Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji

20.10.2017
Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji

Autor: Deutche Bahn

Popisek: Rychlovlak ICE

Jan Sůra z webu zdopravy.cz přišel s šokující informací. Vlaková trasa Berlín-Vídeň, která doposud jezdila přes Břeclav a Prahu, se od 10. prosince vyhne České republice a pojede přes Norimberk. Nová trasa je sice o 200 kilometrů delší, ale doba cesty se zrychlí o 30 minut. Česká republika tak přijde o lukrativní vlakové spojení.

Za změnou stojí otevření nové vysokorychlostní tratě v německém Durynsku. Ale také neuspokojivý stav českých tratí, kdy rychlost mezi Děčínem a Břeclaví nedosahuje ani 100 kilometrů za hodinu.

Zrychlení o půl hodiny

Dosud nejkratší cesta přes Českou republiku trvala 8 hodin a 45 minut. Alternativou pak byla cesta přes Německo s častými přestupy, s délkou jízdy 9 hodin a 35 minut. Dokončením vysokorychlostní tratě v Durynsku se cesta zkrátí na 8 hodin a 15 minut s čtyřicetiminutovou přestupní přestávkou v Norimberku.

Slabinou je i trasa Bad Schandau - Berlín

Nutno dodat, že německá trasa z Bad Schandau do Berlína je slabinou trasy přes Českou republiku. Na této trase mohly vlaky dosahovat maximální rychlosti 90 kilometrů v hodině. Jakmile Německo modernizuje i tuto trasu, časy dojezdu do Vídně se zase vyrovnají. Je ovšem nutné v době mezinárodního obchodu vést důraz na modernizaci českých tratí, jinak hrozí, že se pro obchod i přepravu cestujících izolujeme od světa.

Musíme zefektivnit vnitrostátní tratě

Německo vybudováním durynské vysokorychlostní tratě posílilo převážně vnitrostátní spojení. Na to konto jsme, jako Česká republika, přišli o lukrativní spoj. Stejně by měli přemýšlet i na Ministerstvu dopravy České republiky. Zefektivnit vnitrostátní tratě. Čímž by se dosáhlo toho, že bychom se opět stali zajímaví pro zahraniční obchod.

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace