Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Dvě betonářská čerpadla, 760 kubíků betonu, 19 hodinová šichta nonstop. Ve Znojmě vyrostl největší most na trase obchvatu

15.02.2019
Dvě betonářská čerpadla, 760 kubíků betonu, 19 hodinová šichta nonstop. Ve Znojmě vyrostl největší most na trase obchvatu

Autor: Město Znojmo

Popisek: Stavba mostu trvala neuvěřitelných devatenáct hodin

Poslední, zato největší most na aktuálně stavěné trase obchvatu vyrostl na Přímětické ulici během necelých 24 hodin. Stavbaři betonáž mostu zvládli o několik hodin dříve, než předpokládali. Původně totiž plánovali nepřetržitou šichtu, dlouhou celých 36 hodin! Na trase obchvatu Znojma vyrostl poslední most.

S betonáží začali v úterý kolem desáté hodiny dopolední, v pět hodin ráno bylo hotovo. Nyní probíhá ošetřování betonu, který bude následně měsíc zrát. Zátěžovými testy projdou všechny mosty stavby, celkově pět, až na konci celé stavby.

Nepřetržitě jela dvě betonářská čerpadla, foto město Znojmo

Řidiči ho poprvé použijí již na podzim

Na stavbě probíhá nyní také pilotové založení protihlukových stěn, které budou lemovat prakticky celou tu část obchvatu, která prochází Příměticemi. Silničáři se do dalších prací pustí s příchodem lepšího počasí. Aktuálně stavěná část obchvatu o délce cca 3,5 km od kasárenské po únanovskou křižovatku bude zprovozněna na podzim 2019.

Beton bude měsíc zrát, foto město Znojmo

Stavba mostu, respektive jeho nosné konstrukce, které se účastnily desítky stavbařů, nebyla jednoduchá. Nepřetržitě jela dvě betonářská čerpadla, z nichž každé spolykalo 20 kubíků za hodinu betonářské směsi. Tu na stavbu vozili čerstvou, již připravenou, z okolních betonárek, které jely též nepřetržitě. Ale povedlo se, dokonce dříve, než bylo plánováno.

Stavba obchvatu Znojma (od kasárenské po únanovskou křižovatku) v číslech

  • délka: 3 532 metrů
  • plocha vozovek: 63 700 m2
  • počet všech stavebních objektů: 48
  • počet mostních objektů: 5
  • Celkové délka mostů: 274,7 metrů
  • Počet mimoúrovňových křižovatek: 3 (délka větví: 3 126 metrů)

Obchvat Znojma

Stavba II. části obchvatu je součástí souboru tří staveb severního silničního obchvatu města Znojma. S jejím budováním se začalo v lednu 2017 a hotovo má být na podzim 2019. Spolu s rozestavěnou I. částí a připravovanou III. částí bude aktuálně stavěná část tvořit ucelený obchvat města. Dokončený celý obchvat bude sloužit především k odklonu tranzitní dopravy mimo město Znojmo, což bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí v celém městě. Vybudováním obchvatu dojde také ke zvýšení plynulosti dopravy a tím i k úspoře nákladů a snížení emisí.

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace