Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vilém Famm: Hledání ztraceného času. Vaše dopisy

10.12.2021
Vilém Famm: Hledání ztraceného času. Vaše dopisy

Foto: Se svolením Česká televize

Popisek: Logo České televize

Čas strávený před televizí a pořady prokládané reklamními bloky, které nám mají prodat cokoliv, za co inzerent televizi zaplatí. A reklamní bloky jsou čím dál delší a častější. Až někdy člověk získá pocit, že se dívá na dlouhý reklamní blok prokládaný krátkými výseky zábavných pořadů a ještě zábavnějších politických debat. A náš čtenář Vilém Famm se zamyslel nad tím, kolik času a jaké důsledky na náš život reklamní bloky mají.

„Všichni zapínáme televizi a ti co sledují různé seriály tak ví, že jsou notně prokládány reklamou a upoutávkami na programy dané stanice,“ píše Vilém Famm. „Zvláště důchodci takhle lehce ztratí 1 hodinu denně právě na reklamách a tj. 365 hodin za rok, tedy 18 250 hodin by bylo za 50 let, tj. 760 dnů, což je víc než 2 roky.

Dva roky života se jim ztratí ve víru reklam a upoutávek programů. Žijeme opravdu tak dlouho, abychom takhle mrhali časem?

Můžete ovšem říci, že se nejedná jen tak o ztracený čas. Použijete přece WC či se jdete napít. Je však i horší varianta a tou je využít přestávku. Vzít si něco dobrého a tak si  zpříjemnit tuto přestávku.

Tahle volba nám však přináší naši nadváhu. Je pak špatně, když zjistíme, že vlastně v důsledku reklam přibíráme na váze.

Ztracený čas není tedy to nejhorší, co nás potkalo. Každé kilo navíc je problém.

A pak nyní přichází Vánoce, kdy strávíme více času u televize a více pokušení po dobu reklam. Máte to taky tak?

Přeji krásné dny na 111 %,“ popřál nakonec Vilém Famm.

 

 

Reklamy, reklamy. Kupříkladu videa na iDnes. Koukl jsem na jakýsi Rozstřel, během něhož mi pustili několikrát Ivana Trojana v roli puberťáka ve vlaku. Když jsem si za pár dní chtěl pustit jiné video a vyskočil na mě zase Trojan s dredy, vztekl jsem se a okamžitě to vypnul. Od té doby na iDnes a jeho videa nelezu a Trojana jako herce vidím jako dredatého cápka bez humoru, kterého nechci zažít na filmovém plátně. Z Trojana herce se stal zelený Alzák z reklamy. Ta toxicita pro herce musí být, a je, děsivá. Jak věřit Romeovi jeho vyznání lásky pod balkonem, když nám pět minut před emocemi nacpanou scénou prodával Jar nebo připojištění. Profesní čest prodaná za mrzký peníz.

Všichni bychom měli jíst zdravě, cvičit, pohybovat se, věnovat se zušlechťujícím činnostem. Ale čokoláda je dobrá, lenošení pohodlné a do hrobu tak daleko (alespoň to tak člověku přijde, když dávají díl oblíbeného seriálu, lednička je blízko a lapiduch v nedohlednu). Se špatným svědomím se mlsáním a lenošením usilovně propracujeme až na krchov. A na smrtelné posteli se do našich vzpomínek dostane i dredy okrášlený Trojan a jeho neutuchající pokleslá prodejnost. Já vím, Trojana mají všichni rádi. Já už ne.

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb