Přišel fotbalový svátek, po televizích se zaprášilo. Češi si teď kupují větší, dražší a modernější televizory
18.06.2014
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ilustrační foto
Fotbalový svátek, brazilské Mistrovství světa ve fotbale, zvedl tržby prodejcům elektroniky, Češi se totiž na sportovní zážitek v uplynulých měsících důkladně připravovali a ve velkém skupovali televizory. Na číslech prodejů se ukazuje i zajímavý dlouhodobější trend. Totiž to, že si lidé více než kdy jindy pořizují větší televizory s vyspělejší technologií. Nahrávají tomu jak klesající ceny přijímačů, tak i to, že lidé již pociťují končící krizi a výdaje za elektroniku všeobecně rostou.
Češi jsou fotbaloví fanoušci a mají rádi při sledování zápasů vysoký komfort. Na fotbalový svátek si tak pořizovali zejména větší televize vybavené modernější technologií. „Meziročně stoupl prodej televizních přijímačů s úhlopříčkou nad 50 palců v měsíci květnu o 38 procent,“ potvrdil trend ředitel prodeje sítě Expert Elektro Robin Weintritt. Podle něj nákupům nahrává fakt, že ceny televizí větších úhlopříček dlouhodobě citelně klesají. Zatímco loni stála televize s úhlopříčkou nad 50 palců v průměru 32 999 korun, letos je to o osm tisíc korun méně.
Lidé si ve velkém pořizují právě televizory s větší úhlopříčkou
Naopak ceny televizí s menší úhlopříčkou, než je 32 palců, klesají pomaleji. „V důsledku to znamená, že zatímco se v roce 2012 se podílely malé televize na prodejích v kategorii z 80ti procent, letos je to již jen 45 procent a lidé si ve velkém pořizují právě televizory s větší úhlopříčkou,“ řekl Robin Weintritt. Výrobci se totiž předhánějí v zavádění nových technologií a ceny se v důsledku konkurence stlačují dolů. To nahrává zákaznickému komfortu i peněžence.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová