Nechcu komáry na špici! Děcka, volím pravici! ODS spustila kampaň na Moravě. A vtipálci na internetu mají pré
21.09.2013
Foto: Facebook
Popisek: Ilustrační foto
Billboard s heslem „Nechcu komáry na špici! Děcka, volím pravici“ se nyní objevil na jižní Moravě. Výraz „komáři“ má odkazovat ke komunistické straně. Na Ostravsku se pak objevil slogan "Bo sem tvor myslicí, tož Volím pravici". Nové billboardy jsou podle úřadujícího předsedy ODS Martina Kuby druhou vlnou, přičemž před volbami má přijít ještě vlna třetí.
Na obou typech billboardů najdeme také ptáčka, kterého lidé znají jako znak ze sociální sítě Twitter. Právně je prý vše v pořádku. „To byla strategie, že naše logo na původních billboardech nebylo. Máme i s Twitterem zkonzultované, že právně je všechno v pořádku," řekl úřadující šéf občanských demokratů Martin Kuba.
V tiskové zprávě, kterou rozeslala, sama ODS zdůrazňuje, že je nejstarší česká pravicová strana. Vedle zapojení tradičních médií, tedy inzerce v tištěných médiích a billboardů, se podle strany více objeví komunikace na webu a sociálních sítích, především na Twitteru. Billboardy se už podle mluvčího ODS Jiřího Sochora v pátek začaly vylepovat.
Nový styl komunikace
„I konzervativní strana se musí měnit. Důkazem je nejen podoba našich kandidátek, ale také nový styl komunikace,“ uvedl úřadující předseda strany Martin Kuba. „Ke kampani přistupujeme s pokorou, ale zároveň s důvěrou ve vlastní síly a tradici,“ dodal Kuba s tím, že kampaň ODS nemá útočit na všechny konkurenční subjekty, má být přátelská.
„Přátel“ má ODS věru hodně. Například se podívejte SEM, jak jejich logo v mnoha různých variantách upravil jejich zjevný sympatizant. Na ukázku jen jedno z nich:
Miloš Čermák: Uvědomují si, že si zničili pověst
Známý publicista a odborník na internet Miloš Čermák novou kampaň ODS celkem chválí: „Je celkem symptomatické, že na billboardech ODS není známé stranické logo, a dokonce ani název strany. Jen již zmíněné logo sociální sítě Twitter a takzvaný hashtag, který na této síti obvykle slouží k tomu, aby se autoři tweetů mohli přihlásit k nějakému názoru či tématu. V případě ODS je to heslo #volím_pravici. Jistě, je to jen start a v následující kampani se určitě i na billboardech a všude jinde jméno ODS objeví. Ale celkem hezky to ukazuje, že i sama strana si uvědomuje, jak si v předešlých letech zničila pověst i jméno. Posměváčkové poukazují na to, že se twitterovská anabáze může snadno otočit proti ODS. Ano, to je pravda, v tom je riziko sociálních sítí. Taky se už objevily parodie jako #volím_krabici nebo #volím_samici. Twitterovský účet, parodující jednoho z mobilních operátorů, ohlásil kampaň #volám_pravicí (a slíbil slevy na volání mobilem uskutečněná pravou rukou). Ale není tohle všechno důkaz toho, že ta kampaň vlastně funguje? Nastartovalo by diskusi snad to, kdyby vylepili plakát "Bojujeme proti korupci!" nebo "Chceme malý stát!"? Kdepak, jen by ODS byla ještě směšnější a nedůvěryhodnější. Kampaň na Twitteru chápu jako výzvu k diskusi (ne bůhvíkolikátý pokus o komickou mobilizaci) a prosbu voličskému jádru, aby to se zdecimovanou stranou ještě jednou zkusilo. Ano, možná je to zatím více kampaň na Twitter než na politickou stranu. Ale já právě v tom vidím pro ODS šanci, možná úplně poslední,“ píše na svém blogu.
Pokud vás zajímá, jak vidí kampaň ODS známý posměváček aTeo, koukněte se do fotogalerie.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.
Vložil: Anička Vančová