Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji
20.10.2017
Foto: Deutche Bahn
Popisek: Rychlovlak ICE
Jan Sůra z webu zdopravy.cz přišel s šokující informací. Vlaková trasa Berlín-Vídeň, která doposud jezdila přes Břeclav a Prahu, se od 10. prosince vyhne České republice a pojede přes Norimberk. Nová trasa je sice o 200 kilometrů delší, ale doba cesty se zrychlí o 30 minut. Česká republika tak přijde o lukrativní vlakové spojení.
Za změnou stojí otevření nové vysokorychlostní tratě v německém Durynsku. Ale také neuspokojivý stav českých tratí, kdy rychlost mezi Děčínem a Břeclaví nedosahuje ani 100 kilometrů za hodinu.
Zrychlení o půl hodiny
Dosud nejkratší cesta přes Českou republiku trvala 8 hodin a 45 minut. Alternativou pak byla cesta přes Německo s častými přestupy, s délkou jízdy 9 hodin a 35 minut. Dokončením vysokorychlostní tratě v Durynsku se cesta zkrátí na 8 hodin a 15 minut s čtyřicetiminutovou přestupní přestávkou v Norimberku.
Slabinou je i trasa Bad Schandau - Berlín
Nutno dodat, že německá trasa z Bad Schandau do Berlína je slabinou trasy přes Českou republiku. Na této trase mohly vlaky dosahovat maximální rychlosti 90 kilometrů v hodině. Jakmile Německo modernizuje i tuto trasu, časy dojezdu do Vídně se zase vyrovnají. Je ovšem nutné v době mezinárodního obchodu vést důraz na modernizaci českých tratí, jinak hrozí, že se pro obchod i přepravu cestujících izolujeme od světa.
Musíme zefektivnit vnitrostátní tratě
Německo vybudováním durynské vysokorychlostní tratě posílilo převážně vnitrostátní spojení. Na to konto jsme, jako Česká republika, přišli o lukrativní spoj. Stejně by měli přemýšlet i na Ministerstvu dopravy České republiky. Zefektivnit vnitrostátní tratě. Čímž by se dosáhlo toho, že bychom se opět stali zajímaví pro zahraniční obchod.
Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .
Vložil: Štěpán Cháb