Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Jubilejní 70. sezóna byla pro lodní dopravu rekordní, po Brněnské přehradě se svezlo 240 000 lidí. Pro zaměstnance ale práce rozhodně nekončí

18.10.2016
Jubilejní 70. sezóna byla pro lodní dopravu rekordní, po Brněnské přehradě se svezlo 240 000 lidí. Pro zaměstnance ale práce rozhodně nekončí

Autor: brno.cz

Popisek: Lodní doprava na Brněnské přehradě má za sebou rekordní sezónu

Jubilejní 70. plavební sezóna byla pro Dopravní podnik města Brna (DPMB) rekordní. Od dubna do 16. října se na lodích svezlo 240 000 lidí. To je nejvíc za posledních devatenáct let.

„V prázdninových měsících jsme zaznamenali rekordní počet návštěvníků, který nepamatujeme v celé novodobé historii. V červenci to bylo 76 000 lidí a v srpnu více než 70 tisíc. Díky tomu jsme v součtu dokonce překonali loňskou sezónu. Tehdy lodě převezli přes 210 000 lidí,“ prozradil generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Kapitánům a lodním mechanikům teď ale práce nekončí. V úterý se bude na souš vytahovat první loď. Všechna plavidla musí být následně během zimy opravena a některá dostanou i nový nátěr. Můstky a pontony musí být svezeny z jednotlivých přístavišť. Brněnská flotila se skládá z patrových lodí Lipsko, Vídeň, Utrecht, Dallas, Stuttgart a jednopalubové lodě Brno. Jsou na elektrický pohon.

Lodní doprava na Brněnské přehradě

Záměr provozovat na Brněnské přehradě lodní dopravu vznikl v druhé polovině 30. let, tedy již v době budování přehrady. Slavnostní zahájení provozu lodní dopravy se konalo 5. května 1946. Lodě dostaly jména Morava a Brno, každá z nich mohla pojmout až 103 cestujících. Pohon zajišťovaly akumulátorové baterie. Na vodu vyplul i člun Svratka, který sloužil k přepravě maximálně sedmnácti osob.

Lodní doprava na Brněnské přehradě

V roce 1947 začala u hlavního přístaviště výstavba objektů, potřebných ke stálému provozování lodní popravy, o rok později došlo k prodloužení plavební dráhy do zastávky Mečkov a v roce 1949 až k mostu pod Veverskou Bítýškou. V roce 1992 byly zavedeny dva plavební okruhy. Dosavadní velký končí stále u mostu pod Veverskou Bítýškou, nový malý vede pouze do zastávky Rokle a zpět. V roce 2003 byla v prostoru mezi Kozí horkou a Roklí postavena nová lodní zastávka U Kotvy, o rok později došlo ke zrušení zastávek Zouvalka a Obora. Téměř naproti bývalé zastávky Obora vznikla nová zastávka Cyklistická.

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace