Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Strana zelených: Dálnice z Varů do Prahy – zamyslel se někdo proč?

07.03.2013
Strana zelených: Dálnice z Varů do Prahy – zamyslel se někdo  proč?

Posledních 20 let slyšíme, někdy více (hlavně před volbami), někdy méně intenzivně, o nutnosti postavit dálnici do Prahy. Nyní si kraj stěžuje, že její realizace je úřednickou vládou odsunuta až na rok 2025.

Chce to změnit, protože jinak bude náš kraj poškozen, odsunut na okraj a bez dálnice zcela opomenut! Nově zvolení poslanci za kraj se setkali a základní mediální výstup z jejich setkání je jediný: „Jedině dálnice!“ Jen dálniční spojení s Prahou může náš kraj zachránit před úpadkem!?

 

Je dálnice samospasitelná? Bez ní kraj zanikne? To je přeci hloupost.

 

Z Varů do Prahy jedeme autem většinou do hodiny a čtvrt. Kdyby stála dálnice, jezdili bychom teoreticky na kraj Prahy hodinu. Ušetřili bychom 15 minut. Tato úspora „zachrání“ kraj před úpadkem? Rozhodně ne. Jezdíme i po dalších silnicích a dálnicích. Víme tedy, že je mnoho daleko zatíženějších tras, než je ta naše do Prahy.

 

A ví to i na Ministerstvu dopravy a Státním fondu dopravní infrastruktury. Logicky tedy budou nejdříve řešit ty potřebnější. Koneckonců to již dělají dvacet let. A mají pravdu. Vždy je naše „dálnice“ zařazena do plánu investic, následně ale vyškrtnuta z realizace z důvodu nedostatku peněz. A o penězích je to především. Ne jen o přání krajských politiků.

 

Dálnice by, podle jejích zastánců, přivedla do kraje další investice na výstavbu továren, tvorbu pracovních míst… to je možná pravda. Především po jejím uvažovaném napojení na dálniční síť v Německu (na dálnici A9 - Mnichov – Berlín). Chceme se ale stát průmyslovou výrobnou republiky?

 

Dálnice přinese přeci zároveň i větší zátěž tranzitní dopravou, větší emise a zhoršení kvality života našich obyvatel. Na jedné straně zde nyní máme relativně méně postižené životní prostředí, podporujeme rozvoj turistického ruchu a lázeňství a na druhé straně je vlastně chceme pomáhat ničit!

 

A dále. Jak draze dovedeme dálnice i na Karlovarsku stavět je vidět třeba na úseku od Kamenného dvora směrem na Sokolov. Je co nejdražší a „nejbetonovější“. Kdyby se za posledních 20 let místo věčně slibované výstavby čtyř proudové dálnice postupně stávající R6 za utracení daleko menší sumy peněz (utracených jen v tomto úseku) postupně zkvalitňovala, jak by asi již dnes mohla vypadat?

 

Vždyť stačí postavit několik málo obchvatů obcí (Lubenec, Řevničov,…), několik dalších stoupacích pruhů, silnici postupně rozšířit, zkvalitnit křižovatky a zvýšit bezpečnost provozu. Tak se opravují a zkvalitňují „nepáteřní“ silnice všude ve světě. Jen R6 ne. Ta se jen flikuje. Logicky proto, že by bylo zbytečné ji opravovat – čeká se na dálnici…

 

(zdroj: strana zelených Karlovy Vary)