Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Senioři, zatočte se šmejdy, vyzývá spotřebitelský ombudsman

10.06.2013
Senioři, zatočte se šmejdy, vyzývá spotřebitelský ombudsman

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Senior, ilustrační foto

Tažení proti šmejdům pokračuje. Ze spárů agresivních předváděcích akcí má nebohé seniory vytrhnout spotřebitelký ombudsman. Nově ho zavedlo 225 živnostenských úřadů, které nachystaly i masivní informační kampaň.

Mnohá města se odhodlala k zakázání pouličního prodeje, nyní se radnice posvítí na předváděcí akce. Šmejdy chce dostat z měst nejen radnice, ale i ministerstvo průmyslu a obchodu. Vznikl tak spotřebitelský ombudsman. Tuhle problematiku si do své agendy zařadily živnostenské úřady, které chtějí pomáhat seniorům, jenž se nechali zlákat na levný výlet s řízkem. A nakonec domů odcházejí se smlouvou na nákup předražených hrnců či dek.

Pomohou

Na seniory čeká příručka vysvětlující, jak agresivní prodej probíhá včetně fíglů. Jenže to není všechno. Spotřebitelský ombudsman poskytne okamžitou pomoc těm lidem, kteří se nechali zlákat a potřebují z problému rychle vybruslit.

Živnostenské úřady se chtějí na nekalé prodejní praktiky posvítit prostřednictvím oklamaných seniorů. Pokud ho budou lidé kontaktovat, spotřebitelský ombudsman slibuje zneužitým spotřebitelům rychle a bezplatně se domoci spotřebitelských práv.

Kam se obrátit

Princip služby je v tom, že podvedený zákazník se obrátí na spotřebitelskou poradnu či přímo na živnostenský úřad. Pracovníci s ním vyplní vstupní formulář a na základě doložených dokumentů a písemných dokladů týkajících se nákupu zboží na předváděcí akci  se problémem začne zabývat některá ze spotřebitelských organizací.

Spotřebitelský ombudsman už funguje třeba na chebské radnici. V Karlovarském kraji se oklamaní senioři mohou obrátit na Sdružení českých spotřebitelů, Pobřežní 1804/5, Cheb (tel. 354 433 413, e-mail: ) či Spotřebitel net Sokolov (tel. 222 516 521, 603 791 093, e-mail: spotř).

Chystá se novela zákona

Vychytávka reaguje na vlnu stížnostíí. Jen ke konci května dorazilo přes 25 stížností na spotřebitelského ombudsmana.  Nápad se zamlouvá i stínovému ministrovi průmyslu a obchodu Milanovi Urbanovi z ČSSD. Navíc novela zákona, která má praktiky prodejců udržet na uzdě, a připravuje ji ministerstvo pod vedením Martina Kuby (ODS) má zamířit do parlamentu. Je v ní navrhováno třeba uzákonění povinnosti hlásit akce dopředu a z pozvánek musí být zřejmé, co se na nich bude prodávat.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace