionální, na které Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nemá dostatek peněz a ráda by některé defintivně zrušila. V minulosti o tratě z Karových Varů do Merklína, z Lokte do Nového Sedla a z Chebu do Lubů projevila zájem společnost RegioJet. Kraj ale nabídku na převzetí spojů odmítl. Na seznamu ke zrušení před třemi lety byly i úsek Mariánské Lázně - Karlovy Vary.
Nakonec ale k ničemu nedošlo, avšak SŽDC již několikrát zopakovala, že rekonstrukce regionálních tratí je drahá a rušení je jedinou možnou cestou.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.