Zákazníci upřednostňují regionální výrobce, tvrdí česká síť pekařství Mr.Baker. A také to dělá
18.09.2014
Foto: MrBaker
Popisek: Pekařství sítě MrBaker najdete po celé republice, jedna pobočka je i v Chebu.
Stále více českých zákazníků dnes upřednostňuje potraviny od regionálních dodavatelů, tedy takové, které byly vyrobeny v blízkosti místa, kde je koupí konečný spotřebitel. Na požadavky zákazníků reagují stále častěji nejen lokální obchody, ale také větší sítě prodejen.
Průzkumy ukazují, že až 95% zákazníků sleduje, odkud pochází potravina, kterou si zakoupili. Důvodů pro upřednostnění regionálních potravin je přitom několik – zákazník má jistotu, že zboží je čerstvé a místní výrobci se pružněji přizpůsobují chutím zákazníků. Ekologicky smýšlející spotřebitelé také oceňují, že rohlík nebo chleba k nim neputoval nákladním vozem přes půl republiky. I pro prodejce je zásobování místními dodavateli výhodné, ušetří jim například náklady za dopravu. Na druhou stranu to samozřejmě klade vyšší nároky na zásobování, prodejce musí v regionu najít kvalitní a spolehlivé výrobce, každá nová položka v sortimentu se musí prověřit a vyzkoušet. I přesto na vzrůstající trend již zareagovala celá řada prodejců potravin.
V každé pobočce je jiná nabídka
Poptávce po regionálních výrobcích vyšla vstříc například česká síť pekařství Mr.Baker. „100% čerstvého pečiva, které nabízíme, nám dnes dodávají lokální pekárny,“ potvrzuje Stanislav Malík, Business unit manager Mr. Baker. V každé pobočce pekařství, kterých je po celé ČR více než 30, tak můžete najít jiné výrobky, nabídka se upravuje podle požadavků zákazníků. „Pokud u nás zákazníci najdou své oblíbené výrobky, rádi a často se do našich poboček vracejí. Blízkost dodavatele nám navíc umožňuje zavážet prodejny čerstvým pečivem i několikrát denně,“ dodává Stanislav Malík.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová