Hejtman Hašek si zaplatil propagaci Jihomoravského kraje. Dal dva miliony, aby se zjistilo, že Moraváci jsou líní ožralové!
04.10.2014
Foto: kr-jihomoravsky.cz
Popisek: Za tenhle podpis jižní Morava svého hejtmana Haška nechválí. Do ostře kritizovaného seriálu Vinaři jím totiž "nalil" z krajského rozpočtu 2 miliony korun!
Neuvěřitelné dva miliony korun vydal jihomoravský hejtman na propagaci kraje v rámci primáckého seriálu Vinaři. Diváci však nešetří kritikou. Seriál prý jen bez skrupulí předvádí, že jsou Jihomoravané líní ožralové.
Buranská zábava pro burany… až tam se od počátečního, ještě decentního propírání prapodivného nářečí, jímž herci před kamerou mluví, dostává kritika nejnovějšího seriálového projektu televize Prima Vinaři. Podle producenta Tomáše Vicana jde v seriálu hlavně o víno, dokonce se nezdráhal ani několikrát přiznat, že během natáčení strávili členové štábu i herci hodně hodin ve sklípcích v okolí Pálavy. Na výsledku je to pořádně znát – kromě nekonečného popíjení se totiž divák o pěstování a výrobě vína nedozví prakticky vůbec nic.

Herečky Tereza Kostková (vpravo) a Lucie Benešová se snaží dostat z plochého scénáře, co se dá. Ale, páni rekvizitáři, co ty příšerné sklenice?
Každou neděli další porce urážek
Tak působí primácká podzimní vlajková loď na většinu obyvatel jižní Moravy, a nejen na dobromyslné strýčky a tetičky, na něž scénář pohlíží jako na slaboduché venkovany. „To se cítí právem poníženi vlastně všichni – od vinařů po žáky základních škol, přes policisty, autobusáky... Protože kromě toho, že se mají nechat každou neděli v hlavním vysílacím čase urážet (to, co seriál předvádí, má k laskavému humoru hodně daleko) se zlobí, že za tento paskvil zaplatil jihomoravský kraj jako za propagaci,“ píše týdeník Reflex.

Prima nalákala diváky na hvězdné obsazení, jednu z hlavních rolí si "střihnul" i Václav Postránecký
Kritiky seriálu je i plný internet. „To co předvedli strůjci tohoto seriálu, je hrůza. Pít víno u vinaře z ,hořčičáku'? Vždyť z těch mužů a žen, co se tím živí, dělají úplné hlupáky,“ zlobí se Bronislav Hromada z Břeclavi. „Občas je to takové ožrale milé, na nedělní večer bez nutnosti přemýšlet (to je přímo na obtíž) pro mnohé asi ideální, ale to má být jako všechno?“ ptá se Jiří Čeřovský na webu jizni-svah.cz a finančně nejnákladnější seriál TV Prima přibližuje slovy: „Seriál Vinaři se odehrává v jakési alternativní a reálně neexistující, víkendově pohodové verzi Jižní Moravy, plné věčně opilých lidí, rádobykomických policistů, vinařů venčících kozy na ulici, ve sluníčkem prozářené a klobáskami ovoněné zemi... V této mystické krajině jsou mrtvá prasata běžně skladována mezi lahvemi a nerezovými tanky vinařských provozů, obvyklým dopravním prostředkem pro převoz kartonů vína je červená motorka se sajdkárou a snem obyvatel z maloměsta je vyrazit do civilizace, do Mikulova.“ A dodává: „Pro mne jsou hlavním poraženým celého tohoto díla skuteční dobří vinaři z Moravy (a potažmo ti z Čech, na které se jako vždy zapomnělo úplně), kteří si zaslouží realističtější obrázek.“
Skok na špek po moravsku
Stejně jako u každého televizního projektu se i pro Vinaře sháněly peníze, kde se dalo. Jedněmi z „obětí“ hbitých manažerů se stali i členové Vinařského fondu, kteří tentokrát skočili na pořádně promaštěný špek. Tedy každý soukromý vinař, který je podle Reflexu „cílem veřejného zostuzování, na toto své ponížení přispěl – aniž o tom věděl. To už je důvod k nasr...“ Základem marketingové spolupráce se seriálem Vinaři je propagace jednotlivých druhů moravských vín – každý díl má být „věnován“ konkrétní odrůdě, která je následně po celý týden propagována v konkrétním obchodním řetězci. Jak velká suma spadla za to do klína televizi Prima, se nám bohužel nepodařilo zjistit.
Pořádně přes kapsu se tentokrát praštil i samotný Jihomoravský kraj, jehož Rada na svém jednání 6. března 2014 schválila zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku „Propagace Jihomoravského kraje v rámci seriálu Vinaři“.„Vysílání seriálu v hlavní vinařské sezóně sleduje cíl mapovat různá vinařská období a akce a také různé odrůdy vína. Na seriál jsou navázány soutěže, mediální kampaň nebo reportáže z vybraných míst na Moravě,“ zdůvodnil tuto aktivitu náměstek jihomoravského hejtmana Václav Božek.

Po podpisu slouvy byli spokojeni produkční Vinařů Tomáš Vican i jihomoravský hejman Michal Hašek (vpravo). Ještě totiž netušil, do čeho právě nalil dva miliony z krajského rozpočtu
„V seriálu bude propagováno nejen moravské víno, vinařské akce, vinařská turistika a místní produkty, ale také v rámci ostatních výstupů, bude uveden kraj jako partner. Rovněž bude kraj uveden na webových stránkách pořadu a bude se aktivně podílet na promo akcích,“ uvádí se v oficiální zprávě na webových stránkách krajského úřadu. Následně se 5. června sešli hejtman Michal Hašek s produkčním Tomášem Vicanem, aby slavnostně podepsali smlouvu o propagaci Jihomoravského kraje v rámci seriálu Vinaři. A za kolik? Z krajského rozpočtu tak připlul na účet televize Prima „pakatel“ – 2 miliony korun!
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Adina Janovská