Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Volary.eu: Železniční koridor kolem Lipna zůstává v územním plánu

06.03.2013
Volary.eu: Železniční koridor kolem Lipna zůstává v územním plánu

Foto: wikipedia.org

Popisek: Lipenská přehrada

Jedna z prvních železničních tratí 21. století by měla propojit dvě stávající dráhy, historickou elektrickou trať Rybník – Lipno nad Vltavou a trať z Českých Budějovic přes Český Krumlov a Horní Planou do Černého Kříže. Projekt v Černé v Pošumaví narazil na velký odpor, nikoli však kvůli samotné myšlence nové trati, ale kvůli jejímu trasování.

Lidé by podle původního návrhu přišli o pozemky a budovy na nich. Obec spolu se skupinou dalších lidí a firem loni navrhla zrušení části Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje.

Krajský soud v Českých Budějovicích však v minulý týden návrh zamítl. Důvod k zásahu nyní nenašel ani Nejvyšší správní soud, který svým rozhodnutím potvrdil, že Zásady územního rozvoje (ZÚR) Jihočeského kraje, které krajští zastupitelé schválili v roce 2011, jsou v souladu s platnou legislativou. Součástí ZÚR je vymezený koridor mezi Lipnem nad Vltavou a Černou v Pošumaví pro projekt Šumavské elektrické dráhy. Právě proti tomuto koridoru obec protestovala.

Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu Jihočeský kraj uvítal. „Od samého začátku jsme se snažili protestujícím obcím vysvětlit, že koridor o šířce 200 metrů, vymezený v Zásadách územního rozvoje, lze v územním plánu obce zpřesnit až na šíři několika metrů. Po zpřesnění koridoru v územním plánu obce bude možno zbytek území využít k účelu, který si obec určí,” vysvětluje hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola. Obec Černá v Pošumaví a některé firmy ale toto legitimní řešení odmítly a obrátily se na soudy ve snaze zrušit část Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje.

„Věřím, že Černá v Pošumaví nyní přestane plýtvat penězi i úsilím na soudy a začne pracovat na svém územním plánu. Pro kraj se nic nemění a ve vztahu k obci stále platí nabídka pomoci při přípravě plánů,” uzavřel komentář k rozhodnutí soudu hejtman Zimola s tím, že se snad s vedením obce budou nyní zástupci kraje setkávat u konstruktivních debat u jednacího stolu, a ne prostřednictvím advokátů u soudů.

(Zdroj: volary.eu)

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace