Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Rozhodnutí o variantě dálnice z Brna do Vídně bylo jednomyslné. Silnice R52 má vést podél existující komunikace, čekají ji ale dílčí úpravy a obchvat Mikulova

29.01.2016
Rozhodnutí o variantě dálnice z Brna do Vídně bylo jednomyslné. Silnice R52 má vést podél existující komunikace, čekají ji ale dílčí úpravy a obchvat Mikulova

Autor: Jihomoravský kraj

Popisek: Jednomyslné hlasování krajských zastupitelů.

Jednomyslným rozhodnutím všech 56 přítomných zastupitelů skončilo 28. ledna 2016 jednání krajského zastupitelstva o výběru varianty R52 z Pohořelic do Mikulova.

Ministerstvo životního prostředí se shodlo s Ministerstvem dopravy 

„Zastupitelstvo jednomyslně schválilo základní variantu R52, která kopíruje stávající silnici a využívá dnešního průchodu územím,“ uvedl radní Antonín Tesařík.  „Na této volbě se shodlo mj. Ministerstvo životního prostředí ČR i Ministerstvo dopravy ČR, neboť má minimální dopad na životní prostředí a nezasahuje do nezastavěné krajiny,“ doplnil Tesařík.

Krajský radní Antonín Tesařík.

Silnice R52 má vést podél již existující komunikace, čekají ji ovšem dílčí úpravy a obchvat Mikulova, který zároveň uleví frekventované dopravě v centru města. Do budoucna se počítá s napojením silnice na rakouskou dálnici A5 do Vídně. Propojení R52 a A5 na místě stávajícího přechodu přitom tvoří součást mezistátní dohody z ledna 2009.

Vymezením R43 z Kuřimi do Lysic se na základě doporučení ministerstva životního prostředí Zastupitelstvo Jihomoravského kraje na svém lednovém zasedání nezabývalo.

Ministerstvo životního prostředí se přiklonilo k názoru spojit rozhodnutí o variantách úseku Kuřim – Lysice s rozhodnutím o variantách silnice v úseku Kuřim – dálnice D1. Dopravní systém obsluhy brněnské aglomerace prověří územní studie v potřebném větším detailu, než umožňují Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Územní studie v zásadě musí prověřit dopravní vztahy v centru aglomerace, které měl již dávno řešit chybějící nový územní plán města Brna,“ vysvětlil Tesařík.

V Brně několik let stagnuje příprava nového městského územního plánu

 

Právo i možnost vložit územní studii do ZÚR JMK, v níž se po schválení dokumentu detailně řeší složitější dopravní infrastruktura na vymezeném území, vyplývá ze stavebního zákona. „Ihned poté, kdy kraj v součinnosti s městem Brnem, městskými částmi a okolními obcemi rozhodne o dopravní obslužnosti Brna ve vazbě na R43, lze vybrat variantu, která bude na novou komunikaci mezi dálnicí D1 a Kuřimí navazovat,“ objasnil problematiku radní Tesařík.

„Nemusíme čekat na prověřovací studii, která se bude týkat města Brna. Mně osobně je líto, že v Brně několik let stagnuje příprava nového městského územního plánu. Jiná města na jižní Moravě našla odvahu a vydala nový územní plán – například Znojmo, a funguje to, je to možné, potvrdilo to i ministerstvo pro místní rozvoj. Brno přešlapuje na místě, vymlouvá se na neexistenci Zásad územního rozvoje a my máme černé na bílém, že Brno na nic čekat nemusí. Základem pro kraj je, aby byly vydány Zásady územního rozvoje. To je dokument, který zdaleka nebude regulovat jen věci v Brně a nejbližším okolí. Čeká na něj celá jižní Morava,“ řekl hejtman Hašek. 

Hejtman Michal Hašek (uprostřed) řídí jednání zastupitelů.

„V průběhu měsíce dubna dojde k veřejnému projednání ve všech okresech kraje. Krajské zastupitelstvo by hlasovalo o vydání Zásad územního rozvoje ještě do krajských voleb, tedy do poloviny října letošního roku,“ uvedl Michal Hašek.

ZÚR JMK jsou nadřazeným dokumentem, který řeší nejen silniční dopravní infrastrukturu v Jihomoravském kraji, ale také např. železniční tratě či plynofikaci. Po jeho vydání může dojít k přípravě realizace staveb. Součástí ZÚR JMK je vedle dálnice do Vídně mj. i zajištění větší průchodnosti dálnice D1 Brnem, rozšíření a příprava železniční trati na Přerov, tvořící součást evropského projektu, nebo částečné zdvoukolejnění železnice do Jihlavy.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace