Žhavá část kampaně se blíží

Nový seriál Vinaři sledovaly téměř dva miliony diváků! Prima se tak vyhoupla na první místo před Novu, čtěte podrobnosti a poslouchejte Chinaski

02.09.2014

Autor: TV Prima

Popisek: První díl nového seriálu Vinaři sledovaly v neděli téměř dva milony diváků. Nova se svou vlajkovou lodí Kriminálka Anděl jen upachtěně dýchala Primě za krk

VIDEO Start nového seriálu Vinaři Primě opravdu vyšel, první díl zhlédly téměř 2 miliony diváků. Skupina Prima se tak stala jedničkou nedělního večera, na celé čáře porazila i nové díly konkurenční Kriminálky Anděl.

Televizi Prima se vyplatila intenzivní marketingová a PR podpora nového seriálu Vinaři, který poprvé představila v neděli 31. srpna 2014. Skupina Prima se díky tomu stala jedničkou nedělního večera. První díl nového projektu zhlédlo 1,96 milionu diváků starších 15 let, což představovalo 44procentní podíl na sledovanosti. Seriál však výrazně zabodoval i u mladších diváků ve věku 15 až 54 let, v této skupině získal 45procentní podíl. Frontální útok na diváky odstartovala současně i konkurenční televize Nova, tentokrát však jen Primě upachtěně dýchala na záda. První epizodu nové řady jejího detektivního seriálu Kriminálka Anděl sledovalo zhruba o polovinu méně lidí než Vinaře – 835 000 diváků starších 15 let.

Píseň víno, která provází seriál jako znělka, pochází z dílny populární skupiny Chinaski

Píseň Víno, která provází seriál jako znělka, se zrodila v dílně populární skupiny Chinaski

Vlajková loď zabrala

Prima si od Vinařů hodně slibuje, jde o její hlavní nový pořad pro letošní podzim. Vinařské prostředí si vybrala jako stěžejní motiv svého podzimního vysílání, do Mikulova situovala i podzimní programovou konferenci. V jejím nedělním vysílání se ale objevila i další novinka, talk show Richarda Genzera a Michala Suchánka TGM. Sledovalo ji 608 000 diváků při podílu 19 procent, což je nad dlouhodobým průměrem hlavního kanálu Primy. V hlavním vysílacím čase obsadila skupina Prima nejvyšší podíly, což se stalo vůbec poprvé v letošním roce.

Příběh, situovaný do jihomoravské obce Křetice, začíná příjezdem Kateřiny Hýskové a jejích dvou dospělých dětí. Emancipovaná rozvedená manažerka z Prahy chce navštívit rodiče. Řízením osudu je nejprve nucena setrvat několik týdnů, aby posléze zjistila, že je v otcově vinařství vlastně doma a že tu chce žít. Podobně si vinařský svět zamilují i její děti – flákač a průšvihář Buddy a nadšená sportovkyně Petra. Obě děti najdou na Moravě překvapivě nejen profesní uplatnění, ale i nové lásky.

Hlavního hrdinu seriálu, vinaře Bedřicha Pavlíčka, si s chutí zahrál velký milovník dobrého vína Václav Postránecký

Hlavního hrdinu seriálu, vinaře Bedřicha Pavlíčka, si s chutí zahrál
velký milovník dobrého vína Václav Postránecký

Zápletky jako ze života

Epizody čerpají náměty z prostředí malebné jihomoravské vesnice, které vévodí dva odnepaměti znesváření vinaři, Kateřinin otec Pavlíček a jeho konkurent Vlček. Zatímco Vlček je spíš velkoobchodník, zaměřený na kšeft, Pavlíček ve svém menším vinařství ctí tradiční poctivou práci a lásku k vínu. Jejich žabomyší spory generují komediální konflikty, zčásti také proto, že v nich jejich blízcí „nejedou“, a tak může například Pavlíčkův vnuk chodit s Vlčkovou dcerou. Kromě dvou hlavních vinařství patří ke koloritu vesnice i neoficiální rada starších, vedená moudrým pábitelem a znalcem vína Fuksou, starosta Olin, který ve funkci přežil všechny režimy, farář Tomica, jenž pro nedostatek věřících pochybuje o svém poslání, hypochondrický doktor Luža či policista Tauš, který se denně střetává se svérázným jihomoravským výkladem zákona a čeká na svůj velký případ.

Tereza Kostková (vpravo) jako Pavlíčkovic dcera Kateřina a Lucie Benešová, jež hraje účetní konkurenta Vlčka

Tereza Kostková (vpravo) jako Pavlíčkovic dcera Kateřina a Lucie Benešová
jež hraje účetní konkurenta Vlčka

Osvědčená parta

Seriál, který provází písnička Víno od skupiny Chinaski, vznikl v režii osvědčených profesionálů Vojtěcha Moravce a Dana Wlodarczyka, na scénáři spolupracoval známý scenárista a režisér Jiří Vejdělek. Diváci si mohou užít skvělé herecké výkony široké plejády populárních tváří. Hlavní postavy ztvárnili Václav Postránecký, Jitka Smutná, Tereza Kostková,Miroslav Táborský, Oldřich Navrátil, Karel Roden, Lucie Benešová či Tomáš Matonoha.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Adina Janovská