Od krále Klacka je v plánu dálnice z Brna do Vídně. Rakušanům zbývá dostavět 10 kilometrů. A nám?
12.03.2018
Foto: Facebook
Popisek: Dan Ťok se lidí nebojí, na fotce mezi motorkáři
Stavba dálnic je v České republice tradičně běh na hodně dlouhou trať. Již od roku 1996 se s výstavbou stěžejní dálnice z Brna do Vídně nehnulo. Ne ze strany Rakušanů, ti netrpělivě podupávají na dohled od hranic a čekají, co my, kdy se do té zatracené dálnice vůbec pustíme. A ono už dvě desetiletí nic. Jen se hádáme a před volbami posloucháme sliby politiků, že týden po vyhraných volbách už bude vše hotové.
Někdy tak člověka musí napadnout, že by bylo daleko vhodnější postoupit území České republiky od Rakouska až k Brnu Rakušanům, nechat je efektivně dálnici dostavět, a pak území požadovat zpátky. Protože jinak se dálnice z Brna do Vídně prostě nedomůžeme. Česká velvyslankyně v Rakousku Ivana Červenková už má z dotazů rakouské strany kdy bude dálnice hotová hlavu jako balón. Proto se vydala do Brna na Ředitelství silnic a dálnic. A bum bác, dálnice bude. Někdy. Tento rok prý získá ředitelství povolení na pět úseků.
Dostavba v plánu do roku 4901, stihneme to
„V Rakousku pořád nechápou, v čem je problém, a jejich výrazy jsou už tak nějak konstantní. Abych mohla odpovídat lépe, chtěla jsem se zeptat přímo na místě. Pan Fiala mě ujistil, že během letošního roku by ŘSD mělo získat územní rozhodnutí na pět úseků," řekla pro server ihned.cz Ivana Červenková. Rozhodnutí je ovšem nepravomocné, takže nás nejspíš čeká to, čeho jsme se dočkali v průběhu minulých desetiletí. Spousty slibů, nadějí a ještě více zklamání.
Proč potřebujeme dálnici do Vídně (do Berlína, do Varšavy, do Bratislavy, do…)
Loňský rok byl pro mezinárodní dopravu v rámci České republiky přelomový. Německé vlaky začaly jezdit do Rakouska oklikou delší mnoho desítek kilometrů, než když jezdily přes naši republiku. Přesto trasou projíždějí mnohem rychleji. Na vině je tragický stav našich železnic. Obchod se nám tedy vyhnul. Tím, že nemáme schopnost dostavět pár kilometrů dálnice do Vídně, se připravujeme o jediné, o větší a větší obchodní spolupráci se zahraničím. A to pouze k vlastní škodě. My na tom tratíme. A to dost podstatně.
Dan Ťok vyráží poklepat základní kámen
Dan Ťok v úterý 13. března vyrazí slavnostně zahájit stavební práce na stavbě silnice I/21 Trstěnice – Drmoul. Pět kilometrů dlouhá silnice má ulevit obyvatelům okolních obcí od vysokého provozu. Poklepat na základní kámen přijede Dan Ťok, ministr dopravy minulé i té současné vlády, který s výstavbou dálnice z Brna do Vídně nepohnul ani o jeden jediný centimetr. Pro Aktualne.cz uvedl, že by dálnice mohla být hotová do roku 2030, dal si tak čas zhruba na dva kilometry dálnice ročně. To není mnoho... ovšem s ohledem na rychlost, s jakou na výstavbě doposud děláme, je to očividně rychlost srovnatelná s rychlostí geparda s běhavkou.
Byrokrati na sebe očividně ušili bič. Sebou samými vytvořený byrokratický val, který neumožní výstavbu téměř ničeho, jim brání v tom, aby sami sobě povolili stavbu, která je pro Českou republiku stěžejní. A tak nás mezinárodní obchod, a s ním i bohatství, budou nadále a setrvale objíždět, protože prostě neumíme postavit pitomou dálnici nebo modernizovat železnici.
Vložil: Štěpán Cháb