Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Od krále Klacka je v plánu dálnice z Brna do Vídně. Rakušanům zbývá dostavět 10 kilometrů. A nám?

12.03.2018
Od krále Klacka je v plánu dálnice z Brna do Vídně. Rakušanům zbývá dostavět 10 kilometrů. A nám?

Foto: Facebook

Popisek: Dan Ťok se lidí nebojí, na fotce mezi motorkáři

Stavba dálnic je v České republice tradičně běh na hodně dlouhou trať. Již od roku 1996 se s výstavbou stěžejní dálnice z Brna do Vídně nehnulo. Ne ze strany Rakušanů, ti netrpělivě podupávají na dohled od hranic a čekají, co my, kdy se do té zatracené dálnice vůbec pustíme. A ono už dvě desetiletí nic. Jen se hádáme a před volbami posloucháme sliby politiků, že týden po vyhraných volbách už bude vše hotové.

Někdy tak člověka musí napadnout, že by bylo daleko vhodnější postoupit území České republiky od Rakouska až k Brnu Rakušanům, nechat je efektivně dálnici dostavět, a pak území požadovat zpátky. Protože jinak se dálnice z Brna do Vídně prostě nedomůžeme. Česká velvyslankyně v Rakousku Ivana Červenková už má z dotazů rakouské strany kdy bude dálnice hotová hlavu jako balón. Proto se vydala do Brna na Ředitelství silnic a dálnic. A bum bác, dálnice bude. Někdy. Tento rok prý získá ředitelství povolení na pět úseků.

Dostavba v plánu do roku 4901, stihneme to

„V Rakousku pořád nechápou, v čem je problém, a jejich výrazy jsou už tak nějak konstantní. Abych mohla odpovídat lépe, chtěla jsem se zeptat přímo na místě. Pan Fiala mě ujistil, že během letošního roku by ŘSD mělo získat územní rozhodnutí na pět úseků," řekla pro server ihned.cz Ivana Červenková. Rozhodnutí je ovšem nepravomocné, takže nás nejspíš čeká to, čeho jsme se dočkali v průběhu minulých desetiletí. Spousty slibů, nadějí a ještě více zklamání.

Proč potřebujeme dálnici do Vídně (do Berlína, do Varšavy, do Bratislavy, do…)

Loňský rok byl pro mezinárodní dopravu v rámci České republiky přelomový. Německé vlaky začaly jezdit do Rakouska oklikou delší mnoho desítek kilometrů, než když jezdily přes naši republiku. Přesto trasou projíždějí mnohem rychleji. Na vině je tragický stav našich železnic. Obchod se nám tedy vyhnul. Tím, že nemáme schopnost dostavět pár kilometrů dálnice do Vídně, se připravujeme o jediné, o větší a větší obchodní spolupráci se zahraničím. A to pouze k vlastní škodě. My na tom tratíme. A to dost podstatně.

Dan Ťok vyráží poklepat základní kámen

Dan Ťok v úterý 13. března vyrazí slavnostně zahájit stavební práce na stavbě silnice I/21 Trstěnice – Drmoul. Pět kilometrů dlouhá silnice má ulevit obyvatelům okolních obcí od vysokého provozu. Poklepat na základní kámen přijede Dan Ťok, ministr dopravy minulé i té současné vlády, který s výstavbou dálnice z Brna do Vídně nepohnul ani o jeden jediný centimetr. Pro Aktualne.cz uvedl, že by dálnice mohla být hotová do roku 2030, dal si tak čas zhruba na dva kilometry dálnice ročně. To není mnoho... ovšem s ohledem na rychlost, s jakou na výstavbě doposud děláme, je to očividně rychlost srovnatelná s rychlostí geparda s běhavkou.

Byrokrati na sebe očividně ušili bič. Sebou samými vytvořený byrokratický val, který neumožní výstavbu téměř ničeho, jim brání v tom, aby sami sobě povolili stavbu, která je pro Českou republiku stěžejní. A tak nás mezinárodní obchod, a s ním i bohatství, budou nadále a setrvale objíždět, protože prostě neumíme postavit pitomou dálnici nebo modernizovat železnici.

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb