Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kuba: kampaň ODS nemá útočit na konkurenci, má být přátelská

24.09.2013
Kuba: kampaň ODS nemá útočit na konkurenci, má být přátelská

Autor: ODS

Popisek: Martin Kuba

ODS má zajímavý způsob předvolební kampaně. Voliče si chce získat, tím, že používá na billboardech jejich nářečí. Na jižní Moravě se objevil billboard s heslem „Nechcu komáry na špici! Děcka, volím pravici“.

Výraz „komáři“ má odkazovat ke komunistické straně. Na Ostravsku se pak objevil slogan "Bo sem tvor myslicí, tož Volím pravici". Nové billboardy jsou podle úřadujícího předsedy ODS Martina Kuby druhou vlnou, přičemž před volbami má přijít ještě vlna třetí.

Na obou typech billboardů najdeme také ptáčka, kterého lidé znají jako znak ze sociální sítě Twitter. Právně je prý vše v pořádku. „To byla strategie, že naše logo na původních billboardech nebylo. Máme i s Twitterem zkonzultované, že právně je všechno v pořádku," řekl úřadující šéf občanských demokratů Martin Kuba.

V tiskové zprávě, kterou rozeslala, sama ODS zdůrazňuje, že je nejstarší česká pravicová strana. Vedle zapojení tradičních médií, tedy inzerce v tištěných médiích a billboardů, se podle strany více objeví komunikace na webu a sociálních sítích, především na Twitteru. Billboardy se už podle mluvčího ODS Jiřího Sochora v pátek začaly vylepovat.

Nový styl komunikace

„I konzervativní strana se musí měnit. Důkazem je nejen podoba našich kandidátek, ale také nový styl komunikace,“ uvedl úřadující předseda strany Martin Kuba. „Ke kampani přistupujeme s pokorou, ale zároveň s důvěrou ve vlastní síly a tradici,“ dodal Kuba s tím, že kampaň ODS nemá útočit na všechny konkurenční subjekty, má být přátelská.

Miloš Čermák: Uvědomují si, že si zničili pověst

Známý publicista a odborník na internet Miloš Čermák novou kampaň ODS celkem chválí: „Je celkem symptomatické, že na billboardech ODS není známé stranické logo, a dokonce ani název strany. Jen již zmíněné logo sociální sítě Twitter a takzvaný hashtag, který na této síti obvykle slouží k tomu, aby se autoři tweetů mohli přihlásit k nějakému názoru či tématu. V případě ODS je to heslo #volím_pravici. Jistě, je to jen start a v následující kampani se určitě i na billboardech a všude jinde jméno ODS objeví. Ale celkem hezky to ukazuje, že i sama strana si uvědomuje, jak si v předešlých letech zničila pověst i jméno. Posměváčkové poukazují na to, že se twitterovská anabáze může snadno otočit proti ODS. Ano, to je pravda, v tom je riziko sociálních sítí. Taky se už objevily parodie jako #volím_krabici nebo #volím_samici. Twitterovský účet, parodující jednoho z mobilních operátorů, ohlásil kampaň #volám_pravicí (a slíbil slevy na volání mobilem uskutečněná pravou rukou). Ale není tohle všechno důkaz toho, že ta kampaň vlastně funguje? Nastartovalo by diskusi snad to, kdyby vylepili plakát "Bojujeme proti korupci!" nebo "Chceme malý stát!"? Kdepak, jen by ODS byla ještě směšnější a nedůvěryhodnější. Kampaň na Twitteru chápu jako výzvu k diskusi (ne bůhvíkolikátý pokus o komickou mobilizaci) a prosbu voličskému jádru, aby to se zdecimovanou stranou ještě jednou zkusilo. Ano, možná je to zatím více kampaň na Twitter než na politickou stranu. Ale já právě v tom vidím pro ODS šanci, možná úplně poslední,“ píše na svém blogu.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace