Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Kdo nechce, tak reklamě nepodlehne, tvrdí obchodník Bárta

10.06.2013
Kdo nechce, tak reklamě nepodlehne, tvrdí obchodník Bárta

Autor: archiv

Popisek: Peníze

Šmejdi, slovo, které patří k těm nejfrekventovanějším v posledních týdnech. Dříve byli šmejdi v politice, ve sportu, ve společnosti a dnes díky stejnojmennému dokumentárnímu filmu jde už výhradně o přímé prodejce, kteří na předváděcích akcích nabízejí předražené zboží.

Alespoň podle filmu a následné kampani v bulvárním tisku. Přitom ale přímý prodej patří k tradičním obchodním způsobům a předváděcí akce k normálním marketingovým metodám. Nejen o šmejdech jsme mluvili s Josefem Bártou, společníkem firmy Beck International.

Čím je vlastně podle Vás přímý prodej?

Takový způsob nabízení zboží,  je běžný opravdu po celé Evropě. A není ničím mimořádným, nebo dokonce škodlivým. Vždyť podobně jako přímý prodej působí na člověka jakýkoliv druh reklamy, a to doslova všude. A neovlivňuje naše důchodce například daleko více nablýskané a upovídané teleshoppingy, a nebo reklamy na „zdravé“ potravinové doplňky? Určitě ano!  S ataky reklamy se setkáváme na každém kroku a je na každém jak ji podlehne. A nezáleží na věku. Kdo chce, tak reklamě nepodlehne, a nebo si vybírá s rozmyslem.

V momentě, kdy se začalo mluvit o šmejdech v souvislosti s přímým prodejem na předváděcích akcích, se začalo mluvit téměř výhradně o vaší firmě. Proč? 

Protože jsme nejdéle na trhu, přes osmnáct let, a protože si pak mnoho lidí podobný způsob nabízení zboží spojuje výhradně s naší firmou. A je potom přirozené, že v až vášnivé kampani nedostanou slovo naši spokojení zákazníci, ale ti nespokojení a zklamaní, kteří s námi ve většině případů nemají nic společného. Na trhu se objevilo totiž velké množství podivných obchodníků. Někteří z nich s námi i opravdu krátce spolupracovali, ale protože se provinili proti našemu etickému kodexu, skončili u nás a založili si vlastní firmu, kde se chovají spolu s mnoha ostatními malými firmami opravdu jako šmejdi. Nejhorší je, že jsou často anonymní, společnosti při problémech přivádějí ke krachu a  obratem zakládají firmu jinou. My máme adresu stále stejnou a každý zákazník s námi může komunikovat osobně, telefonicky i elektronicky.

Často se vám vytýká, že se zákazníky podepíšete smlouvu daleko od jejich domova, kde se cítí nejistě, a pak už nemůže nic dělat a zboží případně vrátit?

A to je jeden z mnoha omylů. Zakoupené zboží může každý náš zákazník vrátit do čtrnácti dnů, když si nákup rozmyslí. A to nejen osobně, ale například i poštou. Peníze dostane vždy zpět. Neexistuje zákazník Beck International, který by za vrácené zboží nedostal peníze zpět. A to i přesto, že při předvádění má čas si vše rozmyslet a  výrobek vidět na vlastní oči. Na rozdíl od například teleshoppingu. Mimochodem zmíněný bulvár takového zákazníka hledal. Marně!

Často se vám vytýká, že nabízíte předražené zboží...

Já říkám, že prodáváme především velmi kvalitní značkové zboží. A že námi prodávané výrobky jsou opravdu kvalitní, svědčí záruční doba, kterou nabízíme. Na veškeré spotřební předměty je to pět let a na nádobí dokonce 25 let. To znamená, že každý, kdo si u nás například hrnce koupil, má  stále i teď bezplatný servis.  

Kolik zákazníků na vašich předváděcích akcích ze všech zúčastněných, zboží opravdu nakoupí?

Možná vás to překvapí, ale je to asi jen deset, maximálně dvacet procent. Například z jednoho autobusu, kterým přijede 40 našich klientů, čtyři něco koupí. I to je důkaz, že u nás pod tlakem opravdu nenakupují.

Jak se dá podle vás řešit problém šmejdů?

V každém lidském počínání se dají najít poctivci i podvodníci. Přímý prodej je normální způsob nabízení zboží a není je nutný rušit, jen proto, že se v něm objevují nepoctivci. To bychom mohli například zrušit všechny reklamy mířící na důchodce, a které to ale nejsou,  nebo raději všechny marketingové aktivity. My máme kolem 400 000 zákazníků, kteří se k nám vrací a jsou s námi spokojeni. Teď zrovna mi poslal jeden náš klient fotografii z vícedenního zájezdu do Itálie. Večer se tam všichni baví při dobrém jídle a tanci a pojedou prý s námi určitě i příště.

Kolik lidí s vámi vyjede ročně na zahraniční zájezdy, kde jim také nabízíte své zboží?

Ročně je to 15 až  20 000 klientů. Jezdíme opravdu po celé Evropě. Nejčastěji po Itálii, Rakousku, Monaku, Francii. Teď máme naše klienty například v Toskánsku a v Saint Tropez. Chtěl bych ale zdůraznit, že předváděcí akce jsou na těchto vícedenních výletech vždy dobrovolné a je vždy jen jedna. Řada, lidí, kteří s námi cestují, se jich například vůbec nezúčastní.

Společnost Beck International, má kromě předváděcích akcí s přímým prodejem i jiné aktivity. Neovlivňuje současná vášnivá kampaň proti šmejdům jejich výsledky?

Zatím ne. Fitnes centra BBC mají už svou stálou klientelu a fungují velmi dobře, stejně jako rodinné zábavní centrum s mnoha atrakcemi pro děti Beckiland v obchodním centru v Praze na Zličíně. Zde jsme například měli tento víkend rekordní návštěvu za poslední dva roky, skoro tři tisíce nadšených dětí se svými rodiči.  

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace