Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Výjezd z tunelu na nábřeží v Monte Carlu, belgická zatáčka Eau Rouge: Senzační autodráha F1

14.02.2018
Výjezd z tunelu na nábřeží v Monte Carlu, belgická zatáčka Eau Rouge: Senzační autodráha F1

Foto: Turistický spolek Lipenska

Popisek: Tahle část dráhy napodobuje výjezd z tunelu na nábřeží v Monte Carlu.

Zatáčka Eau Rouge v belgickém Spa-Francorchamps, Karussell ze severní smyčky v Nürburgringu, což je tradiční německá závodní dráha, výjezd z tunelu na nábřeží v Monte Carlu – tyto jezdecké lahůdky ze závodů Formule 1 je možné vyzkoušet na autodráze, která je od února k dispozici v hotelovém resortu Relax v Dolním Vltavici. Autodráha je unikátní propracovaností svých detailů.

V hotelovém resortu Relax v Dolní Vltavici na Lipensku je od začátku února k dispozici unikátní česká autodráha FARO, která je svou věrnou propracovaností i autentičností zpracování jednotlivých detailů jedinečná v rámci celé republiky. Objevují se na ní řidičské lahůdky, které oceňují automobiloví závodníci na okruzích Formule 1 v belgickém Spa, monackém Monte Carlu či na německém Nürburgringu. Je určena pro děti od 12-ti let, určitě si zde ale užijí i dospělí.

Legendy Formule 1 podle originálních fotografií

Autodráha je složená ze tří sekcí. „Jedna sekce naznačuje slavnou zatáčku Eau Rouge v belgickém Spa-Francorchamps, která patří k legendám v závodech Formule 1. Jezdci se musí v jedné chvíli vyrovnat s rychlostí, přetížením a ještě se držet ideální stopy. Ta je důležitá pro výjezdy do nejdelší rovinky, kde je ideální šance pro předjíždění,“ vysvětluje spolumajitel hotelového resoru RELAX Michal Pavlíček. Dále je zde legendární Karussell ze severní smyčky v Nürburgringu, což je tradiční německá závodní dráha, poslední sekcí je výjezd z tunelu na nábřeží v Monte Carlu.

„Všechny sekce jsou postaveny podle originálních fotografií jednotlivých okruhů, které pocházejí ze 60. a 70. let minulého století. Na trati je také Café du Chicane, což je slavná, ale dnes již zbouraná kavárna, která stála za šikanou u výjezdu z tunelu v Monte Carlu,“ uvádí Pavlíček. „Její zvláštnost nespočívá v délce, ale v pečlivém a jedinečném zpracování detailů okolo dráhy,“ dodává. Právě tyto propracované detaily vytváří výjimečnost komplexu celé autodráhy.

Více než 40 závoďáků od formulí přes prototypy až po jaguáry

„Na moři je ukotvený člun záchranářů, který kotvil u mola v Monte Carlu. Dobové reklamy, svodidla, balíky slámy, ale i jednotlivé stromy stojí tak, jak to bylo ve skutečnosti,“ vysvětluje Pavlíček. Autodráha funguje od začátku února a za poplatek si jí mohou vyzkoušet hoteloví hosté i příchozí. Vyšla na zhruba půl milionu korun a pro opravdové fandy a fajnšmekry je zde více než 40 závodních aut od formulí přes prototypy až po Pavlíčkovy oblíbené jaguáry. Všechny samozřejmě stylově z 60. – 70. let minulého století.

Nechybí dobový kameraman, který natáčí záběry do televizního zpravodajství. Vozidlo hasičů i nabourané a odstavené závodní vozy okolo trati. „Snažili jsme se, aby iluze závodní dráhy byla dovedena do nejmenších detailů. Ještě zbývá dodělat interiér monacké kavárny Café duChicane,“ uvedl Pavlíček, který si stavbou této autodráhy splnil svůj chlapecký sen. V dětství se totiž aktivně věnoval automodelářství, dokonce se také stal v roce 1975 2.vicemistrem tehdejšího Československa. K tomu je spoluorganizátorem největší setinové rally u nás, s názvem South Bohemia Classic, jejímž hlavním centrem je tradičně hotel Relax. V září loňského roku se soutěž jela po osmé. V setinové rally nevítězí ten nejrychlejší, rozhodují orientační schopnosti a na setinu vteřiny přesné průjezdy jednotlivých testů. Loňskou téměř 420 kilometrů dlouhou trať absolvovalo 139 osádek automobilových veteránů.

Tip na aktivní výlet pro dospělé hračičky

„Takové projekty zpestřují celkovou turistickou nabídku Lipenska zvláště ve dnech, kdy je nevlídné počasí, je to fantastický tip na aktivní výlet, a to nejenom pro teenagery, ale možná ještě spíše pro dospělé hračičky. Ve spojení s wellness a relaxačním centrem hotelu Relax je to vážně skvělá nabídka pro celou rodinu. Holky na relax, kluci k autodráze. Jsme rádi, že hotel Relax je jedním z našich aktivních členů,“ zhodnotil novou atrakci Jiří Mánek, předseda Turistického spolku Lipenska, který v regionu pečuje o rozvoj turistického ruchu.

Autodráhu vyprojektovala a vyrobila plzeňská firma FAROfactory, která je pokračovatelem tradiční výroby českých autodráh ITES a později GONIO, která byla součástí národního podniku Koh-i-noor a měla výrobu umístěnou v jihočeských Trhových Svinech. „Beru to jako symbolický akt návratu na jih Čech. Jednotlivé základní díly autodráhy jsou téměř identické k těm, jaké se vyráběly v 80.letech v Trhových Svinech,“ uzavírá Pavlíček.

 

Vložil: Dagmar Olbrichová