Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Postřehy občanů města Český Krumlov byly oceněny

13.12.2013
Postřehy občanů města Český Krumlov byly oceněny

Autor: ckrumlov.info

Popisek: Český Krumlov

Zvláštní ocenění v soutěži The Best 2013 získala aplikace s názvem Závady a nedostatky – postřehy občanů města. Postřehy občanů města Český Krumlov získaly ocenění.

Již osmý ročník této soutěže vyhlásil magazín Egovernment, který v České republice již dvanáctým rokem sleduje postup informatizace a elektronizace veřejné správy i společnosti obecně. Odborným partnerem soutěže Egovernment The Best je společnost KPMG Česká republika, která poskytuje služby také vládním institucím, subjektům veřejného sektoru a neziskovým organizacím.

Důležitý byl nápad

Soutěž byla v rámci objektivity vyhlášena ve čtyřech kategoriích, v nichž se projekty navzájem porovnávaly. Jednalo s o kategorii centrálních projektů, projektů krajů, projektů měst (městských částí) a projektů obcí. Navzájem tak byly porovnávány pouze projekty adekvátního rozsahu a významu.

Soutěž byla určena každému, kdo v rámci veřejné správy ČR realizoval jakýkoliv projekt elektronizace. Nebylo podstatné, zda se jedná o malý či velký, lokální či celorepublikový projekt. Byl důležitý nápad a skutečnost, že se jedná o elektronizaci veřejné správy. Cílem projektu Egovernment The Best KPMG je zviditelnění zajímavých projektů, které mohou být inspirací pro ostatní realizátory a provozovatele.

Město Český Krumlov zprovoznilo novou webovou aplikaci pro hlášení závad a nedostatků na území města v srpnu letošního roku. Za první dva měsíce provozu bylo nahlášeno 121 závad, z nichž valná většina byla relevantními upozorněními. Převzatá hlášení jsou zobrazena v mapě a celkovém přehledu a je tak možné sledovat průběh jejich řešení. V seznamu hlášení lze třídit a vyhledávat dle různých parametrů jako je např. stav řešení, kategorie či datum nahlášení.

Bylo nahlášeno již 192 závad

Aplikace byla vytvořena pracovníky oddělení informatiky s využitím volně dostupných technologií a díky kladnému hodnocení z řad veřejnosti i pracovníků úřadu lze předpokládat dlouhodobé trvání projektu. Projekt tak může být inspirací pro ostatní subjekty veřejné správy. „ K dnešnímu dni bylo nahlášeno již 192 závad, z nichž 154 bylo označeno jako vyřešené. Nejvíce (74) je v kategorii  ‘závady na komunikacích’”, uvádí Ing. Jan Lippl, spoluautor aplikace s tím, že v plánu je utvořit také mobilní verzi aplikace.

“Velice děkuji Ing. Janu Lipplovi a Ing. Aleši Borovkovi, kteří zásluhou svých osobních dovedností dokázali naprogramovat originální řešení, které se nejenom vyrovná komerčním řešením, ale zjevně je dokáže i překonat,“ doplňuje tajemník Městského úřadu Český Krumlov Mgr. Radim Rouče.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace