V luxusních špeluňkách na celém světě patří chmelový nápoj z Budějovic k nejprodávanějším. Čtěte, co ještě prozradil britský magazín
05.04.2015
Foto: Budvar
Popisek: Budějovický Budvar znají fajnšmekři v sedmdesáti zemích. Nejlepší světové bary ho považují za jedno z nejatraktivnějších piv.
Znáte proslulé bary v Sydney, nebo třeba Melbourne? Světlý ležák budějovického pivovaru Budweiser Budvar se letos poprvé v historii umístil na druhém místě v žebříčku nejprodávanějších značek piva, které si mohou fajnšmekři objednat v těch nejlepších barech po celém světě. Ty určil žebříček „The World’s 50 Best Bars“.
Informoval o tom britský odborný magazín Drinks International, který 'hitparádu' organizuje již šest let. Pořadí nejprodávanějších piv vzniklo na základě dotazování v barech, které se umístily v „The World’s 50 Best Bars“ na 1. – 100. místě (pořadí 51. - 100. nebylo zveřejněno). Světlý budvarský ležák si mohou objednat například hosté v barech Bulletin Place (Sydney, 19. místo v žebříčku), Eau de Vie (Sydney, 31. místo v žebříčku), nebo Black Pearl (Melbourne, 37. místo v žebříčku). Národní podnik Budějovický Budvar loni vyvezl do 70 států nejvíc piva ve své historii. Objem exportu dosáhl 813 000 hektolitrů piva, což je o šest procent víc než v roce 2013.
Prodávaný a atraktivní zároveň
Editorem žebříčku „The World’s 50 Best Bars“ je Hamish Smith, který je zároveň zástupcem editora magazínu Drinks International. Pořadí nejprodávanějších piv vzniklo na základě dotazování obsluhy v barech, které se umístily v „The World’s 50 Best Bars“ na 1. až 100. místě (pořadí 51. až 100. nebylo zveřejněno). Pivo značky Budvar se prosadilo i v žebříčku značek, které patří u zákazníků k nejatraktivnějším (Top Trending Brands), v němž skončilo na šestém místě. Samotný žebříček nejlepších barů „The World’s 50 Best Bars“ vzniká hlasováním 334 členů World's 50 Best Bars Academy. Členové Akademie jsou bez výjimky špičkoví odborníci z celého světa včetně tří zástupců z České republiky.
„Je to pro nás skvělá zpráva. Naše pivo prodáváme na celém světě v prémiovém segmentu originálních importovaných ležáků. Proto se snažíme pronikat do gastronomických provozoven, nabízejících originální importované produkty, k nimž samozřejmě patří i špičkové bary. To, že naše pivo zařadili do své nabídky i majitelé nejlepších světových barů, je pro nás velkou ctí. Konkurence dodavatelů v tomto segmentu je extrémně vysoká,“ uvedl Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
Začalo to u Přemysla Otakara II.
Značka letos mimo jiné slaví 120 let. Při té příležitosti nnatočila mimo jiné netradiční vizuální upoutávku. Vlastní historie vaření piva v Českých Budějovicích začala ovšem v roce 1265, kdy byly České Budějovice založeny českým králem Přemyslem Otakarem II., který město nadal významnými privilegii, k nimž náleželo i právo várečné.

Český akciový pivovar (dnešní Budějovický Budvar, n. p.) začal své proslulé pivo vařit 7. října 1895. Události, které předcházely jeho vzniku, byly v národnostně rozdělených Budějovicích dramatické. Část českých právovárečníků, nespokojených se situací v místním, výrazně proněmecky orientovaném Měšťanském pivovaru, byla podporována předními zástupci české buržoazie a rozhodla se založit svůj vlastní podnik. Kvalitní pivo z akciového pivovaru se velmi rychle prosadilo v silné konkurenci. Jeho vysoká kvalita vynesla pivovaru hned v roce 1896 významná ocenění, získaná na hospodářské výstavě a výstavě lékárnické v Praze. V roce 1897 získaly výrobky pivovaru zlatou medaili na potravinářské výstavě ve Stuttgartu.
Děje se u vás také něco zajímavého? Pošlete nám svůj námět na .
Vložil: Lucie Bartoš