Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Vozový park Dopravního podniku Brna posílí deset minibusů

02.08.2013
Vozový park Dopravního podniku Brna posílí deset minibusů

Autor: profimedia.cz

Popisek: Ilustarční foto

Celkem deset celonízkopodlažních minibusů Stratos LF38 obohatí vozový park Dopravního podniku města Brna. Pět vozidel bude dodáno ještě do konce roku 2013. S nasazením minibusů se počítá na méně vytížených linkách.

„Vozidla s menší kapacitou jsou rozhodně dobrým nástrojem, jak zachovat rozsah, případně i rozšířit městskou hromadnou dopravou při současném udržení efektivního hospodaření společnosti,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Minibusy dlouhé 7,5 metrů pojmou až 16 sedících cestujících (dvě sedadla v zadní části jsou sklopná), 21 stojících a jeden kočárek nebo invalidní vozík, celková kapacita je tedy 38 osob. „Vůz je vybaven dieselovým motorem IVECO s emisní normou EURO5. Samozřejmostí je automatická převodovka. Kabina řidiče bude polouzavřená, prostor pro cestující bude v zimě vytápěn tepelnými sálavými výměníky, v létě ho ochladí dva elektrické ventilátory ve střeše vozidla,“ popsal minibus technický ředitel DPMB Jaromír Holec.

Prvních pět vozů dodá výrobce, společnost SKD, do poloviny prosince tohoto roku. Druhá pětice vozů začne jezdit od července 2014. Pořizovací cena jednoho minibusu je 2 968 000 Kč.

Menší autobus namísto prodlužování intervalů mezi linkami

Nákup minibusů je jednou z možností zefektivňování veřejné dopravy, protože se vozový park přizpůsobuje reálným podmínkám, tedy i poptávce po přepravě. „Minibusy plánujeme nasadit na méně exponované linky, kde již není vhodné ani žádoucí prodlužovat interval mezi spoji, ale snížení nákladů na provoz lze bez negativního dopadu na cestující dosáhnout vypravením vozidel s nižší přepravní kapacitou. Nejprve uvažujeme o obsazení linek 65 a 43, v budoucnu o linkách 59, 64 a 69,“ vysvětlil vedoucí dopravního odboru DPMB Jan Seitl.

Minibusy jsou také vhodné pro obsluhu turistických nebo hůře dostupných lokalit v centru města (např. vila Tugendhat, hrad Špilberk, Kounicovy koleje, Červený kopec apod.). Výhodou autobusové dopravy je variabilita nasazování vozidel na jednotlivé linky v profilu celého dne. Ve večerní a víkendové době je tedy počet linek s možným a efektivním nasazením minibusů ještě vyšší. „S plným využitím minibusů tedy počítáme v průběhu celého dne od brzkých ranních až do pozdních večerních hodin,“ doplnil Seitl. Jihomoravské novinky informovala Linda Hailichová, tisková mluvčí Dopravního podniku města Brna.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace