Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

V Hodoníně by chtěli mít parkovací dům pro milovníky cyklistiky. O jeho výstavbě uvažují i některá sousední města

21.08.2016
V Hodoníně by chtěli mít parkovací dům pro milovníky cyklistiky. O jeho výstavbě uvažují i některá sousední města

Foto: David Mahovský

Popisek: Cykloturistika je velmi oblíbená

Hodonín by se mohl zařadit mezi další města, která jsou vstřícná k cyklistům a kterým záleží na tom, aby občané mohli bez obav z poškození nebo krádeží svých jízdních kol cestovat a dojíždět za prací i vzděláním. U vlakového nádraží by mohl vyrůst parkovací dům pro kola tzv. cyklodům. O jeho umístění se uvažuje ve volném prostoru na pozemku mezi budovou Českých drah a nynějším denním barem a řeznictvím. Podobné zařízení již cyklisté využívají v Hradci Králové a Přerově. O výstavbě uvažují také v sousední Břeclavi a i další města jeví o stavbu zájem.

Má to jeden háček - peníze

Projektu dalo vedení města zelenou, záměr by však byl realizován pouze v případě schválení žádosti o dotaci, kterou nyní město Hodonín připravuje na základě vyhlášené 24. výzvy „Výstavba a modernizace přestupních terminálů z Integrovaného operačního programu“, kterou vyhlásilo Ministerstvo pro místní rozvoj.

Spolu s žádostí o dotaci se připravuje projektová dokumentace pro územní souhlas, ve spolupráci s ČD jsou pak řešena vlastnická práva k pozemkům. Celkové náklady na realizaci parkovacího domu jsou odhadovány na cca 10 mil. Kč. Pokud by město uspělo s žádostí, mohla by dotace pokrýt až 90 % celkových nákladů projektu. Automatizovaný parkovací dům pro kola by pak mohl vyrůst u vlakového nádraží nejpozději do konce roku 2018.

Systém by byl plně automatizovaný 

Navrhovaný plně automatizovaný samoobslužný parkovací systém umožní za nízký poplatek bezpečně odstavit jízdní kola i elektrokola s váhou do 50 kg, aniž by hrozilo jejich poškození či odcizení. Parkovat kola lze kdykoliv v nepřetržitém provozu a cena za 24 hodinovou úschovu by činila asi 5,- Kč/kolo. Parkovací dům bude schopen pojmout až 118 kol.

Při parkování není nutné sundávat z kola příslušenství, např. světla, cyklotašky, batohy, přilbu, ani nákupy. Způsob parkování je velmi jednoduchý, doba odbavení úschovy je do 25 s.

Výdej na kupon

Technologie parkovacího systému spočívá v tom, že po úhradě poplatku bude dopravní prostředek po najetí předním kolem do vysunuté kolejnice a následném uchycení automaticky zařazen a uschován v domě. Uživatel obdrží kupon, na základě kterého mu bude také kolo vydáno. 

Uživatelem parkovacího domu může být kdokoliv, kdo pravidelně cestuje vlakem či autobusem za prací či do školy mimo okresní město (pracující, studenti, obyvatelé Hodonína i přilehlých obcí).

A protože je Hodonín a okolní region destinací s hustou sítí cyklostezek, stejně tak by parkovací dům posloužil i přijíždějícím cykloturistům, kteří se již nebudou muset obávat odložit svá kola na delší čas ze svého dohledu.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

 
 

Vložil: Lucie Bartoš