Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Rozhodnutí o variantě dálnice z Brna do Vídně bylo jednomyslné. Silnice R52 má vést podél existující komunikace, čekají ji ale dílčí úpravy a obchvat Mikulova

29.01.2016
Rozhodnutí o variantě dálnice z Brna do Vídně bylo jednomyslné. Silnice R52 má vést podél existující komunikace, čekají ji ale dílčí úpravy a obchvat Mikulova

Autor: Jihomoravský kraj

Popisek: Jednomyslné hlasování krajských zastupitelů.

Jednomyslným rozhodnutím všech 56 přítomných zastupitelů skončilo 28. ledna 2016 jednání krajského zastupitelstva o výběru varianty R52 z Pohořelic do Mikulova.

Ministerstvo životního prostředí se shodlo s Ministerstvem dopravy 

„Zastupitelstvo jednomyslně schválilo základní variantu R52, která kopíruje stávající silnici a využívá dnešního průchodu územím,“ uvedl radní Antonín Tesařík.  „Na této volbě se shodlo mj. Ministerstvo životního prostředí ČR i Ministerstvo dopravy ČR, neboť má minimální dopad na životní prostředí a nezasahuje do nezastavěné krajiny,“ doplnil Tesařík.

Krajský radní Antonín Tesařík.

Silnice R52 má vést podél již existující komunikace, čekají ji ovšem dílčí úpravy a obchvat Mikulova, který zároveň uleví frekventované dopravě v centru města. Do budoucna se počítá s napojením silnice na rakouskou dálnici A5 do Vídně. Propojení R52 a A5 na místě stávajícího přechodu přitom tvoří součást mezistátní dohody z ledna 2009.

Vymezením R43 z Kuřimi do Lysic se na základě doporučení ministerstva životního prostředí Zastupitelstvo Jihomoravského kraje na svém lednovém zasedání nezabývalo.

Ministerstvo životního prostředí se přiklonilo k názoru spojit rozhodnutí o variantách úseku Kuřim – Lysice s rozhodnutím o variantách silnice v úseku Kuřim – dálnice D1. Dopravní systém obsluhy brněnské aglomerace prověří územní studie v potřebném větším detailu, než umožňují Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Územní studie v zásadě musí prověřit dopravní vztahy v centru aglomerace, které měl již dávno řešit chybějící nový územní plán města Brna,“ vysvětlil Tesařík.

V Brně několik let stagnuje příprava nového městského územního plánu

 

Právo i možnost vložit územní studii do ZÚR JMK, v níž se po schválení dokumentu detailně řeší složitější dopravní infrastruktura na vymezeném území, vyplývá ze stavebního zákona. „Ihned poté, kdy kraj v součinnosti s městem Brnem, městskými částmi a okolními obcemi rozhodne o dopravní obslužnosti Brna ve vazbě na R43, lze vybrat variantu, která bude na novou komunikaci mezi dálnicí D1 a Kuřimí navazovat,“ objasnil problematiku radní Tesařík.

„Nemusíme čekat na prověřovací studii, která se bude týkat města Brna. Mně osobně je líto, že v Brně několik let stagnuje příprava nového městského územního plánu. Jiná města na jižní Moravě našla odvahu a vydala nový územní plán – například Znojmo, a funguje to, je to možné, potvrdilo to i ministerstvo pro místní rozvoj. Brno přešlapuje na místě, vymlouvá se na neexistenci Zásad územního rozvoje a my máme černé na bílém, že Brno na nic čekat nemusí. Základem pro kraj je, aby byly vydány Zásady územního rozvoje. To je dokument, který zdaleka nebude regulovat jen věci v Brně a nejbližším okolí. Čeká na něj celá jižní Morava,“ řekl hejtman Hašek. 

Hejtman Michal Hašek (uprostřed) řídí jednání zastupitelů.

„V průběhu měsíce dubna dojde k veřejnému projednání ve všech okresech kraje. Krajské zastupitelstvo by hlasovalo o vydání Zásad územního rozvoje ještě do krajských voleb, tedy do poloviny října letošního roku,“ uvedl Michal Hašek.

ZÚR JMK jsou nadřazeným dokumentem, který řeší nejen silniční dopravní infrastrukturu v Jihomoravském kraji, ale také např. železniční tratě či plynofikaci. Po jeho vydání může dojít k přípravě realizace staveb. Součástí ZÚR JMK je vedle dálnice do Vídně mj. i zajištění větší průchodnosti dálnice D1 Brnem, rozšíření a příprava železniční trati na Přerov, tvořící součást evropského projektu, nebo částečné zdvoukolejnění železnice do Jihlavy.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace