Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Dopravní podnik vyzkouší midibus Heuliez v historickém centru Českých Budějovic. Zúčastněte se testování a svezte se zadarmo tam, kam to jindy moc nejde

29.04.2015
Dopravní podnik vyzkouší midibus Heuliez v historickém centru Českých Budějovic. Zúčastněte se testování a svezte se zadarmo tam, kam to jindy moc nejde

Autor: DP České Budějovice

Popisek: Midibus, kterým se pár dní mohou vozit obyvatelé Českých Budějovic zdarma.

Dostat se do historického centra Českých Budějovic veřejnou dopravou není v těchto dnech žádný problém. Malý autobus Heuliez je nasazen na několikadenní zkušební provoz na lince 93, která spojuje náměstí Přemysla Otakara II. se sídlišti Máj a Čtyři Dvory.

Až do soboty 2. 5. 2015 bude možné potkat v českobudějovických ulicích autobus Heuliez GX 137, který je takzvaně kompaktní plně nízkopodlažní midibus, tedy autobus menší velikosti. Délka vozu činí  9,52 m a šířka 2,33 m, celková obsaditelnost je až 70 cestujících. Výhodou midibusu je menší poloměr otáčení, proto je vhodný pro nasazení ve stísněných prostorových podmínkách - tedy například právě v městských centrech.

O pohon midibusu se stará šestiválcový dieselový motor Iveco Tector 7 s výkonem 250 koní. Výrobce vozu, společnost Heuliez Bus, patří do skupiny CNH Industrial N.V. a je tradičním francouzským producentem autobusů s 90letou historií.

Toto není poslední zkouška

„V poslední době se znovu často hovoří o zavedení městské hromadné dopravy na náměstí. Součástí příprav tohoto záměru je i testování různých typů vozidel, která by byla pro tento účel vhodná. Proto vítáme možnost testování dalšího typu midibusu a zveme všechny zájemce k využití zkušební linky 93", uvádí místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš a dodává, že ve zkoušení dalších vozidel bude dopravní podnik pokračovat i v budoucnu.

Linka 93 je vedena v trase Máj – Antonína Barcala, Jaroslava Bendy, Šumava, Jihočeská univerzita, Vysokoškolské koleje, Výstaviště, U Zelené ratolesti, Poliklinika Sever, Senovážné nám. - pošta, Náměstí Přemysla Otakara II. Spoje jezdí v 60-minutovém intervalu s příjezdem na náměstí vždy 11 minut před celou hodinou a odjezdem 5 minut po celé. Dočasná zastávka je umístěna před budovou radnice. Přeprava všech cestujících na lince 93 je bezplatná.

Podrobné informace a jízdní řády najdou cestující na webových stránkách www.dpmcb.cz.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Lucie Bartoš

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace