Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Strana zelených: Dálnice z Varů do Prahy – zamyslel se někdo proč?

07.03.2013
Strana zelených: Dálnice z Varů do Prahy – zamyslel se někdo  proč?

Posledních 20 let slyšíme, někdy více (hlavně před volbami), někdy méně intenzivně, o nutnosti postavit dálnici do Prahy. Nyní si kraj stěžuje, že její realizace je úřednickou vládou odsunuta až na rok 2025.

Chce to změnit, protože jinak bude náš kraj poškozen, odsunut na okraj a bez dálnice zcela opomenut! Nově zvolení poslanci za kraj se setkali a základní mediální výstup z jejich setkání je jediný: „Jedině dálnice!“ Jen dálniční spojení s Prahou může náš kraj zachránit před úpadkem!?

 

Je dálnice samospasitelná? Bez ní kraj zanikne? To je přeci hloupost.

 

Z Varů do Prahy jedeme autem většinou do hodiny a čtvrt. Kdyby stála dálnice, jezdili bychom teoreticky na kraj Prahy hodinu. Ušetřili bychom 15 minut. Tato úspora „zachrání“ kraj před úpadkem? Rozhodně ne. Jezdíme i po dalších silnicích a dálnicích. Víme tedy, že je mnoho daleko zatíženějších tras, než je ta naše do Prahy.

 

A ví to i na Ministerstvu dopravy a Státním fondu dopravní infrastruktury. Logicky tedy budou nejdříve řešit ty potřebnější. Koneckonců to již dělají dvacet let. A mají pravdu. Vždy je naše „dálnice“ zařazena do plánu investic, následně ale vyškrtnuta z realizace z důvodu nedostatku peněz. A o penězích je to především. Ne jen o přání krajských politiků.

 

Dálnice by, podle jejích zastánců, přivedla do kraje další investice na výstavbu továren, tvorbu pracovních míst… to je možná pravda. Především po jejím uvažovaném napojení na dálniční síť v Německu (na dálnici A9 - Mnichov – Berlín). Chceme se ale stát průmyslovou výrobnou republiky?

 

Dálnice přinese přeci zároveň i větší zátěž tranzitní dopravou, větší emise a zhoršení kvality života našich obyvatel. Na jedné straně zde nyní máme relativně méně postižené životní prostředí, podporujeme rozvoj turistického ruchu a lázeňství a na druhé straně je vlastně chceme pomáhat ničit!

 

A dále. Jak draze dovedeme dálnice i na Karlovarsku stavět je vidět třeba na úseku od Kamenného dvora směrem na Sokolov. Je co nejdražší a „nejbetonovější“. Kdyby se za posledních 20 let místo věčně slibované výstavby čtyř proudové dálnice postupně stávající R6 za utracení daleko menší sumy peněz (utracených jen v tomto úseku) postupně zkvalitňovala, jak by asi již dnes mohla vypadat?

 

Vždyť stačí postavit několik málo obchvatů obcí (Lubenec, Řevničov,…), několik dalších stoupacích pruhů, silnici postupně rozšířit, zkvalitnit křižovatky a zvýšit bezpečnost provozu. Tak se opravují a zkvalitňují „nepáteřní“ silnice všude ve světě. Jen R6 ne. Ta se jen flikuje. Logicky proto, že by bylo zbytečné ji opravovat – čeká se na dálnici…

 

(zdroj: strana zelených Karlovy Vary)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace