Žhavá část kampaně se blíží

Konečně drama, nebo propadáky? Obecná škola a Pelíšky se vrací. Hned třikrát. Bohužel bez Kodeta a Šafránkové. A kdo bude škrtit babičku?

28.08.2016

Autor: Czech Film

Popisek: 'Svěrákovskou' novinku má patřičně zdramatizovat postava svérázného strýce Vlka, který dokonce bude škrtit babičku. Poznáváte ho?

Senzační úspěch komedií Pelíšky a Obecná škola přiměl jejich tvůrce, aby natočili další pokračování, a to v dosud nevídaném rozsahu. Jejich děj a hrdinové se však vrátí zpět do minulosti. Zatímco v pokračování tolik oblíbené Obecné školy, nazvaném Po strništi bos, se setkáme alespoň s některými původními herci, v Zahradnictví, navazujícím na kultovní Pelíšky, již bohužel nikoliv. Nahradí je aktuální filmové hvězdy.

Ale jinak budou nové filmy opět výsledkem spolupráce osvědčených tandemů Jana a Zdeňka Svěrákových a Jana Hřebejka s Petrem Jarchovským. Jak už bývá v případě otce a syna Svěrákových zvykem, na další společný snímek se dlouho připravovali. Scénář prý vznikl již před třinácti lety a dočkal se celkem čtyř verzí. Ta poslední se právě začíná natáčet. Jan Svěrák ujišťuje, že tentokrát nejde o kroniku jeho dětství, ale zároveň přiznává: „Jsem to já a nejsem to já.“

Tentokrát bez Šafránkové

Děj vypráví příběh chlapce, který byl z města přesazen na venkov a sleduje, co to s ním udělalo. Vzhledem k tomu, že se vrací ještě víc do historie než Obecná škola, hlavní manželskou dvojici budou hrát místo Zdeňka Svěráka a Libuše Šafránkové Ondřej Vetchý s Terezou Voříškovou. Jednu z rolí si samozřejmě střihne Jan Svěrák, tentokrát coby ředitel školy, a také Jan Tříska. Igor Hnízdo to však bohužel nebude. Herecké obsazení doplní aktuální hvězdy českého filmu, například nejvíc obsazovaný herec současnosti Hynek Čermák. Dobrou zprávou však je, že se po delší době k filmování vrací Oldřich Kaiser. Ten vytvoří dodatečně dopsanou postavu strýce Vlka, díky němuž se prý podařilo scénář filmu zdramatizovat. Na to, že je dramatický málo, si coby režisér stěžoval Jan Svěrák, a tak si jeho otec vzpomněl na postavu strýce, který škrtil babičku. „Nyní je to konečně filmové drama,“ vtipkuje Zdeněk Svěrák.

Kodet v mladším vydání

Jedním z hrdinů výpravné trilogie, kterou právě natáčí Jan Hřebejk pod názvem Zahradnictví, se opět stal odbojář, kterého v Pelíšcích nenapodobitelným způsobem zahrál Jiří Kodet. Jako o dvacet let mladšího ho tentokrát bude hrát Martin Finger. Jeho předobrazem byl ve skutečnosti dědeček scénáristy Petra Jarchovského Jindřich. Jarchovský, podobně jako Zdeněk Svěrák, vzpomínky z dětství využil v řadě dalších scénářů či knížek.

Dluh vůči matce

Do popředí retrokomedie Zahradnictví se však tentokrát dostanou osudy tří sester, které budou hrát Anna Geislerová, Klára Melíšková a Gabriela Míčová. Jarchovský po natočení Pelíšků litoval, že se v Pelíšcích neobjevila postava, zachycující život jeho matky Daniely, a chce tak svůj ‘dluh‘ vůči ní splatit. Prostřednictvím rodinného portrétu se zároveň snažil zachytit i dramatické historické změny v naší společnosti v éře válečné i poválečné. ‘Nové‘ Pelíšky se stanou na naše poměry nevídaným projektem, realizovaným v rámci česko-slovensko-polské koprodukce, a jeho rozpočet dosáhne kolem sto dvaceti milionů korun.

Znovu zalitý pytlík čaje?

Premiéry nových filmů Jana Svěráka a Jana Hřebejka se mají konat příští rok a již nyní jsou očekávány s velkou zvědavostí. Najde se však řada filmových fanoušků, kteří pokračování úspěšných snímků považují za znovu zalitý pytlík čaje nebo nastavovanou kaši. A obávají se, aby nebyly místo k smíchu k pláči. A v případě Zahradnictví dávají najevo velké zklamání z hereckého obsazení.

V pouhých patnácti ji otec šoupl do náruče chlapovi, který byl víc než dvakrát tak starý. Jejich láska byla ale jen reklamní trik. Naučila se anglicky, získala Oscara, jako první Češka se objevila v legendárních Simpsonech… A dál?

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na