Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Pane hejtmane, vám se to líbí? Rudý student politologie se děsí nad zpackaným spotem o Moravě. Pražáci si budou myslet, že jsme tu všichni retardi…

06.06.2015
Pane hejtmane, vám se to líbí? Rudý student politologie se děsí nad zpackaným spotem o Moravě. Pražáci si budou myslet, že jsme tu všichni retardi…

Autor: repro ČT

Popisek: Hejtman Michal Hašek (ČSSD) už klip také zhodnotil...

VIDEO Moc dobré renomé si svými audiovizuálními službami pro Jihomoravský kraj neudělalo studio Cinebonbon. Jejich reklama na Moravu je dobrá akorát tak na pavlačovou zábavu na sociální síti. Zda naláká turisty, což bylo jejím prvotním cílem, těžko říct…. Komunista Zachariaš si na téma klipu neodpustil samostatnou glosu. A co na to hejtman?

Třicet vteřin trapasu?

Tančící rodinka, tančící staříčci, tančící cyklisté. Uměle vysmáté ksichtíky. No potěšpánbůh….reagují někteří na videoklip, který má do Jihomoravského kraje nalákat turisty. Že zámek v pozadí je Lednice, nikdo nepozná. Chybí popisky i jakýkoliv jiný komentář. Závěrečný slogan „Jižní Morava – místo, kde budete šťastní“, moc přesvědčivě nepůsobí.

Propagační video, dlouhé půl minuty, objednal Jihomoravský kraj. „Na jižní Moravě jsem se narodil a mám tu i své předky. Studuji Masarykovu universitu a možná si řeknete, že ještě nemám tolik zkušeností, abych mohl kritizovat ty, kteří nám dnes předkládají své dost často naprosto nepochopitelné nápady,“ začíná svou úvahu Filip Zachariaš, student 3. ročníku politologie na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity a člen KSČM.

Jako humoreska dobré

S úžasem prý se spolužáky sledovali klip na internetu, kde se svíjí tu partička v bazénu, tu partička v dešti s deštníkem. „Opravdu jsme se od srdce zasmáli nad drzostí a především hloupostí majitele studia Cinebonbon Karla Garguláka,“ kroutí nevěřícně hlavou nad donebevolajícím amatérismem autorů a také soudností krajských úředníků, kteří něco podobného „pustí“ do světa.

„Myslím, že i žák 9. třídy základní školy by vymyslel smysluplnější klip. Alarmující však je, že odpovědní pracovníci Jihomoravského krajského úřadu na tom neshledali jedinou chybičku,“ dodává Zachariaš, který dodal: „Věřme však v soudnost hejtmana Haška, který nedopustí, aby se toto dílko předvádělo v kinech po republice. To si lidé z jižní Moravy opravdu nezaslouží. A tak věřme, že Karel Gargulák vrátí kraji 130 tisíc, které prý stála výroba a v celé této trapné historce zvítězí zdravý rozum.“

Video mají lidé spatřit v kinech. Kraj si udělá dotazníkové šetření, aby měl zpětnou vazbu. „Trapný“ píše jedne uživatel na Facebooku. „Tak tohle je teda síla...“ píše další. „Když to kamarád sdílel, tak jsem řekl, že si Pražáci řeknou, že jsme tady všichni retardi,“ posteskl si Libor Havlik.

Někteří jsou shovívavější: „Viděl jsem i horší“. Pavel Lazar pro změnu píše: „Problém je v ceně za něco, co má hodnotu 1500 Kč, ne 1 500 000 Kč. Je třeba se tedy, pane hejtmane, zeptat dotyčného radního, kdo firmu vybíral a čí je známý jednatel této firmy.“

A co na to hejtman?

Hejtman Michal Hašek se k dehonestovanému videu vyjádřil koncem května na Facebooku.  „Dnes jsem si klip pustil. Uznávám, že to není zrovna na reklamního Oskara,“ reaguje na kritické ohlasy. „Je vidět, že je chyba u některých věcí rozhodovat jen podle toho, kdo je nejlevnější. Na Radě Jihomoravského kraj navrhnu, aby u takovýchto zakázek kraje vždy byli odborníci na danou problematiku. Pan radní pro cestovní ruch nám měl klip pustit dopředu. Bohužel. Stalo se. Navrhnu krajské koalici intenzivnější diskusi o modelu řízení cestovního ruchu a turistiky a prioritách Jihomoravského kraje v této oblasti na nejbližší dva roky,“ slíbil.

Zakázka stála kraj neuvěřitelných 132 tisíc korun bez DPH. Dalšími kritérii kromě ceny byl scénář, tematické zaměření spotu a reklamní slogan.

Lukáš Gargulák je mimo jiné tvůrcem dalšího kontroverzního spotu, a to „Vlk z VUT“, promo klip brněnské fakulty, založený na motivu hollywoodského filmu, který láká na peníze a sex.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace