Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

V neděli občas něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Na každou korunu stát přidá třicet haléřů. Šéf asociace krajů Michal Hašek s ministrem dopravy podepsal smlouvu o financování krajské železnice od roku 2020 do roku 2034

23.07.2016
Na každou korunu stát přidá třicet haléřů. Šéf asociace krajů Michal Hašek s ministrem dopravy podepsal smlouvu o financování krajské železnice od roku 2020 do roku 2034

Foto: Jihomoravský kraj

Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok (vlevo) a hejtman Michal Hašek

Vláda se s kraji dohodla na parametrech smlouvy, která zajistí financování krajské železnice v letech 2020 až 2034. Vláda jednání o smlouvě tento týden 20. července dopoledne přerušila, ale po obědě a jednání s Radou AKČR smlouvu schválila. Šéf asociace krajů Michal Hašek doplnil, že kromě dohody o financování železnice podepíše s ministrem dopravy Danem Ťokem memorandum o spolupráci státu a krajů na údržbě silnic 1. třídy.

Smlouva nahradí železniční memorandum

Nová dohoda, kterou vláda s kraji podepsala, nahradí takzvané železniční memorandum, které nebylo právně závazné a v minulosti bylo několikrát zpochybňováno. Kraje by ke každé vynaložené koruně na provoz železniční dopravy mohly získat zhruba 30 haléřů státní dotace.

K podpisu smlouvy řekl předseda Asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek: „Na Úřadu vlády jsme podepsali smlouvu o spolufinancování regionální železniční dopravy v ČR na roky 2019-2034. Následovat bude kolečko podpisů hejtmanů v krajích. Smlouva na patnáct let zajistí krajům spolufinancování regionální železniční dopravy s ročním příspěvkem státu ve výši téměř tří miliard korun (na 1 Kč z rozpočtu kraje stát přidá zhruba 30 haléřů). Vyjednali jsme tak s kabinetem Bohuslava Sobotky pro čtyři volební období krajských samospráv stabilní financování regionální železniční dopravy s přispěním státu v rozsahu kolem 45 miliard korun, lidem mobilitu v dojížďce za prací i za veřejnými službami."

Peníze poputují tam, kde jezdí aspoň čtyři páry vlaků

Návrh dohody o pravidelných závazných příspěvcích pro kraje na objednání železniční dopravy schválil kabinet letos v březnu. Dohoda počítá s tím, že kraje dostanou v součtu zhruba 2,9 miliardy korun ročně. Výše příspěvku se bude pravidelně navyšovat o inflaci. Kraje budou moci státní příspěvek použít na železničních tratích, kde jsou během pracovních dnů objednány alespoň čtyři páry vlaků.

Většina železničních linek v Česku je dotovaná. Stát prostřednictvím ministerstva dopravy dorovnává takzvanou prokazatelnou ztrátu na rychlíkových tratích. Kraje pak z vlastních peněz a částečně i z peněz získaných převodem přes ministerstvo dopravy spolufinancují provoz regionálních osobních vlaků.  

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

 

Vložil: Lucie Bartoš

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace