Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Řidiči by měli objet Tuřany po obchvatu do sedmi let, míní krajští radní. Ve hře jsou evropské dotace. Situace se zadrhla na výkupech pozemků

30.06.2016
Řidiči by měli objet Tuřany po obchvatu do sedmi let, míní krajští radní. Ve hře jsou evropské dotace. Situace se zadrhla na výkupech pozemků

Autor: Jihomoravský kraj

Popisek: Řidiči by měli objet Tuřany po obchvatu do sedmi let, míní krajští radní (uprostřed hejtman Michal Hašek)

Jihomoravský kraj chce spolu s Brnem dál usilovat o výstavbu obchvatu Tuřan. Na svém zasedání 30. června 2016 to potvrdili radní Jihomoravského kraje obnovením smlouvy o vzájemné spolupráci. K té se nově přidala i městská část Brno-Tuřany. Pokud má být stavba spolufinancována z aktuálního programového období Evropské unie, měla by být dokončená a vyúčtovaná do roku 2023.

Situace v Tuřanech je komplikovaná

„Dopravní situace v Tuřanech je komplikovaná. Všechny tamní krajské silnice jsou přetížené. Občané trpí hustým provozem z jihovýchodu Moravy do průmyslových a obchodních zón v Modřicích, Přízřenicích, Komárově, Černovické terase a dalších. Dopravu navíc dál zahušťují i řidiči cestující uvnitř Brna,“ zhodnotil význam stavby náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.

Původní smlouvu o spolupráci uzavřel kraj s Brnem v roce 2012. O rok později stavbu posvětilo i Ministerstvo životního prostředí ČR. „K obchvatu je vydáno pravomocné územní rozhodnutí a zpracována dokumentace pro stavební povolení a projektová dokumentace pro provádění stavby. Příprava se ale dříve zadrhla na výkupech pozemků za desítky milionů korun. Podle nové dohody zajistí výkupy Brno, s čímž mu pomůže právě městská část Tuřany. Kraj pak od města jedenkrát ročně pozemky potřebné pro stavbu odkoupí,“ přiblížil postup Hanák.

Náklady přesáhnou sto milionů

Obchvat s odhadovanými stavebními náklady přesahujícími 100 milionů korun (bez DPH), by měl být včetně následného papírování hotový do roku 2023. 

„Prioritou pro nás je co nejdříve zlepšit životní podmínky obyvatel Tuřan. Zároveň na tom závisí i dotace z Integrovaného regionálního operačního programu, které pro tuto stavbu chceme využít,“ uvedl Hanák. Iniciativa je teď na straně Brna, které má kromě majetkoprávní stránky stavby zajistit i aktualizace všech potřebných dokumentů a povolení.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace