Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji

20.10.2017
Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji

Autor: Deutche Bahn

Popisek: Rychlovlak ICE

Jan Sůra z webu zdopravy.cz přišel s šokující informací. Vlaková trasa Berlín-Vídeň, která doposud jezdila přes Břeclav a Prahu, se od 10. prosince vyhne České republice a pojede přes Norimberk. Nová trasa je sice o 200 kilometrů delší, ale doba cesty se zrychlí o 30 minut. Česká republika tak přijde o lukrativní vlakové spojení.

Za změnou stojí otevření nové vysokorychlostní tratě v německém Durynsku. Ale také neuspokojivý stav českých tratí, kdy rychlost mezi Děčínem a Břeclaví nedosahuje ani 100 kilometrů za hodinu.

Zrychlení o půl hodiny

Dosud nejkratší cesta přes Českou republiku trvala 8 hodin a 45 minut. Alternativou pak byla cesta přes Německo s častými přestupy, s délkou jízdy 9 hodin a 35 minut. Dokončením vysokorychlostní tratě v Durynsku se cesta zkrátí na 8 hodin a 15 minut s čtyřicetiminutovou přestupní přestávkou v Norimberku.

Slabinou je i trasa Bad Schandau - Berlín

Nutno dodat, že německá trasa z Bad Schandau do Berlína je slabinou trasy přes Českou republiku. Na této trase mohly vlaky dosahovat maximální rychlosti 90 kilometrů v hodině. Jakmile Německo modernizuje i tuto trasu, časy dojezdu do Vídně se zase vyrovnají. Je ovšem nutné v době mezinárodního obchodu vést důraz na modernizaci českých tratí, jinak hrozí, že se pro obchod i přepravu cestujících izolujeme od světa.

Musíme zefektivnit vnitrostátní tratě

Německo vybudováním durynské vysokorychlostní tratě posílilo převážně vnitrostátní spojení. Na to konto jsme, jako Česká republika, přišli o lukrativní spoj. Stejně by měli přemýšlet i na Ministerstvu dopravy České republiky. Zefektivnit vnitrostátní tratě. Čímž by se dosáhlo toho, že bychom se opět stali zajímaví pro zahraniční obchod.

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace