Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli a neřeknou?

Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji

20.10.2017
Jsme pomalí. Vlaky z Berlína do Vídně se začnou vyhýbat České republice, pojedou delší trasou, ale rychleji

Autor: Deutche Bahn

Popisek: Rychlovlak ICE

Jan Sůra z webu zdopravy.cz přišel s šokující informací. Vlaková trasa Berlín-Vídeň, která doposud jezdila přes Břeclav a Prahu, se od 10. prosince vyhne České republice a pojede přes Norimberk. Nová trasa je sice o 200 kilometrů delší, ale doba cesty se zrychlí o 30 minut. Česká republika tak přijde o lukrativní vlakové spojení.

Za změnou stojí otevření nové vysokorychlostní tratě v německém Durynsku. Ale také neuspokojivý stav českých tratí, kdy rychlost mezi Děčínem a Břeclaví nedosahuje ani 100 kilometrů za hodinu.

Zrychlení o půl hodiny

Dosud nejkratší cesta přes Českou republiku trvala 8 hodin a 45 minut. Alternativou pak byla cesta přes Německo s častými přestupy, s délkou jízdy 9 hodin a 35 minut. Dokončením vysokorychlostní tratě v Durynsku se cesta zkrátí na 8 hodin a 15 minut s čtyřicetiminutovou přestupní přestávkou v Norimberku.

Slabinou je i trasa Bad Schandau - Berlín

Nutno dodat, že německá trasa z Bad Schandau do Berlína je slabinou trasy přes Českou republiku. Na této trase mohly vlaky dosahovat maximální rychlosti 90 kilometrů v hodině. Jakmile Německo modernizuje i tuto trasu, časy dojezdu do Vídně se zase vyrovnají. Je ovšem nutné v době mezinárodního obchodu vést důraz na modernizaci českých tratí, jinak hrozí, že se pro obchod i přepravu cestujících izolujeme od světa.

Musíme zefektivnit vnitrostátní tratě

Německo vybudováním durynské vysokorychlostní tratě posílilo převážně vnitrostátní spojení. Na to konto jsme, jako Česká republika, přišli o lukrativní spoj. Stejně by měli přemýšlet i na Ministerstvu dopravy České republiky. Zefektivnit vnitrostátní tratě. Čímž by se dosáhlo toho, že bychom se opět stali zajímaví pro zahraniční obchod.

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Štěpán Cháb

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace