Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Hororová zákoutí, opuštěné budovy a fabriky... Co se v nich skrývá? Na vimperském zámku to zjistíte

17.05.2015
Hororová zákoutí, opuštěné budovy a fabriky... Co se v nich skrývá? Na vimperském zámku to zjistíte

Foto: Klára Drenčeniová

Popisek: Jedno z vystavených zákoutí

FOTO Vimperská zákoutí bývalých průmyslových budov či areálů, míst, která jsou již dlouhá léta opuštěná. Věděli jste o nich? Takové lokace prezentuje na svých snímcích od května ve vimperském zámku výstava mladé vimperské fotografky Kláry Drenčeniové. Vysoký podíl takzvaných brownfieldů je jednou z výrazných slabých stránek Vimperka, jak je zmíněno i v jeho územních plánech.

Sklárna, dřevopodnik, vlakové nádraží...

„V celém souboru se také objevují fotografie průmyslových objektů, které jsou stále činné nebo již využívané k jiným účelům. Návštěvníci si mohou prohlédnout fotografie budov a objektů bývalých kasáren U Sloupů, bývalých tiskáren ve městě, bývalých skláren, rovněž nefunkčního Dřevopodniku a jeho okolí, okolí Jitony, vlakového nádraží. Určitě zajímavé budou pro Vimperáky fotografie bývalé klubovny pionýrů v Pasovské ulici,“ jmenuje Klára Drenčeniová, která vystudovala Univerzitu Tomáše Bati, obor fotografie.

Výstava s názvem Odstín Vimperka - vimperský industriál bude v zámecké galerii k vidění do 2. června. Autorka začala na projektu pracovat už na podzim roku 2013. Nejnáročnější při přípravě výstavy bylo vyvolávání filmů, zdlouhavé skenování a retušování. Celý projekt je nafotografován analogovou středoformátovou zrcadlovkou.

Impulsem pro vytvoření výstavy byl správce vimperského muzea Ladislav Čepička. Podle něj měla Klára ideální předpoklady pro vytvoření nesmírně kvalitní výstavy. „Je z Vimperka, město výborně zná, má ho ráda, a navíc ’vidí přes objektiv fotoaparátu’," oceňuje mladou fotografku Čepička.

Klářina tvorba je výjimečná díky tomu, že dokáže zdánlivé banalitě vtisknout poetický výraz, upoutat pozornost jinak zanedbatelným detailem. „Tím vtáhne diváka do kompozice fotografie, překvapí náladou, tónem i hudbou fotky,“ chválí Čepička, který vedle archeologie vystudoval i dějiny umění.

Původní obraz považuje za polotovar

„Klára Drenčeniová jde cestou hledání, cestou zkoumání a cestou experimentu, na který jsme na domácí fotografické scéně nebývali zvyklí. Už její přístup k fotografii, kterou vytvoří ’okem’, ale dále s ní pracuje, neboť prapůvodní foto považuje za polotovar, který je potřeba dotvořit. Ale dotvořit umělecky hutně, nevybarvit, nevyšperkovat, nenavěsit na něj zbytečný balast, ba naopak oprostit ho od všech rušivých vlivů a co nejvíc ho zjednodušit či zeschematizovat, aby začal coby obraz vyprávět a diváka plně vtáhl do příběhu, který se před ním prostřednictvím Klářiných fotek odvíjí,“ uzavírá Čepička.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš