Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Krok k transparentnosti: Rada Jihomoravského kraje projednala analýzu smluv s Letištěm Brno a rozhodla o jejím úplném zveřejnění. Jaká jsou rizika?

30.06.2016
Krok k transparentnosti: Rada Jihomoravského kraje projednala analýzu smluv s Letištěm Brno a rozhodla o jejím úplném zveřejnění. Jaká jsou rizika?

Autor: Jihomoravský kraj

Popisek: Rada Jihomoravského kraje projednala analýzu smluv s Letištěm Brno a rozhodla o jejím úplném zveřejnění

Rada Jihomoravského kraje projednala ve čtvrtek dokument, který zadal Jihomoravský kraj z důvodu přijetí nového občanského zákoníku a ověření možnosti posílit své postavení pronajímatele.

Analýza upozorňuje na možná rizika

Analýza smluvních vztahů mezi Jihomoravským krajem a provozovatelem mezinárodního letiště Brno-Tuřany upozorňuje na možná rizika stávajících smluv, uzavřených v roce 2004. Kraj tak dostal do rukou materiál, na základě kterého vyvolá jednání s provozovatelem letiště a dojde k narovnání smluvních vztahů, zejména pak na základě nového občanského zákoníku.

Jihomoravský kraj získal letiště Brno-Tuřany do svého majetku zákonem v roce 2004 včetně platného smluvního vztahu na pronájem a provozování letiště, uzavřeného s účinností od 1. 7. 2002 mezi státním podnikem Česká správa letišť, s. p., jako pronajímatelem a společností Letiště Brno, a. s., jako nájemcem podniku. Jihomoravský kraj tak ze zákona vstoupil do postavení pronajímatele podniku letiště Brno–Tuřan.

Radní informují novináře.

Srovnání s letišti v Ostravě a Karlových Varech

Nezávislá právní a ekonomická analýza smluv s provozovatelem letiště se sestává z právní části obsahující analýzy smluvních vztahů, uzavřených s provozovatelem letiště, a z části ekonomické, obsahující analýzy, zohledňující některé účetní, daňové a finanční aspekty.

Analýza se zaměřila jednak na právní posouzení staré smlouvy o nájmu podniku a jejich dodatků s ohledem na nový občanský zákoník, jednak na posouzení ekonomického modelu provozování brněnského letiště ve srovnání s regionálními letišti v Ostravě a Karlových Varech.

Hejtman Michal Hašek hovoří o letišti.

Dojde k navýšení sjednaného nájemného?

Analýza upozorňuje na některá rizika a navrhuje doporučený postup. Tím by mělo být vyvolání jednání o podřízení smlouvy nové právní úpravě, dále stanovení podmínek, za kterých dojde k navýšení sjednaného nájemného, například v návaznosti na dosažení hospodářských výsledků, posílení pozice Jihomoravského kraje ve vztahu ke kontrole provozování letiště a uzavírání podnájemních smluv, podrobnější úprava vypořádání po ukončení trvání smlouvy o nájmu zejména se zohledněním existujících věcných břemen a realizované výstavby.

Ekonomická část analýzy ukazuje, že ve srovnání s Letištěm Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově je brněnský model provozování letiště výhodnější pro veřejné finance a rozpočet kraje. Mezi lety 2004 až 2014 šly do ostravského letiště investice z veřejných prostředků ve výši 1,48 miliardy korun. Do brněnského pak ve výši 273 milionů korun.

Brněnské letiště navíc vykazuje jak v počtu cestujících, tak počtu pohybu letadel plus minus dvojnásobných hodnot. Moravskoslezský kraj jako jediný akcionář společnosti Letiště Ostrava dotoval letiště 40 až 45 miliony korun ročně, kdežto Jihomoravský kraj 39 miliony za celé sledované období. 

Celou analýzu najdete zveřejněnou ZDE.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace