Naše čtenářka šla za úplně zpoceným řidičem autobusu a nabídla mu sprchu u sebe doma. Co následovalo?
15.08.2015
Foto: Dopravní podnik města Brna
Popisek: Ilustrační foto
Tepla, která sužují celou naši republiku, jsou skutečně extrémní. A zároveň přinášejí příběhy, jež může napsat pouze život. Taková je i story paní Lucie.
„Jela jsem autobusem, protože mi auto vypovědělo službu. Bydlíme na konečné, tudíž jsem absolvovala celou trasu v tom šíleném horku. Nejprve jsem seděla za řidičem, ale postupně jsem se posouvala dozadu," napsala svůj příběh Lucie.
„Posunula jsem se proto, že z pana řidiče šel opravdový puch, neuvěřitelně se potil a ustavičně se otíral. Nejdříve jsem si říkala, že je to hrozné, ale pak mi ho bylo děsně líto, protože v těch vedrech tráví osm hodin denně. Když jsme dojeli na konečnou, lidé vystoupili, ale mně to nedalo a vypravila jsem se za ním. Nabídla jsem mu, aby se přišel k nám domů osprchovat, protože bydlíme minutu od zastávky." Věta, která následovala, by se podle paní Lucie měla někam vytesat. Snoubí prý vtip, vyčerpanost a oddanost zároveň. Po nabídce paní Lucie totiž horkem vyčerpaný řidič odvětil: „Paní, vy jste strašně hodná, ale já už na to seru..." Tak se paní Lucie rozloučila, poté, co se dosmála a sepsala tuto krátkou historku.
Současné tropické teploty s sebou nesou kromě všeobecného sucha i vyšší zátěž na řidiče městské hromadné dopravy. Vysoké teploty také zvyšují riziko vzdouvání tramvajových kolejnic. Dopravní podnik Prahy (DPP) v této souvislosti vytipoval potenciální místa vzniku těchto deformací, která jsou v období letních veder pod dohledem správců. DPP rovněž intenzivněji kontroluje chladící soustavu autobusů MHD.
Nárůst technických problémů u autobusů je minimální. „Během letošního léta jsme u autobusů zaznamenali zejména přehřívání chladící soustavy autobusů. Pokud dojde k technickým problémům v souvislosti s horkým letním počasím, je autobus okamžitě nahrazen jiným vozem,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
DPP doposud zaznamenal pouze minimum případů lehké nevolnosti cestujících v důsledku vysokých teplot. Ke kolapsům cestujících nebo řidičů v letošním létě nedošlo, pouze ve 2 případech požádali řidiči tramvají o uvolnění z důvodu vysokých teplot. DPP pravidelně monitoruje předpověď počasí pro následující dny a pro případ tropických teplot má pro řidiče k dispozici dostatečné množství nápojů.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Vložil: Zdeněk Svoboda