Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Řidiči autobusů zřejmě v Karlovarském kraji stávkovat nebudou. Většina firem nařízení vlády splnila, přestože kabinet Bohuslava Sobotky nesplnil, co slíbil

05.04.2017
Řidiči autobusů zřejmě v Karlovarském kraji stávkovat nebudou. Většina firem nařízení vlády splnila, přestože kabinet Bohuslava Sobotky nesplnil, co slíbil

Autor: seznam-autobusu.cz

Popisek: Autobus Karlovarského kraje

Zástupci Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) a Rady Asociace krajů ČR dnes jednali o stávce řidičů autobusů, plánované na 6. dubna 2017. Podle aktuálních informací by se Karlovarského kraje stávka týkat neměla.

Zástupci obou uskupení se shodli, že stávku nepovažují za rozumnou. Většina krajů a firem totiž nařízení vlády splnila. A to přestože kabinet Bohuslava Sobotky nesplnil to, co slíbil. Na zvýšení mezd řidičů autobusů nedal krajům ani korunu a nedošlo ani k dříve avizovaným kontrolám dopravců prostřednictvím inspektorátů práce, které v minulosti avizovalo ministerstvo práce a sociálních věcí.

„Stávku řidičů nepovažuji za rozumnou. Většina krajů a firem splnila nařízení vlády, týkající se navýšení platů řidičů linkových autobusů. Jsem přesvědčen, že všichni dopravci, kteří od krajů dostali peníze na zvýšení platů řidičů, je takto využili a mzdy řidičům zvýšili. Jednalo se přitom o největší meziroční navýšení mezd v historii České republiky, pohybovalo se od pěti do devíti tisíc korun navíc k měsíční výplatě,“ vysvětluje prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák důvody, proč avizovanou stávku řidičů odmítá. Stávka nedává smysl i v kontextu a porovnání s mírným navyšováním platů u jiných profesí, například učitelů či zdravotních sester.

„Nařízení vlády je velmi nestandardní, vstupuje totiž do vztahu zaměstnavatel a zaměstnanec. Kraje řidiče nezaměstnávají, mají smlouvy s dopravci. Přesto se snaží situaci, za kterou nemohou, vyřešit, aby lidé potřebné peníze dostali. Bohužel vláda neplní své sliby, a i když jsme premiéra opakovaně požádali o spolupráci a jednání, schůzku nám navrhl až na pátek 7. dubna. Tedy den po ohlášené stávce,“ říká předsedkyně Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.

„Práce řidičů si osobně velmi vážím, sám ve své firmě First Transport Lines zaměstnávám více než sto řidičů a řidiček. Na většině území Olomouckého kraje, kde zajišťujeme autobusovou dopravu, se stávky lidé bát nemusí. Podobně po jednání s 25 dopravci neočekávám stávku ani ve většině dalších krajů,“ doplňuje Hanák a dodává: „Za Svaz průmyslu a dopravy ČR čekáme, jak se ke svému slibu postaví vláda, která rekordní zvýšení mezd pro řidiče zajistila. Nyní by měla krajům zaslat potřebné finance na pokrytí takovéhoto navýšení.“

„Na vládu jsme už v minulosti přišli s kompromisním řešením, aby nám přidala peníze na opravy krajských komunikací, které by kompenzovaly náklady krajů, související se zvýšením mezd řidičů. Vláda na to však nepřistoupila. Rada Asociace krajů se poté shodla, že bude trvat na tom, aby vláda na krajskou dopravu dala jednu miliardu korun, nezávisle na formě – buď jako účelový příspěvek na mzdy řidičů autobusů, nebo prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury na opravy silnic. Tuto žádost jsme také napsali premiérovi, a to už 21. března. Na můj dopis však Bohuslav Sobotka dosud nereagoval,“ dodala Vildumetzová.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace