Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jihomoravský kraj se rozhodl zásadně modernizovat vlaky v regionální dopravě. Chce mít vlastní železniční park

22.02.2016
Jihomoravský kraj se rozhodl zásadně modernizovat vlaky v regionální dopravě. Chce mít vlastní železniční park

Autor: fotodoprava.com

Popisek: Jihomoravský kraj se rozhodl zásadně modernizovat vlaky

Až 7,1 miliardy korun bez DPH by chtěl získat Jihomoravský kraj na pořízení nových elektrických vlakových jednotek do vlastnictví kraje s použitím evropských fondů.

Kraj dá něco přes jednu miliardu

Krajští zastupitelé napříč politickým spektrem schválili záměr pořízení nových železničních elektrických jednotek do majetku Jihomoravského kraje s podmínkou využití prostředků Operačního programu Doprava do výše 7,1 miliard korun. Na celkové výši této investice do nových železničních jednotek (7,1 miliardy korun bez DPH) by se kraj měl podílet patnáctiprocentním spolufinancováním, což představuje částku 1,065 miliardy korun bez DPH.

Model obvyklý v Německu

„Jihomoravský kraj dlouhodobě vyhodnocuje možnost obnovy železničního parku. Po vypsání operačního programu Doprava 2 chceme jít cestou vlastního pořízení těchto vlakových jednotek. Je to model, který je obvyklý například v některých spolkových zemích v Německu. Vlaky nakoupí do svého vlastnictví přímo kraj, a poté je poskytne tomu, kdo bude mít uzavřenu smlouvu jako náš partner pro regionální železniční dopravu. V případě jakéhokoliv problému potenciálního provozovatele nehrozí, že by byla zastavena železniční doprava, protože kraj bude nadále nakládat s vlastním majetkem,“ uvedl hejtman Michal Hašek.

Michal Hašek na tiskové konferenci

Po roce 2019, až skončí smlouva Českým drahám

Náměstek hejtmana Roman Hanák připomněl, že současný železniční vozový park je starý přibližně 45 let. „Chceme obnovit zejména linky S2 a S3, v první fázi by šlo o šest kusů dvoudílných jednotek o kapacitě 145 míst a 25 kusů čtyřdílných jednotek. V další fázi bychom žádali o doplnění čtyř kusů dvoudílných jednotek a deseti kusů čtyřdílných jednotek. Ministerstvo dopravy navíc zvažuje úpravu dotačních podmínek s tím, že by mohl nakupovat Správa železničních dopravních cest jako servisní místo, které by potom pronajímalo tato vozidla vysoutěženým dopravcům,“ řekl náměstek Hanák.

Současnému dopravci – tedy Českým drahám – končí smlouva s krajem v roce 2019. Nové jednotky by tak měly být nasazeny do provozu po tomto termínu. 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na 

 

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace